sander94

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Mijn laptop houdt bekabeld internet tegen?

Al een hele periode hebben wij slecht internet. na 6 monteurs en 2x de bam op de stoep, is het internet nu redelijk maar behoorlijk instabiel wat ons opvalt.

We maken gebruik van de 3 deco wifi boosters waarvan 1 bekabeld is.
We hebben een abbonoment voor 300mbps maar halen dit naast de boosters zelden.
verder merken we dat zodra je enkele stappen van de booster verwijderd bent het bereik al bijna weg is.
De monteur kan helaas niets aan de wifi situatie veranderen een heeft alleen naar de instabiliteit in het bekabelde internet bekeken. *

Hier viel op dat het modem wel de 300 mbps bereikt en netjes doorgeeft maar dat hij op mijn laptop niet boven de 150 komt en gemiddeld zelfs onder de 50. Er is dus wel ethernet verbinding maar die is langzamer dan de wifi (op de meeste momenten)

Helaas kon de ziggo monteur niets verder voor mij betekenen dan de tip dat het misschien aan mijn firewall zou liggen.
Deze heb ik allemaal uitgezet maar dit verhelpt het probleem niet. op dit moment kom ik op speedtest niet verder dan 50 mbps terwijl er van de week nog via de kabel de 300 is behaald.

verder is er niets in de situatie veranderd en heeft de monteur alleen wat metingen gedaan.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
sander94
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Helaas heeft het allemaal niets verder opgeleverd dan hoofdpijn, naast mijn laptop die volgens de monteur op dat moment niet functioneerde, functioneerde in dezelfde weken erna de deco boosters op 20mb ook niet naar behoren , de bekabelde ps4 pro ook maar op 100-150mb en de klantenservice scheept het gewoon af met er is volgende week onderhoud gepland aan de kast in de straat en daarna werkt alles weer naar behoren. Helaas ben ik om die reden en 8 monteurs verder genoodzaakt om toen over te stappen. Had ik helaas veel eerder moeten doen. Alles werkt nu beter dan te voren!

Bekijk in context

18 Reacties 18
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Allereerst controle van je netwerkkabel ( UTP ) dit omdat ik er vanuit ga dat de signaal niveau's in het modem goed zijn.

Heb je een UTP kabel over ? sluit daar je laptop op aan.

 

Ook de instellingen in de laptop kunnen roet in het eten gooien. 

 

Ronihd_0-1634047505666.png

Zie je soortgelijke dingen ? 

sander94
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

20211012_161611.jpg

 De snelheid staat wel op 1gb.

Het rechter schermpje ziet er iets anders uit bij mij

 

sander94
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

2021-10-1216.21.016930497256393090131.jpg

 lijkt mij hetzelfde

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @sander94,

 

Ben dit euvel met deze adapter wel eens tegen gekomen, zou u de laatste drivers voor uw netwerk adapter willen instaleren.

 

Volgens mij bevat deze link alle ondersteunde Realtek drivers.

Realtek PCIe FE / GBE / 2.5G / Gaming Ethernet Family Controller Software - REALTEK

 

Mocht u een ander model hebben, raadpleeg dan eerst de website van de fabrikant.

 

En zoals @Ronihd aangeeft controleer de kabel of deze tenminste CAT5E erop heeft staan en probeer eventueel een andere kabel.

 

m.b.t. de Deco units raad ik u  aan de volgende thread door te nemen;

Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

 

MVG

sander94
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@Jonathan-458 @Ronihd 

Op mijn oude laptop haal ik met dezelfde bekabeling wel de 300mbps (op de kabel staat geen cat nummer, wel verified for gigabit ethernet.)

Als het goed is heb ik ook de laatste realtek driver. Maar daar heb ik niet zoveel verstand van hoe dat werkt.

20211012_195547.jpg

20211012_175802.jpg

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @sander94,

 

U zou "Disable Large Send Offload" of "Auto-tuning feature" nog uit kunnen zetten maar dit heeft na 21H1 en drivers na Q4 2020 nog niet echt veel geholpen.

 

MVG

sander94
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@Jonathan-458 
Sorry maar dat laatste begrijp ik niet echt. Ben niet zo heel handig. kan niet vinden waar ik dat uit kan zetten en ben bang dat ik het verkeerde dan uitzet.

wat is 21h1 en q4 2020?

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

@sander94 

Hier staan alle mogelijke oplossing welke in het verleden werkte en de stappen om ze uit te voeren.

 

https://windowsreport.com/fix-slow-lan-speed-pc/

sander94
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@Jonathan-458 
Ik zie dat dit te maken heeft met ipv4, ik weet wel dat dit volgens mij door ziggo in het modem is uitgezet omdat de verwachting was dat een van mijn apparaten daar slecht op zou reageren.

nadat ik het heb uitgezet kom ik op firefox ziggo speedtest 280 op chroome ziggo speedtest 120


Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Goede avond @sander94,

 

Ik begrijp niet wat u bedoelt? bedoelt u dat u IPv6 DS of DS-lite heeft?

 

En wat is er uitgezet en wat heeft u uitgezet?

 

De Ziggo speedtest zou ik links laten liggen en Speedtest.net met KPN server doen of DSLReport, Ziggo's eigen speedtest is niet aan te bevelen.

 

MVG

 

 

sander94
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De 3de monteur van de ziggo heeft het ooit over IPv4 gehad en dat ze dit op het modem uit hebben gezet omdat ze dachten dat dit problemen veroorzaakte met de internetverbinding op mijn apparaten. Toen der tijd wisten ze niet dat er ook kabelschade was.

zelf heb ik nu "Disable Large Send Offload" of "Auto-tuning feature"  uitgezet. Dit heb ik via de instellingen op mijn laptop aangepast.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Goede avond @sander94,

 

Okey, duidelijk. in feite zou dat weinig zeer beperkt invloed moeten hebben. (IPv4/IPv6)

 

Wel positief dat het uitzetten van "Disable Large Send Offload" en "Auto-tuning feature" in elkgeval iets veranderd heeft.

 

Waarom er verschil tussen firefox en Chrome is, als exact de zelfde server gebruikt wordt, heb ik echter geen idee van. ik neem aan dat ook Chrome geheel bijgewerkt is.

 

MVG

 

 

sander94
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

probleem is helaas nog steeds niet opgelost, kom vandaag niet verder dan 90 mbps

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Goede middag @sander94,

 

Dan weet ik het momenteel ook niet.

 

MVG

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @sander94,

 

Het blijft inderdaad erg gek dat je maar niet boven die snelheid uitkomt. Ik lees ook aan deze kant dat de monteur de juiste snelheid pakte. Wel viel hem op dat er wat lichte signaalproblemen waren in de wijk, hij heeft dit alsnog doorgezet en staat op dit moment ook open via www.ziggo.nl/storingen. Eerlijkheidshalve verwacht ik net als de monteur dat dit niet de directe oorzaak is van het snelheidsprobleem wat je nu ervaart, maar het is wel goed om daar rekening mee te houden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @sander94,

Hoe gaat het op dit moment met de internetsnelheid? Ervaar je op het moment nog steeds problemen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@sander94 Het is al enige tijd stil onder dit topic. We zijn erg benieuwed of alles inmiddels naar wens werkt, of dat wij hier misschien nog iets voor jou kunnen betekenen.Laat je het weten?

sander94
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Helaas heeft het allemaal niets verder opgeleverd dan hoofdpijn, naast mijn laptop die volgens de monteur op dat moment niet functioneerde, functioneerde in dezelfde weken erna de deco boosters op 20mb ook niet naar behoren , de bekabelde ps4 pro ook maar op 100-150mb en de klantenservice scheept het gewoon af met er is volgende week onderhoud gepland aan de kast in de straat en daarna werkt alles weer naar behoren. Helaas ben ik om die reden en 8 monteurs verder genoodzaakt om toen over te stappen. Had ik helaas veel eerder moeten doen. Alles werkt nu beter dan te voren!

Uitgelicht topic