Marvr

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

mail verzenden kan alleen via hotspot niet via ziggo internet 0x800CCC0E foutmelding

Sinds een week kan ik geen e-mails verzenden of ontvangen (via een niet Ziggo email adres) als ik verbonden ben met Ziggo internet. Wanneer ik dit probeer krijg ik de volgende melding: 0x800CCC0E. Andere internet pagina's of bv streaming diensten werken wel gewoon op de Wifi.

 

Wanneer ik de Wifi verbreek en een hotspot maak met mijn telefoon (KPN) kan ik wel de mail binnenhalen en verzenden.

 

Modem is al herstart, Ziggo is langs geweest om het internet/modum door te meten.

 

Is er iemand die weet wat ik moet doen om dit op te lossen?

 

Groeten, Marjolein

 

 

15 Reacties 15
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Het kan zijn dat je voor de SMTP server settings poort 25 gebruikt om mail te versturen. SMTP server poort 25 wordt geblokkeerd op het Ziggo netwerk. In je email client controleer de settings van het email account van de ontvangende POP/IMAP server en uitgaande SMTP server. Bij de email provider moet je de instellingen kunnen achterhalen.

Marvr
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De poort voor inkomend is 143 en uitgaand is 587

 

verder gebruik ik Outlook voor de mail

 

Daarnaast hoor ik net van mijn man dat hij nu ook op de hotspot geen mail meer kan ontvangen maar enkel nog versturen.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Op onderstaande pagina staan de instellingen voor ziggo mail

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

Deze vergelijkbare gegevens moet bij de NIET ziggo mail provider aanwezig en op te zoeken zijn. Als je kan vertellen wat er achter het apestaartje van je mailadres staat kunnen we wat gerichter adviseren. En ook welke outlook versie gebruikt word. 

 

Meestal als je in outlook een account aanmaakt wordt tegenwoordig automatisch de juiste instellingen voor de IMAP en SMTP ingevuld. Dat kan je proberen door het account te verwijderen en daarna opnieuw aanmaken. Wel eerst je belangrijke mail backuppen of veiligstellen.

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik weet niet of het een issue is, maar ik denk dat de Mail van KPN en Ziggo niet samen werken, ontvangen en verzenden. Als het met de Hotspot van Ziggo wel gaat, dan de mail instelling van Ziggo, anders die van KPN maar 2 kapiteins op 1 schip gaat niet. Ik zou de Hotspot er uit laten en zo instellen naar de internet van welke provider Ziggo je hebt.

 

Ik kan het mis hebben misschien zou @Bert  even kunnen kijken.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@Dave! 

Het gaat niet om mail van ziggo. Het is nog niet duidelijk of het van KPN of een ander provider is. Als de juist provider bekent is kan ook een advies gegeven worden welke IMAP en SMTP instellingen gebruikt moet worden poort 993 voor IMAP met de juiste versleuteling methode en poort 587 voor SMTP met de juiste versleutelings methode en juiste authenticatie. Staat dat goed moet je gewoon mail kunnen versturen vanaf een ziggo of welke andere aansluiting dan ook.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Dave!  Ik weet dat kpn met hun instellingen geen mail verzend over een vreemd netwerk of zou dit komen omdat de situatie bij mij in Duitsland was. Ziggo heeft hier overigens geen probleem mee.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Zelf verstuur/ontvang ik mail van ziggo via de ziggo mailservers, Hotmail via de microsoft mail servers, gmail via de gmail servers etc. En dat allemaal vanuit outlook2021 via mijn ziggo aansluiting. Wel moet bij elk mail account de bijbehorend IMAP/SMTP servers ingesteld zijn op de juiste poorten, versleuteling en authenticatie en dan wordt het niet geblokkeerd door Ziggo. SMTP poort 25 wordt zeker geblokkeerd, en IMAP poort 143 zou kunnen want dat is een onversleutelde verbinding.

Marvr
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

We gebruiken Outlook 365, het probleem doet zich alleen nu ook voor bij het mail programma van iPhone en iPad.

 

IMAP:

mail.releaz.nl en heb het eerder ook als mail.bedrijfsnaam.nl kunnen instellen

beiden met poort 143 

 

smtp: 

mail.releaz.nl  of mail.bedrijfsnaam.nl

poort 587

Marvr
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het “normale” internet is van Ziggo en doet alle andere dingen wel behalve de zakelijk mail binnenhalen en verzenden. Random websites, Netflix, YouTube etc doen het gewoon.

 

Als hotspot gebruik ik mijn KPN telefoonabonnement. 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De website van releaz.nl is zeer beperkt wat info betreft.

Aangezien het probleem zich voordoet in meerdere mail programma’s ligt het probleem in de instellingen voor de mailserver kennelijk gehost door releaz.nl.

Het beste is om met hun contact op te nemen over de juiste instellingen.

 

 

IMAP poort 143 lijkt me niet verstandig om nog te gebruiken, die is namelijk niet versleuteld en uit de tijd.

 

Probeer anders de instellingen vergelijkbaar met die van ziggo:

Inkomende serverinstellingen

  • server: mail.releaz.nl      of   mail.bedrijfsnaam.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: mail.releaz.nl     of   mail.bedrijfsnaam.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

Marvr
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitzet contact met releaz heb ik helaas nog geen oplossing kunnen halen, die werken niet met Outlook of ziggo dus hebben het probleem zelf niet.

 

993 heb ik ook wel gebruikt en ga kijken of ik dat kan veranderen!

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Het maakt niet uit of je outlook gebruikt of willekeurig ander mail programma of van waar ter wereld je de mail verstuurd of wil ontvangen dat is niet het probleem. Het gaat er om wat de juiste mail server instellingen zijn van releaz.nl of het eigen domein, dat moeten ze je gewoon kunnen vertellen, zodat je dat in je mail programma kan instellen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Duidelijk @Karel.  maar Poort 25 is Pop poort die blokkeert niet als je de juiste instelling hebt. Maar veel al wordt IMAP gebruikt.

Zo te lezen is het een hosting releaz.nl

 

Ik vind de poort 143 wel vreemd want ik gebruik onder mijn hosting mail poort 995 en smtp.ziggo.nl 587 van Ziggo. Gaat alleen om de inkomende server. 

@jansmarcel klopt op data en wifi met IMAP  heeft Ziggo geen problemen. Dat weet ik en met mijn website ook niet en zowel Data als Wifi. Alleen bij sommige Wifi zoals vakantie parken wil DigiD wel eens weigeren of andere site maar dat ligt aan instellingen poorten die dicht staan. Hoop dat goed komt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"maar Poort 25 is Pop poort die blokkeert niet als je de juiste instelling hebt."

 

Poort 25 is een SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) en deze is al voor een deel van de klanten en wordt steeds verder volledig gesloten voor verzending via Ziggo.

Port 25 (tcp/udp) :: SpeedGuide

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

 

Hi @Marvr, Welkom op de Ziggo Community! 

Heb je alle andere berichtjes nog doorgelezen? We hebben niks meer van je vernomen?! Of heb je het al opgelost?

Uitgelicht topic