Hallo allemaal,
Ik krijg onderstaande melding wanneer ik een mail vanaf mijn domein probeer te versturen:
lost connection with mxin5.ziggo.nl[212.54.42.8] while performing the HELO handshake
Ik heb het ook vanaf een ander domein, vanaf dezelfde server, geprobeerd, maar dat lukt ook niet. De mail komt niet aan.
Kan ik ergens controleren of het ip van mijn server misschien op een blacklist staat?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb als antwoord van Ziggo het volgende gekregen:
-----
Diversen SMTP-servers accepteren e-mails als u gewoon een reverse DNS-vermelding hebt en deze hoeft niet overeen te komen met de domeinnaam op uw e-mailadres. Onze SMTP-servers weigeren e-mails als de reverse DNS niet overeenkomt met de HELO / EHLO-hostnaam die in de verbinding wordt gebruikt.
Als de hostnaam van uw e-mailserver mail.example.com is, moeten de reverse DNS, MX-record, HELO / EHLO en SMTP- greeting banner ook allemaal mail.example.com zijn. Dit zal u moeten aanpassen en het probleem zal hierna verholpen moeten zijn.
-----
Mijn provider heeft het aangepast en zowaar, het werkt! Ik krijg een mail in mian ziggo-mailbox!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dank je wel!
Daar staat mijn domein en ip in ieder geval niet tussen. Heeft Ziggo nog een eigen lijst?
Ik heb ook al een mailtje naar abuse@ziggo.nl gestuurd.
Ik heb als antwoord van Ziggo het volgende gekregen:
-----
Diversen SMTP-servers accepteren e-mails als u gewoon een reverse DNS-vermelding hebt en deze hoeft niet overeen te komen met de domeinnaam op uw e-mailadres. Onze SMTP-servers weigeren e-mails als de reverse DNS niet overeenkomt met de HELO / EHLO-hostnaam die in de verbinding wordt gebruikt.
Als de hostnaam van uw e-mailserver mail.example.com is, moeten de reverse DNS, MX-record, HELO / EHLO en SMTP- greeting banner ook allemaal mail.example.com zijn. Dit zal u moeten aanpassen en het probleem zal hierna verholpen moeten zijn.
-----
Mijn provider heeft het aangepast en zowaar, het werkt! Ik krijg een mail in mian ziggo-mailbox!
@dafoor TOP, dank dat je hier een update geeft, dat gaat anderen zeker ook op weg helpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.