Vraag
Reacties
Oplossing
Jhinta
Level 3

modem activatie

Zo net juist een abo afgesloten en box mee gekregen.

Maar mijn vraag is hoe lang moet ik wachten voordat ik uberhoud internet heb?

 

Als ik naar die modem kijk heeft hij geen verbinding.

Via callceter word er gezegt dat ik enkel hoe te wachten.

 

Modem geeft solide rood led aan.  webpage geeft aan -> Internet(Geen verbinding met het kabelnetwerk)

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

OK, duidelijk.

Of je wandcontactdoos is te oud en zal vervangen moeten worden door een monteur of de coax kabel is niet aangesloten in de straatkast.

Hoe dan ook, er moet een monteur naar je toekomen.

Je kunt een afspraak met een monteur zelf maken via deze link: Monteursafspraak (ziggo.nl)

 

Lukt het niet om een afspraak te maken, laat het hier weten.

Bekijk in context

0 Kudos
Jhinta
Level 3
Topicstarter

@Carlien @Bert 

 

Yep, coax kabel was niet aan geloten zoals ik al vermoede!

Dus eenmaal aagesloten werkte deze.

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Is het abonnement vandaag ook ingegaan?

Heeft de winkel geen tijdsindicatie gegeven?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

0 Kudos
Jhinta
Level 3
Topicstarter

@Bert 

 

De winkel gaf aan dat het gelijk zou moeten werken.

 

IMG_20220427_153632.jpg

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie hier een vreemde constructie.

Kun je de splitter eens van die wandcontactdoos halen en het uitstekende deel ook, als je de andere uitgang van de splitter toch niet gebruikt en de groen omrande stekker in de wandcontactdoos stoppen.

 

Bert_0-1651068481672.png

 

0 Kudos
Jhinta
Level 3
Topicstarter

 

@Bert 

? hij zit direct op de main. zit alleen een spitter op die ik mee kreeg (tevens ook zonder splitter gedaan)

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

OK, duidelijk.

Of je wandcontactdoos is te oud en zal vervangen moeten worden door een monteur of de coax kabel is niet aangesloten in de straatkast.

Hoe dan ook, er moet een monteur naar je toekomen.

Je kunt een afspraak met een monteur zelf maken via deze link: Monteursafspraak (ziggo.nl)

 

Lukt het niet om een afspraak te maken, laat het hier weten.

0 Kudos
Jhinta
Level 3
Topicstarter

@Bert 

 

kan het zo zijn dat me abo er bij ziggo er nog niet instaat?

Aan de andere kant heb ik zoe iets van, volgensmij heb ik geen netwerk op de kabel.

Zo zo even terug moeten btw omdat ze een storing hadden. (lucky me)

 

Eerst maar is bellen.

bburgg
Level 14

@Jhinta  schreef:

Zo net juist een abo afgesloten en box mee gekregen.

Maar mijn vraag is hoe lang moet ik wachten voordat ik uberhoud internet heb?

 

Als ik naar die modem kijk heeft hij geen verbinding.

Via callceter word er gezegt dat ik enkel hoe te wachten.

 

Modem geeft solide rood led aan.  webpage geeft aan -> Internet(Geen verbinding met het kabelnetwerk)

 


Ondanks dat je een verouderd AOP hebt, zou je wel iets van een verbinding moeten hebben. Alle kans dat je abonnement nog niet is geactiveerd (koningsdag?).

 

RoWi.
Level 20

De ultieme test is sluit een televisie direct aan op de afgebeelde coax aansluiting. Zoek met behulp van netwerkcode 4444 de TV kanalen, geen TV beeld geen internet. Tevens verbaasd het mij dat in de winkel is gezegd dat het meteen zou moeten werken. Heb je geen overeenkomst  met een oplever datum mee gekregen?

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Jhinta Is het nog gelukt of heb je al contact gehad met Ziggo?

Zo niet, laat het hier weten, dan kan een Ziggo moderator / medewerker de nodige stappen zetten.

0 Kudos
Jhinta
Level 3
Topicstarter

@Bert ben in afwachting tot morgen dan zou het moeten werken 😤

Schijnt dat de modem zowel heel mij acount nog niet in het systeem zit. We gaan het zien.

Jhinta
Level 3
Topicstarter

@Bert 

En zo als ik vermoede geen internet en komt er een monteur! En weer wachten tot dinsdag tot een monteur eindelijk de kabel buiten kan aansluiten.

Twee weken om internet te kunnen krijgen. 😶

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Jhinta Mogelijk sneller een monteur?

Kijk iedere ochtend tussen 7 en 8 of iets later in Mijn Ziggo onder Monteursafspraken of je de monteur eerder kunt laten komen, dan is de agenda aangepast.

0 Kudos
Carlien
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Is het nog gelukt om de afspraak te vervroegen @Jhinta? Zoals @Bert zegt, kan je in de ochtend altijd even kijken of er een afspraak is vrij gekomen! 

0 Kudos
Jhinta
Level 3
Topicstarter

@Carlien @Bert 

 

Yep, coax kabel was niet aan geloten zoals ik al vermoede!

Dus eenmaal aagesloten werkte deze.