hallo allemaal
ik heb altijd vanaf het internet mijn WAN ip adres kunnen bereiken maar krijg sinds enige tijd Time outs terug
vanaf mijn eigen LAN ( thuis ) is dit geen probleem en is mijn WAN ip gewoon te pingen ..
heeft Ziggo iets veranderd ?
gr
M.Mols
Opgelost! Ga naar oplossing.
Statische IP-adressen zijn er alleen bij Zakelijk Internet Pro en daarbij is een eigen router vereist. Wel kan het IP-adres een aantal jaar hetzelfde blijven, zolang (het MAC-adres van) de router gelijk blijft en de router niet langer dan een week (leasetijd) offline is.
In je profiel staat vermeld dat je een EVW3200 gebruikt, klopt dat nog? Hoe staan de firewall-opties ingesteld?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Is je ip-adres misschien veranderd? Ziggo geeft alleen dynamische adressen uit.
Indien je een eigen router gebruikt, controleer dan of inkomend ICMP-verkeer op de WAN-interface wordt toegelaten door de firewall.
Nwe , ik heb een vast wan adres
nee ik heb een vast. Adres , ik ben nog een casema klant , ziggo was voorheen casema
men heeft ook klanten met een statistisch. Wan adres zoals ik .
Nee ik gebruik geen eigen router
Statische IP-adressen zijn er alleen bij Zakelijk Internet Pro en daarbij is een eigen router vereist. Wel kan het IP-adres een aantal jaar hetzelfde blijven, zolang (het MAC-adres van) de router gelijk blijft en de router niet langer dan een week (leasetijd) offline is.
In je profiel staat vermeld dat je een EVW3200 gebruikt, klopt dat nog? Hoe staan de firewall-opties ingesteld?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.