1
Vraag
2
Reacties
vanas66

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

modem CISCO EPC 3925

Geachte,

Internet komt dus binnen via modem CISCO EPC 3925. Mijn klacht is nu dat het WIFI signaal erg fluctueert en soms zelfs naar nul (o Mbps) daalt. Dus whatsApp verbind(en) verbroken. Het max. signaal is hooguit 20 Mbps. Voor de vaste Mac computer heb ik een bekabeld signaal wat loopt via een Belkin-router. Dit geeft verder een goed signaal (~80 Mbps).

Ik heb alle kabels vóór het modem vanaf binnenkomst nagelopen en vernieuwd/aangedraaid, maar het resultaat blijft onveranderd. Ik heb wèl goede Radio- enTV-ontvangst / telefoon en internet bekabeld (zoals beschreven).

Het probleem met de UPC-router is ook dat ik niet de keus heb tussen 2,4 GHz of 5 GHz, want deze staat op 2,4 Ghz. Volgens uw schrijven (hier op Community) zou dit modem dus verouderd zijn. (uit 2014 op achterkant). Deze kan dan gratis omgeruild  worden voor één waarbij die keuze wel kan (buiten het modem) en van betere kwaliteit zou zijn. 

Dan zou dus mijn probleem opgelost zijn van het wisselende signaal en de keuze tussen 2,4 / 5 GHz.

Uw oplossing tegemoet ziend,

vriendelijke groeten,

P.J.v.Assendelft

**Gegevens verwijderd door moderator**

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Goede avond @vanas66,

Ik heb uw topic onder de aandacht gebracht bij de moderatoren.

Normaliter zou ik u vragen om signaalwaardes echter is dit modem inderdaad vrij oud en ervaart u wifi consistentie problemen dus vervangen in dit geval lijkt mij verstandig.

Dit modem zal naar alle waarschijnlijkheid worden vervangen door de Compal of Arris Connect box.

Wat ik u nog wel even wil vragen is of u een foto kunt plaatsen van uw AOP, (wandcontactdoos waar de Ziggo kabel als eerste binnenkomt), en overige aansluitmateriaal naar het modem & overige apparatuur.

MVG

ps: ik heb ook verzocht uw prive gegevens te verwijderen aangezien dit een openbaar klant helpt klant forum is, het juist aanvullen van uw profiel gegevens is voldoende voor Ziggo Moderatoren om u te kunnen helpen wanneer nodig.

Bekijk in context

11 Reacties 11
vanas66
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@robbo ,

Zou u me hiermee kunnen helpen. Waarschijnlijk is het allemaal niet zo moeilijk, maar ik weet even geen oplossing voor mijn probleem om de aanvraag in gang te zetten.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Pieter v.Assendelft

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@vanas66 Ik roep even @Jonathan-458 er bij. Deze woont in het voormalig upc gebied. Ik heb het ook even zeer druk met andere dingen.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Goede avond @vanas66,

Ik heb uw topic onder de aandacht gebracht bij de moderatoren.

Normaliter zou ik u vragen om signaalwaardes echter is dit modem inderdaad vrij oud en ervaart u wifi consistentie problemen dus vervangen in dit geval lijkt mij verstandig.

Dit modem zal naar alle waarschijnlijkheid worden vervangen door de Compal of Arris Connect box.

Wat ik u nog wel even wil vragen is of u een foto kunt plaatsen van uw AOP, (wandcontactdoos waar de Ziggo kabel als eerste binnenkomt), en overige aansluitmateriaal naar het modem & overige apparatuur.

MVG

ps: ik heb ook verzocht uw prive gegevens te verwijderen aangezien dit een openbaar klant helpt klant forum is, het juist aanvullen van uw profiel gegevens is voldoende voor Ziggo Moderatoren om u te kunnen helpen wanneer nodig.

vanas66
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@robbo Jonathan-458

Hartelijk daank voor uw snelle reactie. Bijgaand de situatie van de ‘binnenkoms’ van het signaal van Ziggo. Dat zit allemaal in de woonkamer, vandaar dat alles erg op elkaar gepakt zit. Ik hoop dat de foto voldoet.

Rechts komt de kabel (groen) uit de vloer naar 2 splitters en dan het modem.

Vr.gr.

 

 

 

Tom.

Level 18
  • 5481Posts
  • 205Oplossingen
  • 1222Likes

Ik zie een erg verouderde hoofdaansluiting en splitter.

Het modem is ook aan vervanging toe.

 

Ik raad je aan om een monteursafspraak in te plannen.

De hoofdaansluiting, splitter en modem zal kostenloos vervangen worden.

 

Ik raad je aan om te wachten op een Ziggo moderator die de afspraak voor je zal inplannen en mocht het nodig zijn een blik op je signaal zal werpen.

 

@Jonathan-458  heeft zoals je leest het topic al onder de aandacht gebracht van de moderators

 

 

 

 

vanas66
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Jonathan-458 

Dank voor jullie snelle conclusie, inderdaad is deze situatie nogal verouderd. Volgens mij is dit sinds ~2001 aangelegd door UPC. Aanvullend in de loop der jaren ‘n nieuw modem en ‘n mediabox gekregen. Verder nooit ‘n monteur gezien.

Graag laat ik de gang van zaken over aan een moderator, daar ik zelf de weg via de Ziggo klantenservice een erg moeilijke vind. 

Bij voorbaat erg bedankt, vr. gr.

vanas66

 

 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@vanas66,

Zoals @Tom. suggereert is het inderdaad ook handig om hier een monteurs afspraak gelijk bij mee te nemen als dit mogelijk is. Volgens specs zou het AOP opzicht nog wel mee moeten kunnen maar zie her en der wat rare koppelingen en iets te doorgebogen bekabeling.

Zou wel gelijk fijn zijn als dit direct meegenomen kan worden en uw coax aansluit materiaal ook weer klaar is voor de volgende 5+ jaar.

@Tom. topic is onder de aandacht gebracht bij de mods.

MVG

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @vanas66, welkom op de Ziggo Community!

Ik zie dat hierboven al samen het één en ander is uitgesloten, top. Je hebt inderdaad al een ouder modem dat niet gelijktijdig 2.4 en 5Ghz kan uitzenden, laten we daar eerst verandering in brengen. Binnen 5 werkdagen heb je het nieuwe modem in huis! Het signaal ziet er verder prima uit, wat ook bevestigd wordt door je bekabelde verbinding (via je router). Hoewel de aansluiting inderdaad al iets ouder is, stel ik daarom voor eerst je nieuwe modem afwachten. Ervaar je daarna nog steeds problemen, laat het weten, dan hebben we de monteur achter de hand 

vanas66
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Geachte @Alex Ziggo 

Dat lijkt me een prima idee. Ik wacht de zending af en ga aan de slag. Het resultaat laat ik u zeker weten. We zullen duimen.

Dank en vr. gr.

 

piccolo

Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 4Likes

op 2.4G moet je beter kunnen connecten dan op de 5G.

Maar ik denk dat je even je telefoon moet pakken en daarmee de signal sterktes moet testen. Op android kun je daarvoor wifianalizer (zie op de playstore : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=en&gl=US ).

Start dat ding en kijk op welke kanalen je zit. Vaak is het zo dat als er veel signalen op een kanaal zit die vol is je problemen hebt. Dan kun je beter een kanaal uitzoeken waar je mindrt last hebt.

Er is ook zo’n tool op de apple store maar die kun je zelf op de store zoeken.

Afhankelijk van je modem kun je ook een vrijer kanaal nemen.

vanas66
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Geachte  @Alex Ziggo en medewerkers,

Na ontvangst van de Connect box en installatie, is het resultaat geweldig. 

Zoals eerder gezegd is het signaal van TV, radio en telefoon goed. 

Het internet (bekabeld) is uitstekend ; WiFi is ook goed te noemen en vrij stabiel. Zowel Ziggo 2.4 als 5 GHz is goed tot zeer goed, weliswaar apparaat afhankelijk. Dus ik denk dat de problemen daarmee opgelost zijn.

Hartelijk dank voor alle info, suggesties en oplossingen uwerzijds en de snelle afhandeling daarvan. Hiermee kan ik dus het probleem opgelost noemen.

 

Vriendelijke groeten,

vanas66

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic