Vraag
Reacties
Oplossing
proust
Level 1

mail - hoe werkt het markeren van spam?

De laatste tijd druppelt er bij mij weer spam binnen met allerlei neuzel-aanbiedingen. Ik geef dan in mijn ziggo-webmail altijd "Markeer als ongewenst" aan.

Komt zo'n mail dan via Ziggo nog in een AI-learning anti-spam traject terecht of verplaats ik die mail slechts lokaal naar mijn eigen spambox? Ik kan er weinig documentatie over vinden.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie de laatste dagen ook weer veel spam, vandaag al 12 spam mails doorkomen.

Als je die mail als ongewenst markeert, dan komt die in de spam map.

De spam map wordt met regelmaat automatisch doorgenomen en als er landelijk veel in komt wat uit de inbox komt, dan worden bepaalde unieke kenmerken die in die mail voorkomen, in de spamfilter opgenomen en worden ze volledig geblokt of bij twijfel in de spam map geplaatst.

Dus verplaatsen naar de spam map heeft zeker zin.

Dit proces moet voorzichtig gebeuren, zodat niet goede berichten ineens in de spam map terecht komen of geheel geblokkeerd gaan worden.

De spammers blijven steeds proberen om de spamfilters heen te komen, het blijft een kat en muis spel.

Bedenk erbij dat 85% van alle mail op het internet spam is en er al veel uitgefilterd wordt, anders had je voor iedere goede mail ook 6 spam berichten in je inbox.

What's On the Other Side of Your Inbox - 20 SPAM Statistics for 2022 (dataprot.net)

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie de laatste dagen ook weer veel spam, vandaag al 12 spam mails doorkomen.

Als je die mail als ongewenst markeert, dan komt die in de spam map.

De spam map wordt met regelmaat automatisch doorgenomen en als er landelijk veel in komt wat uit de inbox komt, dan worden bepaalde unieke kenmerken die in die mail voorkomen, in de spamfilter opgenomen en worden ze volledig geblokt of bij twijfel in de spam map geplaatst.

Dus verplaatsen naar de spam map heeft zeker zin.

Dit proces moet voorzichtig gebeuren, zodat niet goede berichten ineens in de spam map terecht komen of geheel geblokkeerd gaan worden.

De spammers blijven steeds proberen om de spamfilters heen te komen, het blijft een kat en muis spel.

Bedenk erbij dat 85% van alle mail op het internet spam is en er al veel uitgefilterd wordt, anders had je voor iedere goede mail ook 6 spam berichten in je inbox.

What's On the Other Side of Your Inbox - 20 SPAM Statistics for 2022 (dataprot.net)

proust
Level 1
Topicstarter

Okie! Thx for that! Er gebeurt dus inderdaad wat met die mails (mits er landelijk genoeg worden aangetroffen)

Yup, dataprot-link met duizelingwekkende stats mij bekend.