Vraag
Reacties
Oplossing
Jansat
Level 4

last van partial bonding DS

Nadat er in april werkzaamheden zijn geweest aan het ziggo netwerk is mijn verbinding er niet beter op geworden, voorheen een download snelheid van 980 Mb/s waar bij de snelheid vaak rond de (piek)1020 Mb/s was.

Na de werkzaamheden 940 Mb/s en de snelheid komt niet meer boven de (piek) 1000 Mb/s.

Daarbij elke dag partial bonding DS (na herstart weer een tijdje weg) en veel uncorrecctable's. Net een herstart gedaan en na 5 min weer partial bonding DS.

In de meterkast is door mij niets veranderd want voorheen had ik hier geen last van.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
67 Reacties 67
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @Jansat

Wat irritant dat je na het onderhoud niet meer de "volledige" snelheid haalt en er veel uncorrectable's ontstaan. 

Ik zie dat @tobiastheebe al veel met je onderzocht heeft en er rest mij in dit geval niets meer dan een monteur inplannen. Aan een monteursafspraak kleven een aantal voorwaarden. Neem deze even goed door. Ik heb een afspraak ingepland voor 28-07-2022 tussen 8.00 & 13.00.
Wanneer je niet akkoord bent met de voorwaarden of deze afspraak niet gelegen komt kun je hem annuleren/verplaatsen via Mijn Ziggo. Per mail volgt nog even een bevestiging.

Laat je even weten hoe het gegaan is? 🙂

Jansat
Level 4
Topicstarter

Monteur is geweest hij heeft de splitter vervangenbij het AOP voor een POA254 en naar de versterker toe een retour sper filter geplaatst.

De kabel is getest en deze schijnt goed te zijn, de MDD storingen kon hij niet verklaren.

Heeft uit voorzorg ook het modem vervangen en op dit moment ziet het er goed uit (moden staat 1 uur aan).

Zal het de komende dagen in de gaten houden.

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De POA-254 beschikt over een ingebouwd high-pass-/sperfilter voor de retourband op de TV-uitgang (passband 254-862 MHz).

0 Kudos
Jansat
Level 4
Topicstarter

Even een update na 72 uur nog steeds een goede verbinding geen uncorrectable's meer (waarschijnlijk doordat er een betere splitter geplaatst is).

Afgelopen nacht 1x een MDD message timeout gehad maar dit gaf geen partial bonding DS.

Download snelheid op de wan poort van mijn eigen router gemiddeld 990 Mb/s en naar de bridge van de router gemiddeld 986 Mb/s terwijl speedtest.nl 948 Mb/s aan geeft.

Tot nu toe ziet het er goed uit.

Jansat
Level 4
Topicstarter

Gisteren weer ingelogd op het modem en kon deze niet bereiken op 192.168.100.1 op de e.o.a. manier heeft het moden zijn ip adres veranderd moet nu inloggen op 192.168.178.1 helaas door alle "notice"in het modem log zie ik niets waardoor dit gebeurd is misschien  @tobiastheebe zie jij iets in het log bestand of heb je hier een verklaring voor.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De UBC1318ZG is op zowel 192.168.100.1 als 192.168.178.1 bereikbaar, beide adressen zouden altijd bereikbaar moeten zijn. Kun je 192.168.100.1 ook niet meer pingen?

0 Kudos
Jansat
Level 4
Topicstarter

@tobiastheebe

Via de command prompt kan ik beide adressen pingen maar inloggen via firefox of chrome kan alleen op ..178.1

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je deze directe URL eens proberen?

0 Kudos
Jansat
Level 4
Topicstarter

Nee dat werkt ook niet, zal het moden een keer op nieuw opstarten en kijken op welk adres ik uitkom.

Blijft op 178.1 verbinding is goed verder geen problemen meer.

0 Kudos
Jansat
Level 4
Topicstarter

@tobiastheebe

Helaas lijkt het weer te beginnen modem staat weer in partial bonding DS en heb weer een aantal uncorrecctable's op kanaal 32 terwijl ik de kabel naar de TV heb afgekoppeld en voorzien van een afsluit weerstand.

0 Kudos
Jansat
Level 4
Topicstarter

@Jiri  Het ging een weekje goed, heb er nu geen woorden voor zie bijlage.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik langzamerhand een probleem buitenshuis vermoeden. Zal ik een moderator vragen om een meerdaagse meting naar het modem op te starten?

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Jansat, jammer dat het nu toch weer mis gaat! Ik wil het probleem verder laten onderzoeken door een netwerk monteur. Deze heb ik ingepland voor aankomende maandag tussen 08:00 -13:00 uur. Komt dit niet uit? Dan verplaats je de afspraak heel simpel via mijn Ziggo. Zoals @tobiastheebe al aangeeft, is de kans groot dat het probleem zich buitenshuis bevindt. 

Jansat
Level 4
Topicstarter

Oke afspraak staat, hoop dat een netwerk monteur ook bij de wijkkast kan want volgens de monteur van een week geleden zou de kabel naar de wijkkast goed zijn volgens zijn apparatuur.

Op dit moment nog geen last na de reset van het modem.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Er is vannacht nog kortstondig uitval geweest door een T4 timeout.

0 Kudos
Jansat
Level 4
Topicstarter

Vanochtend is de monteur geweest hij heeft mijn lijn gecontroleerd en zag wel wat vreemds op de lijn, hij is bij de wijkkast geweest om daar mijn aansluiting te controleren en zag dat de f-connector niet goed was.

Deze heeft hij vervangen, heb tot  nu toe nog geen partial bonding  gehad maar zie wel vreemde dingen in de log.

@tobiastheebe moet ik mij hier zorgen om maken.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Tijdens de periodieke ranging bepaalt het CMTS per upstream-kanaal het vereiste zendvermogen. Een DRW violation treedt op bij een verschil van 6+ of 12+ dBmV tussen het minimum en maximum van deze waarden. Bij een gekoppeld OFDMA-(test)kanaal treden DRW violations sneller op, gezien het verschil in zendvermogen tussen dit kanaal en de ATDMA-kanalen, in dit geval 8~10 dBmV. Er zou ondanks de DRW violations geen merkbaar effect op de stabiliteit/snelheid van de internetverbinding moeten zijn.

In elk geval fijn om te lezen dat de monteur een probleem heeft geconstateerd en verholpen.

Jansat
Level 4
Topicstarter

@tobiastheebe Bedankt voor deze informatie, zal het een week aanzien en als er geen partial bonding meer optreed dan is de verbinding eindelijk weer hersteld.

0 Kudos
Jansat
Level 4
Topicstarter

@tobiastheebe

Helaas na 1 dag en gisteren rond 18.00 uur het modem opnieuw gestart last van Uncorrectable's in de lage frequenties.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik vermoed nog steeds dat de oorzaak buitenshuis gezocht moet worden, maar heb momenteel geen nieuwe suggesties.

0 Kudos