We hebben van ziggo een nieuw modem ontvangen ter vervanging van een oud technicolor modem. Op zich werkt het ding als het eenmaal werkt, maar het is wel oertraag met opstarten, en de configuratie liep niet bepaald vlekkeloos. Geloof niet dat ik ooit eerder zo'n slecht modem ben tegengekomen. Echt een modem waar je bij voorkeur niets aan moet veranderen.
dat gezegd hebbende, nu waar ik nu hier voor ben:
ik heb een op Volumio gebaseerde streamer in mijn lokale netwerk, die kon ik via de hostname "volumio.local" benaderen op de web browser met het oude modem, maar met het nieuwe moden lukt dat niet, ik kan die streamer alleen bereiken via IP-adres. Is dat een beperking in het modem,of kan dat ergens geconfigureerd worden?
Uiteraard kan ik welvia workarounds zaken aanpassen,zoals aanpassing van mijn host bestand, maar dat is niet mijn vraag. Het zou mooi zijn als het met dit modem gewoon kon.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De DHCP-server van de Connect Box deelt de DNS-suffix .home uit, maar de CB beschikt niet over een DNS forwarder/relay waardoor de DNS-suffix in feite niet bruikbaar is voor lookups binnen het LAN.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De DHCP-server van de Connect Box deelt de DNS-suffix .home uit, maar de CB beschikt niet over een DNS forwarder/relay waardoor de DNS-suffix in feite niet bruikbaar is voor lookups binnen het LAN.
dank voor je reactie. Ik was er al bang voor. zoals ik al zei, het slechtste modem dat ik ooit heb meegemaakt. Nu ook weer, ben ik ingelogd op het modem, tabblad open laten staan en automatisch uitgelogd, kom ik er niet meer in omdat er een andere gebruiker ingelogd zou zijn. Dat had ik gisterebn ook al bij het installeren en configureren.
Wat een debiele toestand. Tijd voor een andere provider.
Je kunt het modem in bridge mode (laten) zetten en je eigen router gebruiken. In voormalig UPC-gebied kun je zelf bridge mode in- en uitschakelen.
Bij gebruik van een eigen router ben je onafhankelijk van de tekortkomingen van de Connect Box en kun je het LAN volledig naar eigen inzicht inrichten, inclusief DNS forwarding naar door jou te bepalen servers en je eigen suffix voor lookups binnen het LAN.
Goedemiddag @abundanza en een warm welkom op de Community,
Goed dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum voor het stellen van je vraag. Ik zie dat expert @tobiastheebe al het juiste antwoord gegeven heeft. Als je wilt dat wij het modem voor je in bridged modus zetten. Laat het ons maar weten.
Nee dat wil ik niet. Waarom zou ik extra geld moeten gaan uitgeven voor een router om problemen op te lossen voor een modem dat niet goed werkt.Ik wil dat Ziggo mij gewoon een goed werkend modem verschaft, eentje waar de bugs zijn opgelost die, blijkens berichten op Internet en dit forum, er al een tijdje in zitten.
Bijvoorbeeld: Zojuist ingelogdop het modem, de DHCP lease tijd verhoogt, vervolgens wordt ik uit het modem gegooid en als ik opnieuw in wil loggen, krijg ik weer die vervelende melden dat er al een gebruiker ingelogd is. en als ik dan op "afmelden" klik, krijg ik weer een blank scherm.
Dit modemkost me veel te veel tijd. Zoals ik al zei: tijd voor een andere provider.
Als de DNS forwarder/relay functionaliteit er niet in zit en ook niet op de planning staat om die erin te zetten vrees ik dat de situatie niet snel gaat veranderen, maar dat wil ik graag nog wel even verifiëren bij de verantwoordelijke afdeling.
Kun je in je Community profiel je postcode en huisnummer invullen? Dan kan ik je gegevens er ook bij zoeken (met name de details van je huidige modem).
De "Er is al een gebruiker ingelogd" melding loop ik bij testen ook vaak tegenaan maar kan ik helaas ook niet oplossen. Deze is bekend bij de ontwikkelaars en ik hoop dat er in de toekomst een fiks voor komt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.