1
Vraag
2
Reacties
David engel

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

mankementen in internetverbinding mogelijk door puma 6 connectbox

dit is volgens mij het 2e of 3e topic dat ik hierover maak, omdat ik de andere niet terug kan vinden en dus ook niet op kan reageren. excuses daarvoor.

 

ik heb last van erg frequente haperingen, packetloss, het compleet wegvallen van de verbinding voor 10 seconden en nog meer. ik heb de connectbox direct aangsloten op de hoofdaansluiting dmv een splitter. ik gebruik het modem in bridge mode met eigen netgear switches en router. andere mensen hebben een ubee ubc1318zg gekregen waardoor hun problemen opgelost werden. zou dit misschien ook voor mij mogelijk zijn?

of mocht het toch niet aan het modem liggen, wat kan ik doen om van deze problemen af te komen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4335Posts
  • 569Oplossingen
  • 2106Likes

@David engel Jammer dat je nog altijd problemen ondervindt. Het lijkt me dan inderdaad verstandig dat we de Ubee 1318 proberen. Het modem is besteld en onderweg. Je ontvangt een Track & Trace code per e-mail zodra PostNL je pakket in bezit heeft. Voor je huidige modem ontvang je vanzelf een retourdoos.

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Hierbij een link naar jouw vorige topic dat nog openstaat.

 

Het AOP (TRAS-1000) is verouderd en ongeschikt voor een DOCSIS 3.1-modem als de UBC1318ZG, deze moet in dat geval worden vervangen door een TRISZ-DG300, waarvoor een monteursafspraak noodzakelijk is.

Steefb

Level 20
  • 15824Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes

Klik op je naam, en vind je vorige topics en opmerkingen.

Over David engel - Ziggo Community

David engel
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ah oke, is de tras-1000 het aop op de foto? wat zou ik kunnen doen om het probleem te kunnen verhelpen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De TRAS-1000 is inderdaad het AOP, ofwel de hoofdaansluiting op de foto.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen + een UBC1318ZG toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

David engel
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Lotte dit is het topic waar ik het over had in het andere topic

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@David engel Thanks 🙂 Ik heb de monteur ingepland voor morgenavond tussen 17:00 en 22:00 uur. Je krijgt een bevestiging van de afspraak per e-mail. Mocht dit net te last minute zijn dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. 

 

De UBC1318ZG zou een oplossing kunnen zijn.  Mocht het vervangen van het AOP niet geholpen hebben dan kunnen we die altijd opsturen. 

David engel
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

super bedankt, we zullen het zien!

 

David engel
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

monteur heeft net paar minuten geleden AOP vervangen, dsl reports geeft nog steeds slechte resultaten, maar dat kan komen omdat het nog moet configureren ofzo neem ik aan? ik zal het een paar dagen aankijken en dan geef ik weer een update!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Vermoedelijk is dan ook een UBC1318ZG nodig.

David engel
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

goedemiddag @Lotte, ik heb het nu 2 dagen aangekeken en tijdens het gamen en andere bezigheden ervaar ik nog steeds de eerder genoemde mankementen: veel packetloss en haperingen. in dsl reports zijn de resultaten ook niet verbeterd. is de ubc1318zg nu een optie?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4335Posts
  • 569Oplossingen
  • 2106Likes

@David engel Jammer dat je nog altijd problemen ondervindt. Het lijkt me dan inderdaad verstandig dat we de Ubee 1318 proberen. Het modem is besteld en onderweg. Je ontvangt een Track & Trace code per e-mail zodra PostNL je pakket in bezit heeft. Voor je huidige modem ontvang je vanzelf een retourdoos.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic