Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
mmols4088
Level 1

mijn wan adres is niet bereikbaar van het internet maar wel vanuit mijn lan

hallo  allemaal 

ik heb altijd vanaf het internet mijn WAN ip adres kunnen bereiken maar krijg sinds enige tijd  Time outs terug 

vanaf mijn eigen LAN ( thuis ) is dit geen probleem en is mijn WAN ip gewoon te pingen .. 

heeft Ziggo iets veranderd ?  

gr

M.Mols

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Statische IP-adressen zijn er alleen bij Zakelijk Internet Pro en daarbij is een eigen router vereist. Wel kan het IP-adres een aantal jaar hetzelfde blijven, zolang (het MAC-adres van) de router gelijk blijft en de router niet langer dan een week (leasetijd) offline is.

In je profiel staat vermeld dat je een EVW3200 gebruikt, klopt dat nog? Hoe staan de firewall-opties ingesteld?

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20

Is je ip-adres misschien veranderd? Ziggo geeft alleen dynamische adressen uit.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Indien je een eigen router gebruikt, controleer dan of inkomend ICMP-verkeer op de WAN-interface wordt toegelaten door de firewall.

0 Kudos
mmols4088
Level 1
Topicstarter

Nwe , ik heb een vast wan adres 

0 Kudos
mmols4088
Level 1
Topicstarter

nee ik heb  een  vast. Adres ,  ik ben nog  een casema klant ,  ziggo was voorheen casema 

men heeft ook klanten met een statistisch. Wan adres zoals ik  . 

0 Kudos
mmols4088
Level 1
Topicstarter

Nee ik gebruik geen eigen router 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Statische IP-adressen zijn er alleen bij Zakelijk Internet Pro en daarbij is een eigen router vereist. Wel kan het IP-adres een aantal jaar hetzelfde blijven, zolang (het MAC-adres van) de router gelijk blijft en de router niet langer dan een week (leasetijd) offline is.

In je profiel staat vermeld dat je een EVW3200 gebruikt, klopt dat nog? Hoe staan de firewall-opties ingesteld?

0 Kudos
Ga naar reactie