1
Vraag
2
Reacties
Tinsel

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

modem niet zichtbaar in smartwifi wel internet

Smartwifi vindt mijn modem niet. Maar ik heb prima internet en twee pods die het goed doen. Wat is het probleem?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De SmartWifi app wil nog wel eens haperen, dit heeft geen invloed op de netwerksnelheid en stabiliteit.

De app is er alleen om de pods te installeren en om te kijken welk apparaat op welk wifipunt is aangesloten.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De SmartWifi app wil nog wel eens haperen, dit heeft geen invloed op de netwerksnelheid en stabiliteit.

De app is er alleen om de pods te installeren en om te kijken welk apparaat op welk wifipunt is aangesloten.

Plex4Next

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Poging gedaan om pods te installeren, app geïnstalleerd, ingelogd, thuisscan gestart op 5cm afstand van modem en.. kan modem niet vinden :S

Wel gewoon werkend wifi en internet op het toestel.

Zijn er specifieke eisen aan modem configuratie voordat het modem gevonden kan worden?

 

Iemand suggesties?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Plex4Next Heb je de pods kunnen aanmelden?

 

De thuisscan met optimaliseren werkt niet als er pods geïnstalleerd zijn, voor zover ik het lees op dit forum en kan zien en ervaar, het mesh systeem doet dit zelf.

De thuisscan met optimaliseren werkt wel met de witte wifiboosters en wifiboosters via de stroom.

 

De app is er met het mesh systeem om te kunnen zien wat er verbonden is met welke pod of het modem, voor zover ik het kan overzien.

Plex4Next

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Pods aanmelden wilde ik pas proberen nadat ik eerst de app werkend heb en een Thuisscan gedaan heb.

Ik krijg in de app onder Apparaten wel mijn apparaten te zien waaronder het witte SmartWifi modem.

 

Een poging tot Thuisscan resulteert iedere keer opnieuw in de Oeps.. melding.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Plex4Next Stel je niet te veel voor van de thuisscan, die laat alleen een verbinding zien en of hij goed en minder goed is, maar geen snelheden en wat is goed en minder goed.

En de pods ervaar ik een stuk beter dan verwacht, eerder had ik hier de wifiboosters via de stroom en de witte wifiboosters in combinatie met elkaar en was de ervaring en uitproberen een betere richtlijn waar ze moesten hangen en staan, dan de thuisscan.

 

OK, zonder pods nog, dat lees ik vaker, Ziggo in bezig met het verder ontwikkelen van de app.

Hopelijk komt er snel een volledig werkende app.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic