Het mail adres van het dorpshuis is al jarenlang gekoppeld aan mijn privé mail adres. Alle mails komen daarop binnen en wanneer ik reageer op die mails komt altijd mijn privé mail adres naar voren bij degenen die de mails ontvangen. Einde van deze maand ga ik echter uit het bestuur en daarom ben ik nu alvast aan het uitzoeken hoe ik kan regelen dat die mails van het dorpshuis niet meer op mijn privé account binnenkomen. Inmiddels heb ik 2x daarover gebeld met de helpdesk van Ziggo. Ik heb er nu voor gezorgd dat de mails automatisch worden doorgestuurd naar een 2e privé mail maar kan nergens vinden waar ik de koppeling van mijn 1e privé mail adres kan verwijderen. Of moet ik dat ter plekke doen in het dorpshuis? Ik probeer het nu namelijk vanuit huis. Of zijn er andere mogelijkheden? Ik hoor het graag.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Even hardop uit een andere hoek gedacht.
“Ik maak gebruik van de mail van het dorpshuis via mijn eigen mailbox en dat is vanuit Mozilla Thunderbird.”
Haalt Mozilla de mail op vanuit je eigen mailbox of vanuit de dorpshuis mailbox en zie je beide mailboxen in de inbox in Mozilla?
Oftewel anders gevraagd: wordt de mail werkelijk doorgestuurd of haal je die zelf binnen in Mozilla?
De mail wordt daadwerkelijk doorgestuurd. Ik haal deze zelf nooit binnen via mijn privé mailbox.
bestuurdorpshuis wrote:
Onlangs heb ik het wachtwoord van de emailbox van het dorpshuis al gewijzigd, maar nog steeds kan ik nergens wijzigen dat de mails naar mijn privé mailbox worden doorgestuurd. De mailbox van het dorpshuis is niet gekoppeld aan mijn privé abonnement (Ziggo), want het dorpshuis heeft zelf een abonnement via Ziggo. Dus geen idee wat ik nu nog kan doen om het op te lossen. Weten jullie het wel?
Je kunt dus wel in de mijnZiggo omgeving van het dorpshuis, begrijp ik?
Hoeveel mensen kunnen er bij de mail/het e-mailadres van het dorpshuis? Het wachtwoord is recentelijk aangepast, dus dat zal met deze mensen gedeeld zijn, lijkt me? Op welke manier maken deze mensen gebruik van de mail?
Geen regels ingesteld in de webmail?
Via www.ziggo.nl kan ik inloggen in de mail van het dorpshuis, maar hierin kan ik niks wijzigen dus ook het doorsturen (annuleren daarvan) naar mijn privé mail adres niet. Via mijn privé mail adres komt echter alles binnen. Wanneer ik inlog via genoemde ziggo site komt daar niks binnen dus alles gaat alleen naar mijn privé mail adres. En zoals ik al eerder aangaf, ben ik de enige die toegang heeft en er op dit moment gebruik van maakt.
Wat bedoeld “vergeten zoon” met regels ingesteld via webmail??
Heb je ook toegang tot de mijnZiggo omgeving van het dorpshuis? Dus niet de mail, maar mijnZiggo. Waar je het abonnement en dergelijke kunt inzien.
@bestuurdorpshuis schreef: “Wat bedoeld “vergeten zoon” met regels ingesteld via webmail??”
Hij bedoeld: staat er op deze pagina een opdrachtregel ingevuld?
Hij hoort eruit te zien als hier beneden.
Er staat helemaal niks ingevuld bij Filter regels. De tekst “Er zijn geen regels gedefinieerd” staat er niet eens.
Ja, ik heb ook toegang tot mijnZiggo en kan daar alles inzien.
Oke. Staat er 1 of meerdere e-mailadressen op dit klantnummer als je in mijnZiggo kijkt?
En heeft het e-mailadres van het dorpshuis ook aliassen?
…. of is het een alias van een ander adres?
Onlangs heb ik een extra mail adres aangemaakt dus staan er nu 2 in. Bij aliassen staat niks.
@Lycke Ziggo Is er in de Back Office een check mogelijk om te bekijken of er een Forward aktief is voor het dorpshuis adres, die om wat voor reden dan ook niet (meer) bij Ziggo WebMail in beeld komt?
Bij Bert staat er: ‘Er zijn geen regels gedefinieerd’. Zie zijn plaatje. Bij TS helemaal niks.
Beetje verdacht, vind ik dat.
@hanh Ik vermoed dat je het gevonden hebt.
De mail is een keer omgezet naar een ander systeem en ik herinner me ineens dat dan die regel niet meegenomen is naar het nieuwe systeem, althans dat heb ik hier ook ervaren en in andere topics gezien.
Maar er is dus nog steeds geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Ik kom nog steeds niet af van het doorsturen van de mails van het dorpshuis naar mijn privé mail adres.
Hey @bestuurdorpshuis . Sorry, ik ben een paar dagen weg geweest. Ik ga kijken waar ik zou moeten kunnen vinden of er ergens in een oud systeem een doorverwijzing/instelling is blijven hangen en kom hier zo op terug!
Jou je mij, @bestuurdorpshuis , een privebericht kunnen sturen met de postcode/huisnummer van het dorpshuis? Ik heb de klantgegevens nodig om dit te kunnen checken :-). En om welk e-mailadres het gaat, uiteraard.
Zie jij wel onderstaande staan?
Een doorstuurregel die leeg is, dus? Die zou je namelijk moeten verwijderen. Ik hoor graag of dit kan en of dit het voor je oplost/
Eindelijk!!!! Dit was dus de oplossing. Ik heb het verwijderd zoals je aangegeven hebt. Daarna heb ik een mailtje vanuit mijn privé mailbox naar het dorpshuis gestuurd en deze kwam niet retour in mijn privé mailbox maar voor de eerst keer wel in de mailbox van het dorpshuis die ik via ziggo mail had geopend. Bedankt!!! Groetjes Veronique
Lycke. Mijn heldin. Met vereende krachten…….
Het heeft bijna 2 pagina’s gekost, maar dan heb je ook wat.
bestuurdorpshuis wrote:
Er staat helemaal niks ingevuld bij Filter regels. De tekst “Er zijn geen regels gedefinieerd” staat er niet eens.
Oh, had ik maar om een plaatje gevraagd……. Er was immers een interessant vuilnisbakje in beeld.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.