mailadres doorgestuurd, zonder regel

Het mail adres van het dorpshuis is al jarenlang gekoppeld aan mijn privé mail adres. Alle mails komen daarop binnen en wanneer ik reageer op die mails komt altijd mijn privé mail adres naar voren bij degenen die de mails ontvangen. Einde van deze maand ga ik echter uit het bestuur en daarom ben ik nu alvast aan het uitzoeken hoe ik kan regelen dat die mails van het dorpshuis niet meer op mijn privé account binnenkomen. Inmiddels heb ik 2x daarover gebeld met de helpdesk van Ziggo. Ik heb er nu voor gezorgd dat de mails automatisch worden doorgestuurd naar een 2e privé mail maar kan nergens vinden waar ik de koppeling van mijn 1e privé mail adres kan verwijderen. Of moet ik dat ter plekke doen in het dorpshuis? Ik probeer het nu namelijk vanuit huis. Of zijn er andere mogelijkheden? Ik hoor het graag.

bestuurdorpshui
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
1 Geaccepteerde oplossing

@bestuurdorpshuis . 

Zie jij wel onderstaande staan? 
Een doorstuurregel die leeg is, dus? Die zou je namelijk moeten verwijderen. Ik hoor graag of dit kan en of dit het voor je oplost/
 

 

Bekijk in context

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11184Reacties
  • 857Oplossingen
  • 3927Likes
39 Reacties 39

Heeft het dorpshuis een domeinnaam en website? Zo ja, bij welke provider wordt die gehost en onderhouden? Meestal is daar ook een e-mail adres aangekoppeld, welke vast op doorsturen is gezet naar jouw privé-adres.

Als je er geen problemen mee hebt dat kun je het website adres hier rustig noemen. Dat geeft ons hier wat meer informatie.

En ja, zolang je alle (inlog)gegevens bij de hand hebt kun je dit rustig vanuit huis doen.

bburgg
Gedreven Raadgever
  • 628Reacties
  • 73Oplossingen
  • 116Likes

Er is geen domeinnaam en website.

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een mogelijke optie is om het mail adres te laten verwijderen en dan een nieuwe aan te maken om zo het “probleem” op te lossen. Hoe denken jullie daarover?

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is het Email adres van het dorpshuis dan een Ziggo adres dat je zelf aanmaakte in je Mijn Ziggo?

Zo ja.Is het een ander Email adres of een alias van je eigen adres?

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3442Likes

Hey @bestuurdorpshuis . Welkom hier!

Logisch dat je dit goed geregeld wilt hebben. Dit moet ook vast en zeker makkelijk kunnen. Het simpele antwoord op je vraag is “verwijder de doorverwijzing”, maar het verschilt nogal waar je dit moet doen. Om je verder te kunnen helpen, moeten we weten om wat voor e-mailadres het gaat. Waar is dit mailadres aangemaakt? Is het een Ziggo mailadres, of bijvoorbeeld gmail/hotmail of dergelijke? 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11184Reacties
  • 857Oplossingen
  • 3927Likes

Het mailadres van het dorpshuis is een ziggo adres en mijn eigen mail adres ook. Ik weet niet wie destijds (in 2012/13) het mailadres voor het dorpshuis heeft aangemaakt en gekoppeld aan mijn privé mail adres. Het mail adres van het dorpshuis is ****@ziggo.nl 

Mijn privé mail adres is ****@home.nl

 

*Mailadressen verwijderd door moderator*

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oeps! Niet hier de mailadressen zetten hoor. Dan kan iedereen ze inzien .  Ik heb ze voor je verwijderd. 

Voor de duidelijkheid; je kunt gewoon inloggen op het e-mailadres van het dorpshuis? Doe dit dan even via de Ziggo webmail. In dit stappenplan lees je hoe je een doorverwijzing aanmaakt (of dus verwijdert) 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11184Reacties
  • 857Oplossingen
  • 3927Likes

Deze stappen heb ik al gemaakt naar aanleiding van een telefoongesprek met iemand van de Helpdesk maar mijn privé mail adres staat daar niet bij en kan ik dus ook niet verwijderen of wijzigen. Zou het eventueel wel lukken wanneer ik naar het dorpshuis ga en daar inlog via de laptop van het dorpshuis? Of maakt dat niks uit met thuis.

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je moet het niet wijzigen in je privémail, maar inloggen op de mail van het dorpshuis. en dan op de webmailomgeving. Maakt niet uit of je dat thuis doet of op de laptop van het dorpshuis. Als je maar echt op het mailadres van het dorpshuis inlogt. 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11184Reacties
  • 857Oplossingen
  • 3927Likes

Dat had ik dus ook gedaan!! Dat inloggen op de mail van het dorpshuis, maar ik kan er niks wijzigen m.b.t. het doorsturen naar mijn privé mail.

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

vergetenzoon
Gedreven Raadgever
  • 502Reacties
  • 9Oplossingen
  • 19Likes

Hetgeen er in de link staat, heb ik al eerder door gekregen. Dit is niet de oplossing. Dat heb ik zojuist ook doorgegeven.

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OK, zou je ook eens willen kijken bij Instellingen → E-mail → Filter regels.

Zie je daar autoforward staan? Wat staat daar in (= bewerken)? En staat de regel in- of uitgeschakeld?

bburgg
Gedreven Raadgever
  • 628Reacties
  • 73Oplossingen
  • 116Likes

Ik begrijp nu dat je privémail niet bij de doorstuurregels van de mail van het dorpshuis staat. Sorry , ik las het gisteren net een beetje anders (dacht dat je op je privémail keek). 
Staan er wel andere mailadressen bij de doorstuurregels van de mail van het dorpshuis? Het kan natuurlijk zijn dat de mail wordt doorgestuurd naar een e-mailadres (ik noem wat. PietjePuk@ziggo.nl) en dat op dát e-mailadres weer een doorstuurregel ingesteld staat naar jouw privémail. 

We gaan er vást uitkomen met z'n allen 🙂 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11184Reacties
  • 857Oplossingen
  • 3927Likes

Hallo “bburgg” bij Instellingen - E-mail - Filter regels staat niks ingeschakeld.

 

Hallo “Lycke” Er staan helemaal geen mailadressen bij de doorstuurregels bij de mail van het dorpshuis, maar toch wordt er nog steeds iets doorgestuurd. Het blijft voor mij dus een vraagteken hoe dit kan.

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dan wordt de mail dus niet via webmail doorgestuurd. Wellicht is dit dan in een ander programma ingesteld (geen idee of dit kan, om eerlijk te zeggen. Ik gebruik enkel de doorstuur regel in de webmail zelf). 
Op welke manier maak jij gebruik van je mail? Altijd via de webmail, of ook via een ander programma? Heb je enig idee wie deze doorsturing ooit aangezet/ingesteld heeft? Kan het zijn dat dit in een ander programma (windows mail, outlook, apple mail. Zoiets) gedaan is? 

Hoeveel mensen hebben er eigenlijk toegang tot de mail? 

 

Wat ik nu zit te bedenken wat heel misschien nog een alternatief is (maar echt mooi is het niet) is dat je een blokkade instelt op je privémail. Dat je alle mail die van het e-mailadres van het dorpshuis komt, blokkeert. Ik denk dat dat ervoor zou moeten zorgen dat het dus niet meer binnenkomt. Maar goed, dat blijft wel een beetje een rare oplossing. 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11184Reacties
  • 857Oplossingen
  • 3927Likes

Ik maak gebruik van de mail van het dorpshuis via mijn eigen mailbox en dat is vanuit Mozilla Thunderbird. Ik heb geen idee wie destijds het doorsturen geregeld heeft en deze persoon is sowieso al uit het bestuur. Ik ben de enige die toegang heeft tot de mailbox omdat deze alleen naar mij wordt doorgestuurd.

 

Blokkeren zou kunnen maar ik kan dan beter het mailadres laten verwijderen  via Ziggo, want ook dat kan ik zelf niet doen bij dit mailadres en dan een nieuw mailadres aanmaken.

 

Ik zou eventueel nog naar het dorpshuis toe kunnen gaan en e.e.a. proberen via de laptop die daar staat, maar anders weet ik het echt niet meer.

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

het zou idd kunnen dat de vorige beheerder ergens anders iets heeft ingesteld wat mail binnenhaalt en vervolgens doorstuurt. Dit is makkelijk uit te schakelen door het wachtwoord van je emailbox (die van het dorpshuis dus) te veranderen. Dan kan geen enkel systeem er meer bij behalve degenen met het juiste wachtwoord.

als dit een aparte mailbox is, en niet gekoppeld aan jouw prive abonnement, dan moet er ook een apart ziggo abonnement zijn voor het dorpshuis. klopt dat?

Wlmpie
Gedreven Raadgever
  • 419Reacties
  • 9Oplossingen
  • 123Likes

Onlangs heb ik het wachtwoord van de emailbox van het dorpshuis al gewijzigd, maar nog steeds kan ik nergens wijzigen dat de mails naar mijn privé mailbox worden doorgestuurd. De mailbox van het dorpshuis is niet gekoppeld aan mijn privé abonnement (Ziggo), want het dorpshuis heeft zelf een abonnement via Ziggo. Dus geen idee wat ik nu nog kan doen om het op te lossen. Weten jullie het wel?

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Even hardop uit een andere hoek gedacht.

“Ik maak gebruik van de mail van het dorpshuis via mijn eigen mailbox en dat is vanuit Mozilla Thunderbird.”

Haalt Mozilla de mail op vanuit je eigen mailbox of vanuit de dorpshuis mailbox en zie je beide mailboxen in de inbox in Mozilla?

Oftewel anders gevraagd: wordt de mail werkelijk doorgestuurd of haal je die zelf binnen in Mozilla?

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 40107Reacties
  • 2244Oplossingen
  • 8297Likes

De mail wordt daadwerkelijk doorgestuurd. Ik haal deze zelf nooit binnen via mijn privé mailbox.

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bestuurdorpshuis wrote:

Onlangs heb ik het wachtwoord van de emailbox van het dorpshuis al gewijzigd, maar nog steeds kan ik nergens wijzigen dat de mails naar mijn privé mailbox worden doorgestuurd. De mailbox van het dorpshuis is niet gekoppeld aan mijn privé abonnement (Ziggo), want het dorpshuis heeft zelf een abonnement via Ziggo. Dus geen idee wat ik nu nog kan doen om het op te lossen. Weten jullie het wel?


Je kunt dus wel in de mijnZiggo omgeving van het dorpshuis, begrijp ik? 
Hoeveel mensen kunnen er bij de mail/het e-mailadres van het dorpshuis? Het wachtwoord is recentelijk aangepast, dus dat zal met deze mensen gedeeld zijn, lijkt me? Op welke manier maken deze mensen gebruik van de mail? 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11184Reacties
  • 857Oplossingen
  • 3927Likes

Geen regels ingesteld in de webmail? 

vergetenzoon
Gedreven Raadgever
  • 502Reacties
  • 9Oplossingen
  • 19Likes

Via www.ziggo.nl kan ik inloggen in de mail van het dorpshuis, maar hierin kan ik niks wijzigen dus ook het doorsturen (annuleren daarvan) naar mijn privé mail adres niet. Via mijn privé mail adres komt echter alles binnen. Wanneer ik inlog via genoemde ziggo site komt daar niks binnen dus alles gaat alleen naar mijn privé mail adres. En zoals ik al eerder aangaf, ben ik de enige die toegang heeft en er op dit moment gebruik van maakt.

 

Wat bedoeld “vergeten zoon” met regels ingesteld via webmail??

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb je ook toegang tot de mijnZiggo omgeving van het dorpshuis? Dus niet de mail, maar mijnZiggo. Waar je het abonnement en dergelijke kunt inzien. 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11184Reacties
  • 857Oplossingen
  • 3927Likes

@bestuurdorpshuis schreef: “Wat bedoeld “vergeten zoon” met regels ingesteld via webmail??”

Hij bedoeld: staat er op deze pagina een opdrachtregel ingevuld?

Hij hoort eruit te zien als hier beneden.

 

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 40107Reacties
  • 2244Oplossingen
  • 8297Likes

Er staat helemaal niks ingevuld bij Filter regels. De tekst “Er zijn geen regels gedefinieerd” staat er niet eens.

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, ik heb ook toegang tot mijnZiggo en kan daar alles inzien.

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Oke. Staat er 1 of meerdere e-mailadressen op dit klantnummer als je in mijnZiggo kijkt? 
En heeft het e-mailadres van het dorpshuis ook aliassen? 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11184Reacties
  • 857Oplossingen
  • 3927Likes

…. of is het een alias van een ander adres?

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3442Likes

Onlangs heb ik een extra mail adres aangemaakt dus staan er nu 2 in. Bij aliassen staat niks.

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Lycke Ziggo  Is er in de Back Office een check mogelijk om te bekijken of er een Forward aktief is voor het dorpshuis adres, die om wat voor reden dan ook niet (meer) bij Ziggo WebMail in beeld komt?

Bij Bert staat er: ‘Er zijn geen regels gedefinieerd’. Zie zijn plaatje. Bij TS helemaal niks.
Beetje verdacht, vind ik dat.

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3442Likes

@hanh Ik vermoed dat je het gevonden hebt.

De mail is een keer omgezet naar een ander systeem en ik herinner me ineens dat dan die regel niet meegenomen is naar het nieuwe systeem, althans dat heb ik hier ook ervaren en in andere topics gezien.

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 40107Reacties
  • 2244Oplossingen
  • 8297Likes

Maar er is dus nog steeds geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Ik kom nog steeds niet af van het doorsturen van de mails van het dorpshuis naar mijn privé mail adres.

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey @bestuurdorpshuis . Sorry, ik ben een paar dagen weg geweest. Ik ga kijken waar ik zou moeten kunnen vinden of er ergens in een oud systeem een doorverwijzing/instelling is blijven hangen en kom hier zo op terug!

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11184Reacties
  • 857Oplossingen
  • 3927Likes

Jou je mij, @bestuurdorpshuis , een privebericht kunnen sturen met de postcode/huisnummer van het dorpshuis? Ik heb de klantgegevens nodig om dit te kunnen checken :-). En om welk e-mailadres het gaat, uiteraard. 

 

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11184Reacties
  • 857Oplossingen
  • 3927Likes

@bestuurdorpshuis . 

Zie jij wel onderstaande staan? 
Een doorstuurregel die leeg is, dus? Die zou je namelijk moeten verwijderen. Ik hoor graag of dit kan en of dit het voor je oplost/
 

 

Bekijk in context

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11184Reacties
  • 857Oplossingen
  • 3927Likes

Eindelijk!!!! Dit was dus de oplossing. Ik heb het verwijderd zoals je aangegeven hebt. Daarna heb ik een mailtje vanuit mijn privé mailbox naar het dorpshuis gestuurd en deze kwam niet retour in mijn privé mailbox maar voor de eerst keer wel in de mailbox van het dorpshuis die ik via ziggo mail had geopend. Bedankt!!! Groetjes Veronique

bestuurdorpshui
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lycke. Mijn heldin. Met vereende krachten…….
Het heeft bijna  2 pagina’s gekost, maar dan heb je ook wat.

bestuurdorpshuis wrote:

Er staat helemaal niks ingevuld bij Filter regels. De tekst “Er zijn geen regels gedefinieerd” staat er niet eens.

Oh, had ik maar om een plaatje gevraagd……. Er was immers een interessant vuilnisbakje in beeld.

hanh
Oud Community-lid
  • 17054Reacties
  • 660Oplossingen
  • 3442Likes

Uitgelicht topic