Tot najaar 2021 heb ik veel last gehad van internetstoringen. Uiteindelijk was de conclussie dat er in om rond ons huis een apparaat is/was dat constant contact legde met de modem waardoor deze overbelast werd.
Na meerdere bezoeken zonder oplossing, kwam er een monteur die het probleem onderkende en ook naar tevredenheid kon oplossen. Door de modem alleen als ontvanger te gebruiken en direct het signaal door de zetten naar een TP-linksysteem werd er een nieuwe wifi=omgeving gecreerd en behoorden de storingen tot het verleden. so far so good...
Enkele weken geleden heb ik een hybride warmtepomp geinstalleerd gekregen. Door de omvormer met een kabel te koppelen aan de modem kan ik de gegevens uitlezen. Dit geldt ook voor de zonnepanelen die ik al enkele jaren heb.
Nu het probleem. met de modem kan ik geen verbinding maken met 1 van de omvormers, toegang via wifi naar de omvormers is niet mogelijk en connecten met de TP link is een oplossing voor 1 aansluiting...
Een netwerk swich kastje bood ook geen oplossing.
Hoe kan ik dit aanpassen dat mijn wifi via de TP-link blijft lopen maar dat ik meerdere omvormers via dit kastje kan uitlezen.
Wie heeft tips en ervaring met bovengenoemd probleem...?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Mogelijk dat @Pasi hier een oplossing voor weet.
Hij komt langs als / zodra hij online is.
Begrijp ik het goed dat de Connectbox in bridge mode staat, verbonden naar TP-link router?
Zoja dan mag alleen je TP-link WAN zijde aan de Connectbox aangesloten worden. Alle ander apparatuur zal dan aan of via Wifi via de TP-link LAN zijde aangesloten moeten worden. Aan de LAN zijde van de TP-link mag je via een switch eventueel weer meerder apparaten aansluiten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.