Alien

Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

na het installeren van ziggo safe online kan ik geen bestanden meer delen op mijn netwerk MacOs10.15

Na het installeren van ziggo safe online kan ik geen bestanden meer delen op mijn netwerk mac os 10.15.

Ik kan bestanden delen niet meer aanvinken in mijn instellingen.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? en mocht het niet mogelijk zijn, hoe kan ik safe online de-installeren?

Ik moet namelijk bestanden kunnen delen op mijn netwerk.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alien
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Bert @Dave! @Jamyla 

Met de terminal optie in gedachte, heb ik een Google zoektocht gedaan om te kijken of er een commando te vinden was om bestanden delen in te schakelen.

Ik had zo iets van, laat ik een gokje wagen 😁

Dit heb ik gevonden en het werkt:

sudo launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.AppleFileServer.plist

Om delen in te schakelen

sudo launchctl unload -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.AppleFileServer.plist

Om delen uit te schakelen

Bij deze beschouw ik het probleem als op gelost.

Iedereen bedankt, het was een hele zoektocht maar het is gelukt 😃

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56451Posts
  • 3714Oplossingen
  • 13526Likes

Mogelijk staat het antivirus te strak en blokt allerlei verbindingen.

Verwijder software voor Ziggo Safe Online = F-Secure:

Ondersteuningsprogramma's | F-Secure

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17723Posts
  • 792Oplossingen
  • 4602Likes

Dat is heel vreemd ik kan dit wel met me Macbook, dan is er een toestemming die is ingetrokken.

Wat je beste kan doen is de F-Secure remove tool gebruiken en je F-Secure verwijdertool.

Als dit is gebeurt, ga dan naar www.ziggo.nl en log in op Mijn Ziggo in de rechter bovenhoek, en ga naar Producten en kies tabblad internet.

Scroll naar beneden en kies dan Beveiliging instellen

Schermafbeelding 2022-05-22 om 14.38.43.png

En dan klik je Beveiliging instellen en alles gaat zijn werk doen. Let op als je oranje scherm tegen komt, haal de oude licentie even weg, maar spreekt voor zich. Anders laat het maar weten.

PS: De Linken werken van Ziggo als je bent ingelogd in Mijn Ziggo.

Alien
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Heb de remove tool gevonden, bedankt voor de link 😃

Ik ga er van de week weer mee stoeien en zal er nog op terug komen.

Bedankt voor je reactie

Alien
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Heb de remove tool gevonden, bedankt voor de link 😃

Ik ga er van de week weer mee stoeien en zal er nog op terug komen.

Bedankt voor je reactie @Dave! @Bert 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17723Posts
  • 792Oplossingen
  • 4602Likes

Graag gedaan @Alien  en we horen het wel van je hoe het is gegaan, terugkoppeling is altijd welkom.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2576Posts
  • 311Oplossingen
  • 644Likes

Goedemorgen @Alien

We zijn inmiddels een weekje verder en enorm nieuwsgierig of het is gelukt met de tips van @Dave!

Laat je het hier weten?

Alien
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Jamyla @Dave! @Bert 

Het de-installeren is gelukt en dat loste het probleem op, maar na het re-installeren kwam het probleem direct terug, dus op de 1 of andere manier trekt Ziggo Safe Online die permissie in.

Ik heb een work around, ik heb bestanden delen op alle andere computers aan gezet en die kan ik vanaf deze benaderen, deze computers draaien een ouder os waar geen Ziggo Safe Online versie voor is.

Dit is natuurlijk een omweg, het zou beter zijn als ik de bestanden kon delen vanaf mijn centrale computer, die het beste beveiligd en het meest up to date is, i.v.m. genoemde beveiliging.  

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56451Posts
  • 3714Oplossingen
  • 13526Likes

Leg je probleem eens bij F-Secure weg.

Ziggo Safe Online is F-Secure, mogelijk weten zij of maken zij een oplossing voor je.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17723Posts
  • 792Oplossingen
  • 4602Likes

Gaat om de Mac Software 10.15

Als je deze stappen eens doorloopt.

Druk op het Apple Logo linker hoek > Systeemvoorkeuren > Dan ga je naar Delen en stel je de opties in.

Schermafbeelding 2022-06-01 om 22.25.11.pngSchermafbeelding 2022-06-01 om 22.25.29.pngSchermafbeelding 2022-06-01 om 22.25.43.png

Anders even wat @Bert  aangeeft en bij F-Secure de bal neerleggen, maar ben bang dat die hem de Arena weer terug schiet. Wie niet waagt 😊

Alien
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Dave! Screenshot 2022-06-02 at 14.31.20.png

Het probleem is dat ik het vakje niet kan aan vinken, hoe vaak ik er ook op klik

@BertIk zal eens proberen contact te krijgen met F-secure, dat zal ergens volgende week worden, ik moet nu eerst even een project afronden, ik wil niet midden project aan mn mac rommelen, vooral als er wellicht terminal commando's bij komen kijken en de boel in stort 😂

Maar alvast heel erg bedankt gasten 😃 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17723Posts
  • 792Oplossingen
  • 4602Likes

@Alien  schreef:

@Dave! Screenshot 2022-06-02 at 14.31.20.png

Het probleem is dat ik het vakje niet kan aan vinken, hoe vaak ik er ook op klik

@Alien 

Als je op File Sharing staat > dan ga je naar gebruiker en dan ALien - zie mijn screenshot.

Schermafbeelding 2022-06-02 om 14.37.28.png

Alien
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Dave!Blijft het zelfde, kan hem simpelweg niet selecteren

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17723Posts
  • 792Oplossingen
  • 4602Likes

@Alien 

Hoe staat jou Beveiliging en Privacy ingesteld > door op het slotje te klikken en dan je Macbook wachtwoord invullen, dan kan je dit zo instellen. Misschien is dit een handige tip voor je.

Schermafbeelding 2022-06-02 om 14.43.46.pngSchermafbeelding 2022-06-02 om 14.42.58.pngSchermafbeelding 2022-06-02 om 14.43.03.pngSchermafbeelding 2022-06-02 om 14.43.12.png

Alien
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Dave! Screenshot 2022-06-02 at 14.50.58.pngScreenshot 2022-06-02 at 14.51.19.pngScreenshot 2022-06-02 at 14.51.38.png

Helaas ook met locatie services aan en de firewall uit, kan ik nog steeds mijn sigaar niet roken

Alien
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Dave!  zo te zien aan het verschil in icoontjes draai jij een ander mac os als Catalina, en het zou zomaar kunnen dat het een Catalina ding is

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17723Posts
  • 792Oplossingen
  • 4602Likes

Ik draaide tot gister Catalina, maar heb een nieuwe Macbook en ik zit op Montery heel andere dat is 12,4 OS

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17723Posts
  • 792Oplossingen
  • 4602Likes

Als je bij F-Secure Revome tool Mac download en gehele Ziggo Safe Online even verwijderd. 

Daarna je Mac even herstarten.

Ga dan naar www.ziggo.nl en log in op mijn Ziggo in de rechter boven hoek

Dan kies je producten en dan Internet, vervolgens scroll je naar Beveiliging Instellen

Schermafbeelding 2022-06-02 om 15.18.20.png

Dan zou Ziggo Safe Online zich moeten installeren.

Alien
topicstarter
Raadgever
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

@Bert @Dave! @Jamyla 

Met de terminal optie in gedachte, heb ik een Google zoektocht gedaan om te kijken of er een commando te vinden was om bestanden delen in te schakelen.

Ik had zo iets van, laat ik een gokje wagen 😁

Dit heb ik gevonden en het werkt:

sudo launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.AppleFileServer.plist

Om delen in te schakelen

sudo launchctl unload -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.AppleFileServer.plist

Om delen uit te schakelen

Bij deze beschouw ik het probleem als op gelost.

Iedereen bedankt, het was een hele zoektocht maar het is gelukt 😃

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17723Posts
  • 792Oplossingen
  • 4602Likes

Zo doet oom Google ook nog zijn werk. Blij dat het is opgelost 😊 bedankt voor de terugkoppeling.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic