De website van releaz.nl is zeer beperkt wat info betreft.
Aangezien het probleem zich voordoet in meerdere mail programma’s ligt het probleem in de instellingen voor de mailserver kennelijk gehost door releaz.nl.
Het beste is om met hun contact op te nemen over de juiste instellingen.
IMAP poort 143 lijkt me niet verstandig om nog te gebruiken, die is namelijk niet versleuteld en uit de tijd.
Probeer anders de instellingen vergelijkbaar met die van ziggo:
Inkomende serverinstellingen
- server: mail.releaz.nl of mail.bedrijfsnaam.nl
- serverpoort: 993
- type versleuteling: TLS/SSL
- verificatie vereist: ja
- gebruikersnaam: volledig e-mailadres
- wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Uitgaande serverinstellingen
- server: mail.releaz.nl of mail.bedrijfsnaam.nl
- serverpoort: 587
- type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
- verificatie vereist: ja
- gebruikersnaam: volledig e-mailadres
- wachtwoord: je e-mailwachtwoord