mijn oude email adres is een home adres mijn nieuwe een ziggo adres vul de gegevens in zoals ziggo dit weer geeft ook de aan vullende maar blijft weigeren mijn nieuwe toe te voegen gebruik mijn oude home adres niet meer heb deze ook al eens verwijdert uit outlook maar ook dat werkt niet weet niet meer wat hier aan te doen is graag antwoord.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke foutmelding krijg je te zien?
kan geen verbinding maken met de server voor inkomende email.
@Timmer65 Wat wil je gebruiken om de mail te zien of binnen te krijgen?
POP of IMAP?
Als dat duidelijk is, kan ik je de stappen doorgeven die je moet uitvoeren.
ik gebruik imap.ziggo.nl om mail binnen te krijgen.
Als je IMAP gebruikt?
Verwijder het huidige account en maak een nieuwe op de volgende manier:
Bestand -> Account toevoegen -> Vul je mailadres in -> Verbinding maken -> Vul je wachtwoord in -> Verbinding maken.
Verder hoef je niets te doen, Outlook krijgt van de Ziggo mailserver de rest van de instellingen.
heb het oude email adres verwijdet nieuwe aangemaakt zoals beschreven helaas kan geen verbinding maken met de server, bij het installeren van outlook 2016 werd mijn oude email adres automatische toe gevoegt door outlook zonder te vragen.
Dam moet je waarschijnlijk Outlook een keer volledig verwijderen en helemaal opnieuw installeren.
Het is ook vreemd dat een oud email adres automatisch geïnstalleerd wordt bij een nieuwe installatie.
Het is zo op afstand niet te doen om de oorzaak te vinden van wat er fout zit of fout gaat.
Dit klinkt alsof de map waarin office 2016 is geïnstalleerd niet leeg was tijdens de installatie. Dan kan het zijn dat oude instellingen automatisch worden over genomen in een nieuwe installatie. Of als de 2016 versie geïnstalleerd wordt als er een oudere versie nog op stond of resten ervan op het systeem aanwezig zijn. Dan wordt dit gedrag ook vertoond.
@Timmer65 misschien kan dit tooltje eventueel helpen als de normale weg van software verwijderne via PC instellingen niet werkt of niet het gewenste resultaat geeft:
Office automatisch verwijderen (microsoft.com)
Gr. Marcel
Heb twee maal over office 2016 verwijdert en geinstalleerd met de tool van microsoft maar het probleem is nog steeds niet over, aanmelden bij inkomende email berichten (imap) met de server mislukt kan geen verbinding maken met de server blijft mijn oude email adres automatische installeren van home en niet mijn ziggo adres.
@Timmer65 Je hebt niet toevallig het oude @home adres als microsoft account gebruikt in windows en dus ook voor de office activatie? In dat geval wordt vaak in verschillende apps een automatische aanmelding gedaan met het microsoft account.
Zou je als test het ziggo adres eens in kunnen stellen in bijvoorbeeld Mozilla Thunderbird? Dan weten we dat de gebruikte gegevens juist zijn en dat je toegang tot het adres hebt.
Heb mijn adres in Mozilla Thunderbird in gevuld maar hier ook het zelfde kan geen verbinding maken, voor je ziggo account heb ik een gmail adres wel had ik eerst office 10 geinstalleert maar die is verwijdert voor ik office 16 heb geinstalleert
@Timmer65 Staat dat email adres nog in je Mijn Ziggo onder Producten -> Internet en dan naar beneden scrollen.
Kun je wel via Klik hier -> Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo inloggen en je mail zien?
Ja mijn oude email adres staat nog in mijn ziggo producten als eerste vermeld daarna mijn ziggo adres
@Timmer65 Kun je wel via Klik hier -> Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo inloggen en je mail zien?
Ja dat kan ik alleen mijn home mail ook hier kan ik mijn ziggo adres niet toevoegen
@Timmer65 als het daar ook niet lukt... Zou je dan eens server gegevens kunnen delen die je gebruikt bij het instellen en welke foutmelding je krijgt?
Als gebruikersnaam moet in ieder geval het volledige emailadres gebruikt worden waarvoor je ook de mail instelt.
ik gebruik imap.ziggo.nl (993) ssl, uitgaand smtp.ziggo.nl (587) ssl krijg als fout melding, Kan bericht niet verzenden controller het email adres in account eigenschappen De reactie van de server was:
550 5.1.0 smtp 405 sending mailbox *** mailadres verwijderd door moderator *** unknown
Ziggo heeft 2 g's.
ik vermoed dat het daar fout gaat.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.