Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo allemaal,
Ik heb een mikrotik router aangeschaft (moet nog komen, Mikrotik hAP ax³ WiFi6 router 4xGbE 1x2.5GbE Dual). (ik wil het een en ander leren over vlan's, firewall rules, etc)
[ik heb mijn opnsense project even laten vallen, geen intel nic's in mijn pc/laptop]
Ik weet niet of de mikrotik gelijk een ip4 krijgt van ziggo. Wellicht moet ik iets instellen op ipv6/pd niveau. Wat ik denk te weten:
prefix /57 (voorheen upc gebied)
prefix length /64
Ik ga hieronder (straks) vermelden wat ik allemaal ingesteld heb om het te laten werken.
Greetz.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Na een reset van het modem zou de Mikrotik-router een IPv4-adres moeten ontvangen, op voorwaarde dat deze als enige op het modem is aangesloten. IPv6 instellen is niet verplicht.
Na een reset van het modem zou de Mikrotik-router een IPv4-adres moeten ontvangen, op voorwaarde dat deze als enige op het modem is aangesloten. IPv6 instellen is niet verplicht.
Jij vermoed dat ik geen mac adres hoef te spoofen in de mikrotik router?
Ook MAC spoofing is geen vereiste. Als je wil zou je hiermee wel het IPv4-adres wat de huidige router ontvangt op de WAN-interface kunnen 'overzetten' naar de nieuwe router.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...