Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Brenda2021
Level 2

motorola telefoon wifispot instellen

Het configureren van het certificaat voor wifispot op oudere motorola telefoon lukt niet. Ik heb wifispot wel werkend op samsung telefoon en apple telefoon, dus de instellingen in Mijn Ziggo zijn correct. Ik heb op de motorola telefoon het certificaat gedownload. Na aanklikken van het certificaat uit 'Bestanden' kan ik het certificaat een naam geven (ziggowifi) (mededeling verschijnt dat certificaat is geinstalleerd), maar vervolgens kan ik niet het userid en wachtwoord ergens invoeren. Als ik onder Instellingen naar Beveiliging en locatie ga, geavanceerd, kies ik Versleuteling en gegevens. Daar zie ik Vertrouwde certificaatgegevens, met onder tabblad Gebruiker: ZiggoBV public root ca-G1. Dus daar staat hij. Ik kan onder Versleuteling en gegevens ook kiezen voor Inloggegevens van gebruiker, daar zie ik vervolgens het certificaat, maar kan ik de inloggegevens niet invoeren. Tenslotte heb ik ook de installatie geprobeerd met de app SmartWifi: de app is geinstalleerd, maar het inloggen op een wifispot lukt niet. Dan heb ik nog geprobeerd om op straat naar een heel andere plek te gaan, toestel opnieuw aangezet, maar bij Ziggo blijft hij maar zeggen: Verbinding maken en er gebeurt vervolgens niets. Dat blijft hij maar doen. Is de motorola niet geschikt voor gebruik van een wifispot?  Toestel Moto g(6) XT1925-5 Androidversie 9

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Dat lijkt niet te lukken allemaal, @Brenda2021. Het kan toestel gerelateerd zijn. De Samsung telefoon waarop dit wel werkt, welke Android versie staat daar op? 

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

kun je het certificaat eens handmatig verwijderen

0 Kudos
Brenda2021
Level 2
Topicstarter

Ik had het certificaat gister al eens verwijderd en weer opnieuw gedownload. Dit bleek geen oplossing. Vandaag heb ik het certificaat weer verwijderd, en heb vervolgens via Instellingen geprobeerd verbinding te maken met Ziggo netwerk. Dit blijkt ook geen oplossing.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

kun je eens een printscreen van de foutmelding maken

0 Kudos
Brenda2021
Level 2
Topicstarter

screenshot bijgesloten van het scherm in smartwifi app. Daarna kan ik klikken op Opnieuw proberen of Overslaan. Beide keuzes geven daarna een kaart met oranje stippen. Echter het verbinden met zo'n spot lukt niet. Wat ik dan zie (als ik er op straat naar toeloop) is dat hij probeert te Verbinden..., maar dat doet hij niet.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

wat gebeurt er als je op overslaan klik

of via instellingen van de telefoon zelf de verbinding maak

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Welkom op de Ziggo Community @Brenda2021! Zo te lezen loopt het niet heel soepel. Kun je de vraag van @anoniemforum beantwoorden zodat we samen een oplossing kunnen vinden? 

Brenda2021
Level 2
Topicstarter

Als ik via de instellingen verbinding probeer te maken dan zie ik Verbinding maken met enkele puntjes erachter en verder niets. Hij maakt geen verbinding en hij blijft wel pogingen doen om verbinding te maken. Als ik in smartwifi op Overslaan klik dan zie ik de kaart met de oranje stippen (zoals ik hierboven al aangaf)

Brenda2021
Level 2
Topicstarter

@Lotte , fijn dat je meekijkt, ik heb intussen geantwoord

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Dat lijkt niet te lukken allemaal, @Brenda2021. Het kan toestel gerelateerd zijn. De Samsung telefoon waarop dit wel werkt, welke Android versie staat daar op? 

0 Kudos
Ga naar reactie
Brenda2021
Level 2
Topicstarter

Hoi Rikst, ik denk dat je gelijk hebt. De Samsung heeft android 11. Motorola komt helaas niet meer met een update voor mijn toestel.

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Dan vrees ik inderdaad ook dat daar de oorzaak ligt, helaas!

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

welke android staat er op de Motorola ?

0 Kudos