1
Vraag
2
Reacties
kaajee

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

modem traag, niet in snelheid maar in verbinden

2 issues met mijn modem (witte connectbox) die ik als storend en niet normaal ervaar, maar wellicht heb ik het mis.

 

Als ik het modem uit en weer aanzet duurt het mi veel te lang (20min) voordat devices weer 'online' zijn. Hij verbindt af en toe met de ssid maar dan geen internet, zie mijn ssid ook weer verdwijnen uit de lijst om vervolgens weer terug te komen. Gastnetwerk is dan wel al zichtbaar. Uiteindelijk lukt het wel maar ik vind het wel erg lang duren. Kortom raar gedrag of Is dat bij jullie ook zo? Zou toch niet zo lang moeten duren?

Ten tweede (wellicht heeft het verband met elkaar) vind ik de webinterface van het modem ook verschrikkelijk traag, niet vooruit te branden. Of is dit ook 'normaal'? Of toch tijd voor een ander modem wellicht?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De 'problemen' die je beschrijft zijn inherent aan de Connect Box, tegenwoordig SmartWifi modem genoemd.

 

Het volledig (opnieuw) opstarten van het modem duurt ongeveer 10 minuten, dat is inderdaad langer dan bij andere modems, die hiervoor enkele minuten nodig hebben. Wat betreft de webinterface, deze kan traag aanvoelen omdat de onderdelen van elke pagina achter elkaar worden ingeladen i.p.v. parallel, zoals bij 'normale' sites. Dit is goed te zien in de developer tools van de browser. Waarschijnlijk is de webserver zo ingericht om de CPU- en RAM-belasting te beperken.

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De 'problemen' die je beschrijft zijn inherent aan de Connect Box, tegenwoordig SmartWifi modem genoemd.

 

Het volledig (opnieuw) opstarten van het modem duurt ongeveer 10 minuten, dat is inderdaad langer dan bij andere modems, die hiervoor enkele minuten nodig hebben. Wat betreft de webinterface, deze kan traag aanvoelen omdat de onderdelen van elke pagina achter elkaar worden ingeladen i.p.v. parallel, zoals bij 'normale' sites. Dit is goed te zien in de developer tools van de browser. Waarschijnlijk is de webserver zo ingericht om de CPU- en RAM-belasting te beperken.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1436Posts
  • 216Oplossingen
  • 580Likes

Goedemorgen @kaajee , had je de uitleg van @tobiastheebe gezien? 
Mocht je hierover nog aanvullende vragen hebben, dan mag je altijd een reactie laatsten in dit topic. 

 

kaajee
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja reactie gelezen, beetje typisch vond ik het wel. Gaat dit nog veranderen met een volgende firmware update? Ergerlijk langzaam namelijk en gezien andere (merken) modems niet nodig blijkbaar. Bovendien duurt het bij mij geen 10 minuten maar eerder 15 of zelfs 20 minuten.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1436Posts
  • 216Oplossingen
  • 580Likes

De modernere modems doen er inderdaad langer over om opnieuw op te starten doordat deze ook slimmer zijn geworden. De modernere modems bevatten veel meer technologie om problemen op te sporen + gelijk te herstellen en de wifi software in onze modems wordt ook telkens uitgebreider. Dat zijn allemaal redenen waarom een "ouder" modem sneller opstart. 

Is er een reden waarom je regelmatig je modem opnieuw opstart? 

broekiez

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem.Deze modem sinds gisteren. Wat een klote modem. vervelend traag in opstarten en de web interface.  We zijn weer 20 jaar terug in de tijd, draait het op windows ?? En de interface speciaal gemaakt voor kinderen lijkt het en daardoor niet genoeg instel mogelijkheden naar mijn smaak. En die traagheid , kinderen hebben alleen nog maar minder geduld dan ik.  Zelf ip nummer instellen ? via omweg Eerst dhcp server aanzetten en later uit zetten. zucht. En als ik andere DNS instellingen zou willen? Help ik wil een flexibele router geen kinder ding. 

broekiez

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En op deze modem/router is bij port forwarding  poort 25 (inkomend, als van, zijde internet ) ook niet meer in te stellen. vreemd genoeg  de poort ook niet te selecteren voor als eindbestemming op je eigen machine.?!

 

De volgende gereserveerde poorten kunnen niet worden gebruikt vanwege veiligheid redenen: 25,53,135,137,138,139,161,162,445,1080

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5734Posts
  • 680Oplossingen
  • 2387Likes

Goedemorgen @broekiez

 

Spijtig dat er nog niemand in het topic is langsgeweest om je te helpen. Ik haak @Bert eens aan. Zodra hij tijd heeft komt hij hier even langs.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

@broekiez Het modem wat Ziggo levert is een modem waar 95% van de klanten makkelijk mee overweg kunnen en deze heeft geen uitgebreide router functies waar de meeste mensen geen gebruik van maken en de router ingewikkelder maken voor standaard gebruik.

 

Wil je meer mogelijkheden, dan kun je een router aanschaffen, waar de functies inzitten, die je wenst en je modem in bridge laten zetten, je eigen router krijgt dan het externe IP adres.

 

In oud-Ziggo kun je ook al je eigen modem/router aanschaffen en gebruiken, in oud-UPC gebeid zal dit ook mogelijk worden.

 

Eigen modem | Ziggo

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic