Vraag
Reacties
Oplossing
Jansat
Level 4

last van partial bonding DS

Nadat er in april werkzaamheden zijn geweest aan het ziggo netwerk is mijn verbinding er niet beter op geworden, voorheen een download snelheid van 980 Mb/s waar bij de snelheid vaak rond de (piek)1020 Mb/s was.

Na de werkzaamheden 940 Mb/s en de snelheid komt niet meer boven de (piek) 1000 Mb/s.

Daarbij elke dag partial bonding DS (na herstart weer een tijdje weg) en veel uncorrecctable's. Net een herstart gedaan en na 5 min weer partial bonding DS.

In de meterkast is door mij niets veranderd want voorheen had ik hier geen last van.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
67 Reacties 67
Jansat
Level 4
Topicstarter

Heb de splitter er tussen uit gehaald zodat ik alleen internet heb en geen TV zal het de komende dagen zo laten om te kijken of dit aan een TV aansluiting ligt, vraag mij dan alleen af waarom de ene dag geen last van 4G en de andere dag wel.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het instraling van 4G uplink, dus toestel naar mast. Er moet dus net een telefoon in de buurt zijn bij het punt dat instralingsgevoelig is.

Jansat
Level 4
Topicstarter

Gisteren de splitter er weer tussen gezet, geen last van instraling 4G en uncorrecctable's maar wel weer partial bonding DS.

0 Kudos
Jansat
Level 4
Topicstarter

Net thuis log ik in op het modem dat in bridge staat heb ik dit. Ga nu het modem opnieuw starten.

Na het opstarten weer normaal.

Jansat
Level 4
Topicstarter

na een paar dagen geen problemen gehad begint het weer, als dit veroorzaakt zou worden door 4 G uplink vind ik dit wel raar daar er niemand thuis was overdag. Sinds opgestart na de 9-7-22 tot nu geen uncorrecctable's gehad en nu ineens wel weer.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het zijn inderdaad opnieuw en duidelijk frequenties met overlap met 4G uplink. Om 10:43 is NCP FEC lock loss voorgekomen op het OFDM-kanaal.

Mijn suggestie blijft om het TV-gedeelte van de installatie na te lopen op verouderde contactdozen en kabels. Eventueel kun je ook een of meerdere foto's hiervan plaatsen. Mocht een van de twee kabels op de versterker niet meer in gebruik zijn, dan kun je de betreffende kabel afkoppelen en een afsluitweerstand plaatsen op de tap waarop deze aangesloten was. De kans op instraling wordt daarmee kleiner.

0 Kudos
Jansat
Level 4
Topicstarter

Woensdag avond het modem direct op het AOP gezet idd geen 4G uncorrecctable's  gehad op 1 na maar toch weer partial bonding DS.

Waar ligt het nu aan.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Er zijn twee MDD timeouts geweest (zie de twee events bovenaan de log), deze hebben de status partial bonding veroorzaakt. Ik vrees dat het erg lastig gaat worden om dit volledig te voorkomen.

0 Kudos
Jansat
Level 4
Topicstarter

Ligt dus ergens bij ziggo.

Dus elke keer restarten en/of even wachten als de volgende werkzaamheden van a.s. 21 juli zijn afgerond en hopen dat het beter wordt.

0 Kudos
Jansat
Level 4
Topicstarter

Werkzaamheden zijn afgerond vanochted moden opnieuw gestart veel critical en notice meldingen dowunload snelheid is niets verbeterd.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Er is een OFDMA-(test)kanaal geactiveerd op het CMTS. De 'US profile assignment change' events zijn hiervan afkomstig en tussen 13:44 en 13:46 was hierop uitval.

0 Kudos
Jansat
Level 4
Topicstarter

Heb net het modem opnieuw gestart kijk het weer een paar dagen hoe het nu gaat @tobiastheebe bedankt voor de info.

Jansat
Level 4
Topicstarter

Er zijn weer twee MDD timeouts geweest en het modem geeft weer partial bonding DS aan, ligt dit aan mijn kant of de kant van ziggo.

Heb hier namelijk vanaf dat ik het giga abbo heb geen last van gehad dit is begonnen na de eerste werkzaamheden aan het netwerk en de werkzaamheden van afgelopen week hebben niets verbeterd ( uitgezonderd het ofdma upstream kanaal waarvan ik veel "notice" krijg.

Kan dit ook aan de toevoerkabel liggen deze is alweer 40 jaar oud.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het kan beide zijn. Uit een van mijn vorige reacties:

Mijn suggestie blijft om het TV-gedeelte van de installatie na te lopen op verouderde contactdozen en kabels. Eventueel kun je ook een of meerdere foto's hiervan plaatsen. Mocht een van de twee kabels op de versterker niet meer in gebruik zijn, dan kun je de betreffende kabel afkoppelen en een afsluitweerstand plaatsen op de tap waarop deze aangesloten was. De kans op instraling wordt daarmee kleiner.

De IEC/F-kabel tussen splitter en versterker is verouderd en kan het beste worden vervangen. De opdraaistekkers op de TV-kabels zijn niet optimaal afgeschermd.

Jansat
Level 4
Topicstarter

Gister toch maar weer direct op het AOP gezet maar blijf partial bonding DS krijgen denk dat ziggo nu aan zet is om mij hiervan te verlossen.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Wanneer heb je het modem direct op het AOP aangesloten? Ik zie nu namelijk ook problemen met de periodieke ranging (retries exhausted, consecutive T3 timeouts en T4 timeouts), naast de MDD timeout.

Gezien dit topic al loopt sinds 29-6 loopt, had er eigenlijk al weken geleden een moderator langs moeten komen.

0 Kudos
Jansat
Level 4
Topicstarter

Denk dat het zo rond 19.00 uur was, maar kan het niet meer terug vinden in het log bestand.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik heb zojuist de moderators ingelicht zodat verder onderzoek kan worden uitgevoerd.

0 Kudos
Jansat
Level 4
Topicstarter

Bedankt eens kijken wat dat oplevert net opnieuw opgestart maar nu alweer partial bonding DS.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik zie inderdaad de MDD timeout terug in de log, een halve minuut na de reset.

0 Kudos