1
Vraag
2
Reacties
HM13

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

modem vervangen

ik wil mijn huidige modem vervangen doorde Ubee UBC1318ZG. Aanleiding is de constante (kleine) storingen doordat meerdere gebruikers dagelijks verschillende vpn verbindingen nodig hebben.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
HM13 wrote:

Het Puma-6 chipset probleem is een hardware probleem. Met een software aanpassing los je dat niet (helemaal) op.

Voor mij zou het geen probleem zijn om zelf het modem aan te schaffen, het gaat hier om ergernissen die steeds meer beginnen te storen.

@Ziggo : graag een reactie

het is opgelost met een patch maar bij maar bij een beperkt aantal gebruikt levert het nog problemen op meestal is de oplossing een veroudert aop vervangen of modemkabel splitter vervangen

denk dat je eerst de connectbox moet proberen om te kijken of die bij jou goed werkt wat bij 99% van de klanten goed werkt

Bekijk in context

36 Reacties 36
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de Ubee UBC1318ZG is een zakelijk modem en woord alleen in hoge uitzondering uitgeleverd aan particulieren zoals een hoge latency of bij een gigabit verbinding als het giga modem niet goed blijkt te werken en er geen andere oplossing voor is

ook mag er geen ruis op de lijn zitten en moet het aop vervangen woorden door een ziggo monteur als het een oud aop is

gebruik je een eigen router? en staat het modem in bridge mode?

zou je een foto kunnen maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname  punt)

zou je ook een print screen kunnen maken van de down en upstream 

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

en zou je ping plotter https://www.pingplotter.com een half uur op je pc kunnen laten draaien die via utp verbonden is met het modem daarna een foto of print screen van het scherm maken

HM13
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

(1) Modem is dacht ik in Bridge mode, maar daar twijfel ik nu aan

(2) Overige gegevens in het opgeladen bestand

HM13
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

En ja, ik gebruik een eigen Router: Netgear Orbi RBK50

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
HM13 wrote:

En ja, ik gebruik een eigen Router: Netgear Orbi RBK50

 

Je gebruikt een Cisco EPC modem dat is enigszins verouderd.

Je zou denk ik in aanmerking komen voor een connectbox , je hebt geen ubee nodig als je een eigen router gebruikt.

Nieuwe Connectbox zet/laat die in bridge eigen router en dan werkt het als een zonnetje ! 

 

Zet je postcode en huisnummer in je profiel https://community.ziggo.nl/settings/profile  er komen hier regelmatig moderators van Ziggo langs en die zullen hierop reageren.

HM13
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hi Ronihd,

De (Arris) Connectbox heeft nog steeds het Intel Puma-6 chipset probleem, dus daar schiet ik niets mee op.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
HM13 wrote:

Hi Ronihd,

De (Arris) Connectbox heeft nog steeds het Intel Puma-6 chipset probleem, dus daar schiet ik niets mee op.

 

Zelf heb ik wel eens gehoord van het zogenaamde Puma chipset probleem maar ik heb ook gelezen dat dit zou zijn opgelost voor een deel in een patch.

Hier een andere draad , waarin Ziggo aangeeft het niet zo maar te doen.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/connectbox-omruilen-voor-de-ubee-ubc1318zg-59269

HM13
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Het Puma-6 chipset probleem is een hardware probleem. Met een software aanpassing los je dat niet (helemaal) op.

Voor mij zou het geen probleem zijn om zelf het modem aan te schaffen, het gaat hier om ergernissen die steeds meer beginnen te storen.

@Ziggo : graag een reactie

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
HM13 wrote:

Het Puma-6 chipset probleem is een hardware probleem. Met een software aanpassing los je dat niet (helemaal) op.

Voor mij zou het geen probleem zijn om zelf het modem aan te schaffen, het gaat hier om ergernissen die steeds meer beginnen te storen.

@Ziggo : graag een reactie

 

Ik zal @Alex Ziggo vragen of hij er iets over kan zeggen of @Mark Ziggo 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
HM13 wrote:

(1) Modem is dacht ik in Bridge mode, maar daar twijfel ik nu aan

(2) Overige gegevens in het opgeladen bestand

de ping zit netjes onder de 40 ms

maar zoals @Ronihd  ook al aangeeft is je modem verouderd en is vervangen voor een connectbox een goed plan

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
HM13 wrote:

Het Puma-6 chipset probleem is een hardware probleem. Met een software aanpassing los je dat niet (helemaal) op.

Voor mij zou het geen probleem zijn om zelf het modem aan te schaffen, het gaat hier om ergernissen die steeds meer beginnen te storen.

@Ziggo : graag een reactie

het is opgelost met een patch maar bij maar bij een beperkt aantal gebruikt levert het nog problemen op meestal is de oplossing een veroudert aop vervangen of modemkabel splitter vervangen

denk dat je eerst de connectbox moet proberen om te kijken of die bij jou goed werkt wat bij 99% van de klanten goed werkt

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @HM13 . Welkom hier!

Wat hier al gezegd is klopt helemaal :-). Zal ik je een nieuwe (connectbox) modem sturen? ^^

HM13
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hi Lycke,

Ik heb een voorkeur voor het Ubee UBC1318ZG modem en zou het ook wel willen betalen/kopen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Het heeft niets met betalen te maken. De Ubee UBC1318ZG modem is een modem voor zakelijke klanten. In uitzonderlijke gevallen worden ze wel aan particuliere klanten uitgeleverd, maar dan moet daar wel een specifieke reden voor zijn. En die heb ik hier nog niet gelezen.

HM13
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Hi Lycke,

In dit geval spreek ik voor mijzelf en heb ik de volgende afwegingen

  1. huidige situatie geeft ergernissen
  2. er is een hardware probleem met een alternatief modem, waarbij ik inderdaad lastig kan inschatten wat voor impact dat heeft in mijn situatie
  3. ik wil voorkomen dat ik opnieuw in een modem-wissel situatie kom
  4. afwisselend werken we op dit moment met 3 a 4 vpn verbindingen en ik begrijp dat dit problemen op kan leveren (info komt natuurlijk van het internet, maar ik kan het niet controleren)
  5. het UBEE modem zal ook toekomstige snelheden beter aankunnen
  6. ik verwacht dat ik een kantooromgeving moet aanleggen waarbij ik een aantal zaken graag wil kunnen instellen (Bridge mode, tweede router) en meer inzichtelijk/controle wil hebben welk verkeer er via het modem loopt
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
HM13 wrote:

Hi Lycke,

In dit geval spreek ik voor mijzelf en heb ik de volgende afwegingen

  1. huidige situatie geeft ergernissen
  2. er is een hardware probleem met een alternatief modem, waarbij ik inderdaad lastig kan inschatten wat voor impact dat heeft in mijn situatie
  3. ik wil voorkomen dat ik opnieuw in een modem-wissel situatie kom
  4. afwisselend werken we op dit moment met 3 a 4 vpn verbindingen en ik begrijp dat dit problemen op kan leveren (info komt natuurlijk van het internet, maar ik kan het niet controleren)
  5. het UBEE modem zal ook toekomstige snelheden beter aankunnen
  6. ik verwacht dat ik een kantooromgeving moet aanleggen waarbij ik een aantal zaken graag wil kunnen instellen (Bridge mode, tweede router) en meer inzichtelijk/controle wil hebben welk verkeer er via het modem loopt

1

dat komt doordat je een verouderd modem hebt

 

6

bridge mode kan ook met de connectbox

en met een particulieren abonnement kan maar een router een publiek ip krijgen

wil je meerdere routers kunnen inzetten dan zal je een zakelijk abonnement moeten nemen die wel meerdere ipv4 adressen ondersteund 

HM13
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt voor de update.

 

HM13
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ter info, via klantenservice krijg ik inmiddels het Arris Connect-Box modem.

Laat duidelijk zijn dat ik niet blij ben met deze werkwijze. Ik vind dat ik een goed modem met voldoende instel mogelijkheden moet kunnen installeren en gebruiken.

HM13
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Nee, het is het Compal CH7465LG-ZG.
 

Het modem is nu circa twee uur online en de (korte) onderbrekingen blijven aanhouden. Verder zie ik in Netwerk Historie een aantal meldingen die ik niet kan plaatsen:

9x Illegal - Dropped INPUT packet: SRC= xx.xx

1x Illegal - Dropped FORWARD packet: SRC=xx.xx

 

HM13
Topicstarter
Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Packet drops wijzen naar Google Content, Google, Azure. Op zich vrij logisch aangezien dit twee van de vier werkomgevingen zijn die we gebruiken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic