PimH

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

modem knippert groene led

Sinds vanmorgen geen internet en tv meer. Modem geeft aan dat de wifi aanwezig is maar geen verbinding met internet. Er knippert een groene led onderaan de modem. Volgens de ziggo site is er geen storing. 
 

oké maar hoe nu verder?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hi PimH, welkom hier!

 

Een groen knipperend (power)lampje op je modem betekent dat er geen signaal op je modem binnenkomt.

 

Gaat dit om de eerste installatie? Mogelijk staat het signaal naar de woning nog niet aan of is er wat anders aan de hand. Neem contact met ons op.

 

Heeft het altijd gewerkt maar knippert hij plots groen?

  • Controleer of er een storing bekend is.
  • Maak je gebruik van een signaalversterker? Controleer of het lampje daarop nog brandt en deze nog werkt.
  • Sluit de coaxkabel van je modem zo rechtstreeks mogelijk op het eerste aansluitpunt (AOP) in huis aan.

 

 

Geef bij elke stap het modem even de kans om verbinding te zoeken. Werkt het nog steeds niet? Neem contact met ons op.

Bekijk in context

27 Reacties 27
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Maak je gebruik van een signaalversterker? Zo ja, brandt daar het lampje nog van?

Als je geen versterker hebt, komt het modem wel online als je hem rechtstreeks op het AOP, het aansluitpunt van Ziggo, aansluit?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hi PimH, welkom hier!

 

Een groen knipperend (power)lampje op je modem betekent dat er geen signaal op je modem binnenkomt.

 

Gaat dit om de eerste installatie? Mogelijk staat het signaal naar de woning nog niet aan of is er wat anders aan de hand. Neem contact met ons op.

 

Heeft het altijd gewerkt maar knippert hij plots groen?

  • Controleer of er een storing bekend is.
  • Maak je gebruik van een signaalversterker? Controleer of het lampje daarop nog brandt en deze nog werkt.
  • Sluit de coaxkabel van je modem zo rechtstreeks mogelijk op het eerste aansluitpunt (AOP) in huis aan.

 

 

Geef bij elke stap het modem even de kans om verbinding te zoeken. Werkt het nog steeds niet? Neem contact met ons op.

LodyK

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier dus nu precies hetzelfde. Groen knippert lampje en dus geen internet!

Een monteur is alleen overdag beschikbaar wat voor mij absoluut geen optie is. Hoe nu verder?

Ik ga niet weer een kwartier met de klantenservice bellen. 

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

@LodyK Is er bij jou een storing gaande? Dit kun je controleren op ziggo.nl/storing.

Als er geen storing is, heb je nog wel tv? Zo niet, maak je gebruik van een signaalversterker?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hi @LodyK en welkom op onze Community! 

Ben je intussen weer helemaal up & running? Of kunnen we je nog helpen? We horen het hoe dan ook graag van je. 

EmielBoxem

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier ook precies hetzelfde, Geen internet Geen tv. Groene balkje blijft maar knipperen 

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

@EmielBoxem Het is inmiddels toch wel duidelijk op welke vragen je dan antwoord kunt geven om op zoek te gaan naar de oplossing?

Evert wrote:

@LodyK Is er bij jou een storing gaande? Dit kun je controleren op ziggo.nl/storing.

Als er geen storing is, heb je nog wel tv? Zo niet, maak je gebruik van een signaalversterker?

 

EmielBoxem

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is gewoon te gek voor woorden. Al die storingen. Ontzettende slechte klantenservice.

maar wel de hoofdprijs betalen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hoi @EmielBoxem,

Niemand zit te wachten op een storing en ook wij voorkomen ze liever! Helaas komt het soms toch voor maar we doen altijd onze uiterste best om dit snel op te lossen. Al snap ik dat dat voor jou niet altijd zo voelt. Zoals @Evert al aangaf kun je via deze pagina checken of er een storing is. Als dat het geval is dan werken we met man en macht aan de oplossing. Duurt een storing langer dan 12 uur, dan kun je achteraf een vergoeding aanvragen voor deze periode. Ook kun je, als je een abonnement hebt bij Vodafone, een back-up bundel aanvragen op het moment dat er tijdelijk geen diensten zijn. 

LodyK

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het was even gelukt maar helaas nu ineens super slecht bereik met de WiFi. 

Kan het niet aan de modem liggen? 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Wat irritant dat het nu weer achteruit gaat, @LodyK . Gaat het echt om het bereik van het modem? Werkt het bijvoorbeeld wel goed als je vlakbij het modem bent? 

LodyK

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het gaat op en neer. Nu doet deze het weer redelijk na behoren alleen start nu Netflix op de tv vaak moeilijk (kleine kinderen hier dus grote issue) 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dank voor je toelichting, @LodyK . Het gaat dus ook om vlakbij het modem. Om uit te sluiten of je modem de boosdoener is, kun je de onderstaande test doen. 

  • Sluit een laptop of vaste pc met een internetkabel aan, aan LAN1 van het Ziggo modem. 
  • Zet de wifi uit op de laptop of vaste pc. 
  • Test die bekabelde verbinding. Is die wel constant stabiel? Ook wanneer de wifi bijvoorbeeld wegvalt of traag is? 

Je kunt ook je televisie met een internetkabel aansluiten op het modem en dan via de tv de instellingen wijzigen naar bekabeld internet. Netflix moet dan ook altijd stabiel werken. 

 

Als dat wel stabiel werkt, heb je te maken met een wifi probleem. Ik raad je dan aan om de tips en tricks in dit topic door te nemen om je wifi verder te optimaliseren. 

Werkt dat niet stabiel? Laat het hier in een terugkoppeling dan weten. Ik help je dan graag verder.

LodyK

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste, 

 

Ik kan helaas vanwege de indeling geen gebruik maken van een kabel. 

Daarnaast is het zo dat de WiFi het altijd goed gedaan heeft tot 2 weken geleden. Toen werd deze met de dag slechter. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @LodyK 
Jammer dat we de bekabelde verbinding niet kunnen testen. Had je toevallig ook al tijd gehad om naar de tips van Marije te kijken over het optimaliseren van je wifi-verbinding? 

Wat mij overigens ook opviel is het volgende. Het binnenkomende signaal op je modem staat op -20,2 dB. Dat is schrikbarend laag en een té laag signaal kan zorgen voor uitval van je modem. Wil je hier foto's delen van je AOP (hoofdaansluiting) en aansluiting(en) naar je modem? Het lijkt mij goed om hier een blik op te werpen, aangezien het signaal echt aan de lage kant is. 

LodyK

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de foto's gemaakt maar wel vreemd dat ik zo ontzettend slecht signaal heb. 

Ik heb niets veranderd behalve mijn abonnement. Hierbij heb ik de kabel en telefoon opgezegd maar aan het internet is niets veranderd 

LodyK

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

Arnold1310

Level 14
  • 1006Posts
  • 51Oplossingen
  • 260Likes

Zou mij niet verbazen dat je AOP aan vervanging toe is…

 

LodyK wrote:

 

Ik heb niets veranderd behalve mijn abonnement. Hierbij heb ik de kabel en telefoon opgezegd maar aan het internet is niets veranderd 



Volgens mij kun je ‘de kabel’ niet opzeggen want dit (digitale kabel) krijg je sws bij je internet abo.

LodyK

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is het zenderpakket wat in mijn abonnement zat wat opgezegd is. Ik heb dus wel toegang tot ziggo go. 

Uitgelicht topic