Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Goedendag,
Ik ben al enkele jaren klant van Ziggo en ik heb regelmatig last van een uitvallende internetverbinding en sinds kort ook van een uitvallende telefonie verbinding. Ik heb vaak gebeld met de technische ondersteuning van Ziggo. Elke keer wordt mijn modem gereset en is het probleem tijdelijk verholpen (voor een paar weken). Het probleem komt echter weer terug en elke keer de vrij goed ingebouwde meterkast openmaken om zelf de modem te resetten is niet echt een oplossing. De modem EPC3928AD die ik heb is vrij oud en ik vroeg me af ik deze omgeruild kon krijgen voor een nieuwer model? Ik hoor graag van jullie. Mijn postcode en huisnummer staan in mijn profiel. Bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @hangwong, we kunnen je modem zeker omruilen voor een ander modem. Deze komt binnen 2-3 werkdagen naar je toe. Het is inderdaad, zoals @tobiastheebe al aangeeft wel handig om even de aansluiting na te kijken. Wil je deze met ons delen?
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem) toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Goedemiddag @hangwong, we kunnen je modem zeker omruilen voor een ander modem. Deze komt binnen 2-3 werkdagen naar je toe. Het is inderdaad, zoals @tobiastheebe al aangeeft wel handig om even de aansluiting na te kijken. Wil je deze met ons delen?
hi @Lotte @tobiastheebe bedankt voor de reacties, hierbij de foto's van mijn hoofdaansluiting en de waarden van upstream en downstream.
Er is veel ruis aanwezig in de downstream. Is het modem direct op het AOP aangesloten?
Zo ja, dan lijkt het mij verstandig om ook een monteursafspraak in te plannen voor het vernieuwen van het AOP en een signaalcontrole. De DIO-01 is licht verouderd.
Er zit een signaal versterker tussen het aansluitingspunt en het modem. Echter ga ik die ertussen uit halen aangezien die in het verleden geplaatst was en niet echt noodzakelijk was.
Ik had al zo'n vermoeden dat er ook een versterker aanwezig is. Modem op versterker is geen aanbevolen aansluitwijze meer.
Na het aansluiten van de nieuwe modemrouter (direct) op het AOP, kun je na enkele uren nogmaals de downstream/upstream-gegevens plaatsen, dan kijk ik de signaalkwaliteit nog even na.
@Lotte Bedankt ik heb de modem inmiddels ontvangen. Echter zit er geen ophangbeugel bij. Zou je die alsnog naar me op kunnen sturen? Bedankt.
@hangwong die heb ik voor je besteld! Omdat ons klantsysteem iets ingewikkelder werkt dan een webshop: neem het nieuwe modem in gebruik. De levering van de ophangbeugel komt pas na de activatie van het nieuwe modem jouw kant op.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...