Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo allemaal,
Ik krijg onderstaande melding wanneer ik een mail vanaf mijn domein probeer te versturen:
lost connection with mxin5.ziggo.nl[212.54.42.8] while performing the HELO handshake
Ik heb het ook vanaf een ander domein, vanaf dezelfde server, geprobeerd, maar dat lukt ook niet. De mail komt niet aan.
Kan ik ergens controleren of het ip van mijn server misschien op een blacklist staat?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb als antwoord van Ziggo het volgende gekregen:
-----
Diversen SMTP-servers accepteren e-mails als u gewoon een reverse DNS-vermelding hebt en deze hoeft niet overeen te komen met de domeinnaam op uw e-mailadres. Onze SMTP-servers weigeren e-mails als de reverse DNS niet overeenkomt met de HELO / EHLO-hostnaam die in de verbinding wordt gebruikt.
Als de hostnaam van uw e-mailserver mail.example.com is, moeten de reverse DNS, MX-record, HELO / EHLO en SMTP- greeting banner ook allemaal mail.example.com zijn. Dit zal u moeten aanpassen en het probleem zal hierna verholpen moeten zijn.
-----
Mijn provider heeft het aangepast en zowaar, het werkt! Ik krijg een mail in mian ziggo-mailbox!
Dank je wel!
Daar staat mijn domein en ip in ieder geval niet tussen. Heeft Ziggo nog een eigen lijst?
Ik heb ook al een mailtje naar abuse@ziggo.nl gestuurd.
Ik heb als antwoord van Ziggo het volgende gekregen:
-----
Diversen SMTP-servers accepteren e-mails als u gewoon een reverse DNS-vermelding hebt en deze hoeft niet overeen te komen met de domeinnaam op uw e-mailadres. Onze SMTP-servers weigeren e-mails als de reverse DNS niet overeenkomt met de HELO / EHLO-hostnaam die in de verbinding wordt gebruikt.
Als de hostnaam van uw e-mailserver mail.example.com is, moeten de reverse DNS, MX-record, HELO / EHLO en SMTP- greeting banner ook allemaal mail.example.com zijn. Dit zal u moeten aanpassen en het probleem zal hierna verholpen moeten zijn.
-----
Mijn provider heeft het aangepast en zowaar, het werkt! Ik krijg een mail in mian ziggo-mailbox!
@dafoor TOP, dank dat je hier een update geeft, dat gaat anderen zeker ook op weg helpen.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...