marcel l

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

modem kabel verlengen. Hoe te werk gaan?

hallo,

ik wil mijn kabel van het kastje op de muur ( waar de kabel het huis binnen komt) dat naar het modem gaat verlengen.

Het is een rood en groen kabel met 1 connector met een heel dun pinnetje. Waar kan ik zo'n kabel kopen of losse connectors die ik over een andere grotere connector kan zetten.

bedankt

15 Reacties 15
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Je kunt de IEC/F-kabel verlengen met een 'normale' IEC/IEC-kabel voor TV, welke je dan tussen het AOP en de IEC/F-kabel plaatst. Een dergelijke kabel van 1,5/3/5 meter kan kosteloos worden toegestuurd door een community moderator of de klantenservice.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @marcel l 

Ik zie dat @tobiastheebe je al de tip heeft gegeven op welke wijze je de kabel tussen het AOP en het modem kan verlengen. Eventueel kan ik je nog de betreffende kabel toesturen in een lengte van 1,5 meter, 3 meter of 5 meter. Laat vooral weten welke lengte jouw voorkeur heeft. 

Wel nog even een kleine kanttekening. We adviseren altijd om het modem binnen 1,5 meter van het AOP te plaatsen. Dit om ervoor te zorgen dat het signaal zo goed mogelijk aankomt op jouw modem. Er zijn natuurlijk situaties waarbij de kabel tussen het modem en het AOP is verlengd en dit prima werkt, maar in geval van storingen is het wel één van de eerste verzoeken om het modem binnen 1,5 meter te plaatsen. Houd hier wel rekening mee 🙂

marcel l
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo,

graag ontvang ik dan de 5 meter kabel.

alvast bedankt

marcel l
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Graag 5 meter

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Ik heb je vraag nog even opnieuw bij de moderators neergelegd.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@marcel I helemaal prima, gaan we regelen. Die zal je met enkele dagen in huis hebben! Laat je dan weten of het allemaal gelukt is?

HajoM

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik dacht laat ik eens zoeken op kabel verlengen en vond dit topic, ik was echt in de veronderstelling dat het niet kon maar het blijkt van wel dus 😀

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@HajoM Je hebt dit wel gelezen?

 

@Cecilia Ziggo schreef:

Wel nog even een kleine kanttekening. We adviseren altijd om het modem binnen 1,5 meter van het AOP te plaatsen. Dit om ervoor te zorgen dat het signaal zo goed mogelijk aankomt op jouw modem. Er zijn natuurlijk situaties waarbij de kabel tussen het modem en het AOP is verlengd en dit prima werkt, maar in geval van storingen is het wel één van de eerste verzoeken om het modem binnen 1,5 meter te plaatsen. Houd hier wel rekening mee 

HajoM

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ja hoor heb ik gelezen en begrijp het, toch wil ik het proberen om het modem in het midden van de kamer te krijgen om een beter signaal in de kamer erachter te krijgen waar enkel een gipswanden tussen zit maar toch soms slecht signaal is 

Nu weet ik welke te bestellen.

Martin1974!

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Jacob, zou ik ook wel een verlengkabel mogen van 5 meter? Onze AOP zit nu achter onze kachel en daar kan ik nergens mijn router plaatsen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

@Martin1974! Welk type splitter + modemkabel heb je nu? Wil je naast het modem ook een TV/decoder via coax aansluiten?

Martin1974!

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

17094746777308850189251652236816.jpg

17094747314402446918690867583281.jpgbovenstaande modem hebben we nu, zou deze graag een stuk verplaatsen

 

hoop dat je zo voldoende info hebt?

Martin1974!

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onze next mini werkt op de wifi 👍🏻

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Je kunt via deze webshop een kant-en-klare modemkabel (IEC/F) van de gewenste lengte kopen. Voordelen hiervan zijn een kabel uit één stuk en een haakse connector bij het AOP (beter weg te werken en minder kwetsbaar).

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 677Likes

@Martin1974! ik lees een heel goed advies van @tobiastheebe We hebben namelijk geen langere coaxkabel om het modem aan te sluiten beschikbaar dan 1,5 meter. 

Uitgelicht topic