Het configureren van het certificaat voor wifispot op oudere motorola telefoon lukt niet. Ik heb wifispot wel werkend op samsung telefoon en apple telefoon, dus de instellingen in Mijn Ziggo zijn correct. Ik heb op de motorola telefoon het certificaat gedownload. Na aanklikken van het certificaat uit 'Bestanden' kan ik het certificaat een naam geven (ziggowifi) (mededeling verschijnt dat certificaat is geinstalleerd), maar vervolgens kan ik niet het userid en wachtwoord ergens invoeren. Als ik onder Instellingen naar Beveiliging en locatie ga, geavanceerd, kies ik Versleuteling en gegevens. Daar zie ik Vertrouwde certificaatgegevens, met onder tabblad Gebruiker: ZiggoBV public root ca-G1. Dus daar staat hij. Ik kan onder Versleuteling en gegevens ook kiezen voor Inloggegevens van gebruiker, daar zie ik vervolgens het certificaat, maar kan ik de inloggegevens niet invoeren. Tenslotte heb ik ook de installatie geprobeerd met de app SmartWifi: de app is geinstalleerd, maar het inloggen op een wifispot lukt niet. Dan heb ik nog geprobeerd om op straat naar een heel andere plek te gaan, toestel opnieuw aangezet, maar bij Ziggo blijft hij maar zeggen: Verbinding maken en er gebeurt vervolgens niets. Dat blijft hij maar doen. Is de motorola niet geschikt voor gebruik van een wifispot? Toestel Moto g(6) XT1925-5 Androidversie 9
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat lijkt niet te lukken allemaal, @Brenda2021. Het kan toestel gerelateerd zijn. De Samsung telefoon waarop dit wel werkt, welke Android versie staat daar op?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
kun je het certificaat eens handmatig verwijderen
Ik had het certificaat gister al eens verwijderd en weer opnieuw gedownload. Dit bleek geen oplossing. Vandaag heb ik het certificaat weer verwijderd, en heb vervolgens via Instellingen geprobeerd verbinding te maken met Ziggo netwerk. Dit blijkt ook geen oplossing.
kun je eens een printscreen van de foutmelding maken
screenshot bijgesloten van het scherm in smartwifi app. Daarna kan ik klikken op Opnieuw proberen of Overslaan. Beide keuzes geven daarna een kaart met oranje stippen. Echter het verbinden met zo'n spot lukt niet. Wat ik dan zie (als ik er op straat naar toeloop) is dat hij probeert te Verbinden..., maar dat doet hij niet.
wat gebeurt er als je op overslaan klik
of via instellingen van de telefoon zelf de verbinding maak
Welkom op de Ziggo Community @Brenda2021! Zo te lezen loopt het niet heel soepel. Kun je de vraag van @anoniemforum beantwoorden zodat we samen een oplossing kunnen vinden?
Als ik via de instellingen verbinding probeer te maken dan zie ik Verbinding maken met enkele puntjes erachter en verder niets. Hij maakt geen verbinding en hij blijft wel pogingen doen om verbinding te maken. Als ik in smartwifi op Overslaan klik dan zie ik de kaart met de oranje stippen (zoals ik hierboven al aangaf)
@Lotte , fijn dat je meekijkt, ik heb intussen geantwoord
Dat lijkt niet te lukken allemaal, @Brenda2021. Het kan toestel gerelateerd zijn. De Samsung telefoon waarop dit wel werkt, welke Android versie staat daar op?
Hoi Rikst, ik denk dat je gelijk hebt. De Samsung heeft android 11. Motorola komt helaas niet meer met een update voor mijn toestel.
Dan vrees ik inderdaad ook dat daar de oorzaak ligt, helaas!
welke android staat er op de Motorola ?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.