Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
janvh2
Level 2

mail van ziggo.com komt bij webmail in de spam box

Ik heb me zojuist aangemeld bij de community. Daarbij wordt een activering mail gestuurd.

Die kreeg ik niet binnen in outlook. Heb mij aangemeld bij webmail (van ziggo). Ook daar was de inbox leeg, maar in de spam stonden wel mails en tot mijn verbazing stonden daar mailtjes van ziggo. Een factuur en de activerings mail Blijkbaar worden mails van met de afzender ziggo.com naar de spam gestuurd.

Kan ik dit aanpassen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
9 Reacties 9
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je in de webmail regels aangemaakt om bepaalde afzenders naar de spam map te verplaatsen?

Zo ja, kijk eens in deze regels of er per ongeluk iets met Ziggo staat?

 

Zo nee, dat kun je niet direct aanpassen.

Je kunt wel de mails verplaatsen / slepen naar je inbox via IMAP of in de webmail.

Daar leert de spamfilter van.

 

Maar het is vreemd, een Ziggo moderator kan dit doorgeven aan de juiste afdeling.

0 Kudos
janvh2
Level 2
Topicstarter

Ik heb geen regels aangemaakt. daardoor vond ik het ook heel vreemd.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Toevallig hier vanmiddag hetzelfde gehoord van iemand.

Hier lijkt meer aan de hand te zijn.

Ik leg het bij Ziggo op hun ontbijtbordje.

0 Kudos
janvh2
Level 2
Topicstarter

Alle mail lijkt in de spam terecht te komen.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@janvh2 Kijk eens in de regels van de webmail of er toch iets aan de hand is.

Instellingen in de webmail en dan Email enz.

0 Kudos
janvh2
Level 2
Topicstarter

Helemaal leeg

 

janvh2_0-1660999998632.png

 

En geen geblokkeerde verzenders

 

janvh2_1-1661000090614.png

Bij standaard mappen

 

janvh2_2-1661000190966.png

 

 

0 Kudos
janvh2
Level 2
Topicstarter

Kan hier nog naar gekeken worden. Doordat het direct in de spam komt, krijg ik het ook niet in outlook. Ik gebruik webmail vrijwel nooit. 

Het is dat ik op het mail adres specifiek een mail verwachte wat maar niet kwam.

Zo is dit onbruikbaar.

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @janvh2, je webmail moet natuurlijk werken! Ik lees dat ons spamfilter een beetje te streng is. @Bert heeft al met je meegekeken en je een aantal tips gegeven. De instellingen zien er goed uit. Heb je onlangs nog andere e-mails ontvangen die onterecht in de Spam terecht komen? 

janvh2
Level 2
Topicstarter

Ik krijg geen enkele mail, de laatste tijd. Ik gebruik dit mail adres niet heel veel, maar voor zover ik het nu zie komen alle mails in de spam. Ik weet niet exact, wanneer ik mijn lokale mailbox in Outlook geschoond hebt. Maar ik weet vrij zeker dat ik minimaal 2 maanden geen mail heb ontvangen. Ik heb zelf getest met 3 andere mail adressen en die komen ook allemaal in de spam.

0 Kudos