dit is volgens mij het 2e of 3e topic dat ik hierover maak, omdat ik de andere niet terug kan vinden en dus ook niet op kan reageren. excuses daarvoor.
ik heb last van erg frequente haperingen, packetloss, het compleet wegvallen van de verbinding voor 10 seconden en nog meer. ik heb de connectbox direct aangsloten op de hoofdaansluiting dmv een splitter. ik gebruik het modem in bridge mode met eigen netgear switches en router. andere mensen hebben een ubee ubc1318zg gekregen waardoor hun problemen opgelost werden. zou dit misschien ook voor mij mogelijk zijn?
of mocht het toch niet aan het modem liggen, wat kan ik doen om van deze problemen af te komen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@David engel Jammer dat je nog altijd problemen ondervindt. Het lijkt me dan inderdaad verstandig dat we de Ubee 1318 proberen. Het modem is besteld en onderweg. Je ontvangt een Track & Trace code per e-mail zodra PostNL je pakket in bezit heeft. Voor je huidige modem ontvang je vanzelf een retourdoos.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hierbij een link naar jouw vorige topic dat nog openstaat.
Het AOP (TRAS-1000) is verouderd en ongeschikt voor een DOCSIS 3.1-modem als de UBC1318ZG, deze moet in dat geval worden vervangen door een TRISZ-DG300, waarvoor een monteursafspraak noodzakelijk is.
Klik op je naam, en vind je vorige topics en opmerkingen.
ah oke, is de tras-1000 het aop op de foto? wat zou ik kunnen doen om het probleem te kunnen verhelpen?
De TRAS-1000 is inderdaad het AOP, ofwel de hoofdaansluiting op de foto.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen + een UBC1318ZG toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
@Lotte dit is het topic waar ik het over had in het andere topic
@David engel Thanks 🙂 Ik heb de monteur ingepland voor morgenavond tussen 17:00 en 22:00 uur. Je krijgt een bevestiging van de afspraak per e-mail. Mocht dit net te last minute zijn dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo.
De UBC1318ZG zou een oplossing kunnen zijn. Mocht het vervangen van het AOP niet geholpen hebben dan kunnen we die altijd opsturen.
super bedankt, we zullen het zien!
monteur heeft net paar minuten geleden AOP vervangen, dsl reports geeft nog steeds slechte resultaten, maar dat kan komen omdat het nog moet configureren ofzo neem ik aan? ik zal het een paar dagen aankijken en dan geef ik weer een update!
Vermoedelijk is dan ook een UBC1318ZG nodig.
goedemiddag @Lotte, ik heb het nu 2 dagen aangekeken en tijdens het gamen en andere bezigheden ervaar ik nog steeds de eerder genoemde mankementen: veel packetloss en haperingen. in dsl reports zijn de resultaten ook niet verbeterd. is de ubc1318zg nu een optie?
@David engel Jammer dat je nog altijd problemen ondervindt. Het lijkt me dan inderdaad verstandig dat we de Ubee 1318 proberen. Het modem is besteld en onderweg. Je ontvangt een Track & Trace code per e-mail zodra PostNL je pakket in bezit heeft. Voor je huidige modem ontvang je vanzelf een retourdoos.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.