1
Vraag
2
Reacties
jacqueline61

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

mail storing?

ik kan niet inloggen op mijn of in mijn mailbox. opgeslagen mails verdwijnen. Iemand een idee wat dit is?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hader1208

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels heb ik het probleem opgelost. Ik heb naar de error melding gekeken 0x800CCC0E en de oplossing gevonden. Ik moest binnen outlook weer mij password invullen. Voila; probleem is opgelost. Waarom mijn password onder water is veranderd en wijst naar een server waarmee het geen contact kan maken is mij een raadsel. Werk met dezelfde outlook al sinds een jaar en heb nog nooit de instellingen veranderd.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@jacqueline61  Op wat voor pc (Windows, MAC) en in welk mail prog doet het probleem zich voor?

En probeer wat meer info te geven, bv wat de foutmelding is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@jacqueline61 Als het ineens echt vreemde zaken zijn, wijzig dan als eerste je Mijn Ziggo wachtwoord en daarna het wachtwoord van het mailadres in Mijn Ziggo.

jacqueline61
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb een Mac die volledig up to date is. Mail gaat via Gmail en de melding is :inloggen mislukt .

Ondertussen zijn mijn bewaarde mails in de postbussen allemaal verdwenen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Hoe bekijk je de mail in Gmail?

Via een browser of via een mailprogramma?

 

Ik zou sowieso dan het wachtwoord van Gmail gaan wijzigen en verificatie in 2 stappen aanzetten bij Gmail.

jacqueline61
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Via een mailprogramma.

Ik heb al contact gezocht met Ziggo maar die helpen niet telefonisch. Een nieuw wachtwoord kan ik via de mail regelen en laat ik daar nu net vastlopen. Ik heb voor alles al 2 verificatie stappen

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Het is mij niet duidelijk waar je een nieuw wachtwoord aan moet gaan maken.

Is dat bij Gmail of bij een Ziggo mailadres?

 

Als het bij Ziggo is, dan kun je zelf een ander wachtwoord aanmaken voor het mailadres in Mijn Ziggo.

Als het bij Gmail is, dan kun je dat daar zelf doen.

jacqueline61
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op dit moment heb ik ook geen idee meer waar ik wat moet doen.

Ik weet ook niet of het wel een wachtwoord ding is.

Als ik op " inloggen mislukt " klik in het email programma komt er geen info over wat het probleem is. Je zou denken dat er daar iets aangegeven wordt van bv log opnieuw in of zo.

Ik ben net aan het kijken geweest of er bekend is dat mijn email adres gehacked is maar daar kom ik ook niet verder

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Dit is een lastige- om op afstand, zonder verdere info, een advies te geven, er zijn tig mogelijke oorzaken en mogelijke oplossingen.

Is er iemand in je omgeving die hier naar kan kijken?

 

Of mogelijk weet @EnergieBoy wat dit betekend, hij weet meer van MAC.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

jacqueline61
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik snap dat het zo lastig is maar het is de enige manier die nog over was. Ik ben een absolute leek en degene die mij altijd helpt weet het ook niet meer.

Misschien dat er dan inderdaad nog iemand dat leest en ( hopelijk) zegt dat t heel simpel is. Alvast bedankt voor het meedenken

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes

Het klinkt allemaal vrij ingewikkeld en begrijp ook niet dat je mail laat binnen komen via Gmail? Gebruik je dan de app an Gmail om alles binnen te laten komen of gebruik je het mail programma van Apple zelf? Ik zou dus NOOIT via Gmail je mail laten verlopen, maar dat is mijn mening. A) je weet niet wat Google doet met al je mail (weet je van Apple ook niet, maar die vertrouw ik meer dan Gmail) en B) als je gewoon via mail programma van Apple doet dan moet er geen enkel probleem zijn.

Alles instellen via systeemvoorkeuren, internet accounts en dan toevoegen (Voeg andere account toe). Daarin voeg je Ziggo toe met de juiste IMAP instellingen en dan moet het gewoon goed gaan. Alles uit je Gmail flikkeren, sorry voor het woord, en je bent van het probleem af. Want als ik eerlijk ben begrijp ik echt niet wat je allemaal hebt gedaan en omdat je het zelf ook niet weet zal het niet zomaar verdwijnen maar heb je toch iets niet goed gedaan. 

jacqueline61
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik begrijp je reactie niet helemaal.

Ondertussen is hier duidelijk geworden dat er een hack heeft plaats gevonden.

Mijn postbussen zijn leeg dus belangrijke info is weg.

 

Daar is niets meer aan te veranderen dus ik sluit hierbij mijn vraag af. Iedereen bedankt voor het meedenken.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@jacqueline61 heb je overal van je email adressen al je wachtwoorden veranderd?

jacqueline61
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb al heel veel wachtwoorden gewijzigd. Helaas worden die niet opgeslagen terwijl ik dat wel aangeef.

Ondertussen stroomt de mailbox wel vol met emails dat er ww gewijzigd zijn. Ik geef het nu maar op want ik ben er echt al uren mee bezig.

Zelfs het inloggen bij deze communiteit is een mijl op7

hader1208

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb hetzelfde. Kan niet mijn ziggo email checken. Komt met de mededeling dat outlook (waar alle gegevens gewoon goed staan sinds jaren en dag) de server niet kan benaderen. Of de server zelf is down of iemand heeft in de DNS records lopen rommelen, Ineens een ander IP adres maakt ook de server onbereikbaar. Network issue. Ziggo geeft gewoon aan dat er geen storingen zijn op mijn postcode. Lijkt me vrij sterk, als ik op refresh mail klik dan krijg ik steeds dezelfde error melding. Moet contact opnemen met mijn ISP. Er is wel degelijk een storing die Ziggo niet doorheeft. Vervelend als je op een mailtje zit te wachten. **Attentie Ziggo: Jullie mailserver geeft al een paar dagen problemen** Kijk ernaar, Pronto. Is een onderdeel van jullie service. Laat je klanten niet zo in de kou staan. Zelfs ik kan een script voor jullie schrijven of alles in orde is. Ben echter niet bij jullie in dienst. Gemiste kans. Bij mijn bedrijf waken wij wel vanwege cruciale klanten contacten. Ook ik weet wat van mailservers en netwerken af. (Als Oracle DBA zijnde) Ben zelf een IT pro. Deze fout ligt bij Ziggo. Veel mensen hebben er een aantal dagen ook last van. Is geen inbeelding. Kom van je gat en FIX IT!!!!!!!

jacqueline61
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik probeer met ze in contact te komen en wordt vervolgens naar de Vodafone site geleid. Dan wordt ik er uitgegooid met de mededeling dat ze blij zijn dat het probleem is opgelost. Helaas kan ik op geen enkele manier met een persoon van ziggo in contact komen.

Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

Na werkzaamheden op 25 mei 2022 was bij mij Mijn Ziggo en mijn Webmail niet meer bereikbaar. Wel een storingsmelding en onze experts werken aan een oplossing. De Smartwifi app kon de modem niet vinden. Dus geen netwerkinfo. Vanaf vanmorgen kon ik weer naar MijnZiggo , naar Mijn webmail, en na het herinstalleren van de Smartwifi app, opnieuw, ging daar ineens ook alles weer zoals je verwacht. Contact met Ziggo via messenger op de Mijn Ziggo app verliep best snel, en hun advies was oké. Wel een tijdrovende  exercitie maar goed resultaat telt. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@hader1208 Welke mail instellingen gebruik je?

 

Er zijn een aantal oude instellingen dichtgezet.

Dit zijn de huidige instellingen: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo

 

IMAP-instellingen

 

Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

POP-instellingen

 

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
hader1208

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels heb ik het probleem opgelost. Ik heb naar de error melding gekeken 0x800CCC0E en de oplossing gevonden. Ik moest binnen outlook weer mij password invullen. Voila; probleem is opgelost. Waarom mijn password onder water is veranderd en wijst naar een server waarmee het geen contact kan maken is mij een raadsel. Werk met dezelfde outlook al sinds een jaar en heb nog nooit de instellingen veranderd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic