huijsh

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

logitech hub kan sinds kort geen verbinding meer maken met internet.

Poorten 8088, 8222 en 5222 zijn sinds enkele weken niet bereikbaar waardoor de Harmony hub niet meer kan synchroniseren met internet. Graag deze poorten weer beschikbaar maken aub

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@huijsh heb je helemaal geen mogelijkheid meer om port forward toe te passen in je modem?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Naar buiten toe wordt niks geblokkeerd. Hangt er een eigen router achter de Connectbox?

Dat poort verhaal voor een Logitech hub komt mij niet bekend voor.

 

Gaat dit om een hub voor een afstandsbediening.

https://support.myharmony.com/nl-nl/wi-fi-wont-connect-or-frequently-disconnects

 

 

 

 

 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1316Posts
  • 203Oplossingen
  • 662Likes

@huijsh problemen met poorten? Ik zie dat er al 2 experts jou te hulp schieten met vragen en klaar staan om je te helpen. 
Of is het al gelukt? Laat dan weten wat de oplossing is, zo leert de Ziggo Community er ook nog eens van. 

huijsh
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Allemaal,

bedankt voor het reageren. Ik was even in het buitenland en kon hier niet op reageren.

 

De logitech hub heb ik nog steeds niet kunnen koppelen aan het internet.  Tot een paar weken geleden was het geen probleem en ondervond plotseling uit het niets problemen: de hub was de verbinding met internet verloren. De hub heb ik uitgewisseld voor een nieuwe. Echter ik ondervond dezelfde problemen. Aan de hub ligt het dus niet. 

 

De volgende configuratie van modem / router : 

Ziggo modem connect box: firewall, UP&P, DZM

NAS Synology as router: DNS server, DHCP server

reden voor deze  config: ik host mijn eigen email op de Synology NAS. Hiervoor heb ik de NAT functionaliteit nodig die niet wordt geleverd door de connection box van Ziggo(slecht). Als alternatief heb ik de DNS server van de Synology server nodig. En dat kan alleen als de modem in DZM of bridgemode staat. 

 

Als de poorten niet dicht zijn wat kan dit dan zijn? Na uitgebreide communicatie met Logitech support:

-WLAN-instellingen, zorg ervoor dat IGMP-proxying is uitgeschakeld.

Is het misschien mogelijk dat deze instelling niet goed staat aan de kant van Ziggo ?

ik hoop snel van jullie te horen

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Om welke hub gaat het dat is niet duidelijk er is een Hub voor de afstandsbedieng en de G Hub. ?

Als er geen Forward functie is kan het nodig zijn een IPV4 only profiel te vragen voor de connectbox.

 

Naar buiten toe zouden poorten niet dicht mogen zijn, naar binnen toe juist wel daar zijn die forward regels voor.

 

Wil je de hub van buiten het huis kunnen bedienen? 

 

IGMP is juist cruciaal voor onder andere online streaming en gaming.

huijsh
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het gaat om een hub voor de afstandsbediening. Heb het IPV4 profiel laten installeren maar heb nog steeds hetzelfde probleem. Hierna heb ik de Connect box op bridge mode laten zetten. En DECO M5 TP Lnk als router geconfigureerd.  En voila, de Hub is online. In de config van mijn connect box is van ziggo's zijde is wat veranderd waardoor de Hub niet online kon. Ik vind dat toch minder dat zoiets kan. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat laatste lijkt mij zeer vreemd, de Deco M5 heb je eerder niet vermeld, dat is wel jammer. Deze kan namelijk een rol spelen was deze eerder als accespunt geconfigureerd?

 

Het enige wat ik kan bedenken is het stukje wat Ziggo SmartWifi noemt, waardoor 2,4 ghz en 5 ghz dezelfde naam hebben gekregen. Heb je met de M5 wel twee verschillende SSID's?  En is de Hub via WiFi verbonden of bekabeld?

huijsh
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

DECO is recent aangeschaft. WIFI op 2.4 mHz zetten en 1 SSID is mij bekend en heb ik ook uitgevoerd voordat de DECO werd geïnstalleerd. Dus daar ligt het echt niet aan. De logitech hub werkt alleen met WIFI en kan niet bekabeld geconfigureerd worden. 

Nee, het verschil zit em in het in bridge mode zetten en de router functionaliteit gebruiken van de DECO M5. 

Dus ik denk echt dat mijn conclusie juist: De config van de ziggo connect box  is er  veranderd (firm update, verandering van de config waar de gebruiker niet bij kan)  waardoor de hub niet meer werkte. 

huijsh
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

sorry voor de late reactie.

het probleem is opgelost sinds de router in bridge mode 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Ik zie als laatst een reactie van je in april 2022, dat is bijna twee jaar geleden. @huijsh 🙈 Klopt dat? In ieder geval fijn dat het probleem is opgelost. 

Uitgelicht topic