Nadat er in april werkzaamheden zijn geweest aan het ziggo netwerk is mijn verbinding er niet beter op geworden, voorheen een download snelheid van 980 Mb/s waar bij de snelheid vaak rond de (piek)1020 Mb/s was.
Na de werkzaamheden 940 Mb/s en de snelheid komt niet meer boven de (piek) 1000 Mb/s.
Daarbij elke dag partial bonding DS (na herstart weer een tijdje weg) en veel uncorrecctable's. Net een herstart gedaan en na 5 min weer partial bonding DS.
In de meterkast is door mij niets veranderd want voorheen had ik hier geen last van.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De monteur van Ziggo is geweest en kon mij bij binnen komst al vertellen wat de oorzaak van de storing is, hij had dit al gezien op zijn laptop. Er zat een slechte multietab in het systeem hij heeft deze vervangen, ook heeft hij de andere aansluitingen gecontroleerd en bleken de binnen aders te lang en krom te zijn van de F connectors, hij heeft de overlengte afgeknipt.
Mijn moden staat nu ongeveer 30 min. aan en dit is het resultaat. heb nu zelfs geen Event log's meer.
Dit was de oplossing, topic kan gesloten worden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Naast de hoge (C)CER op alle SC-QAM-kanalen en het OFDM-kanaal is ook instraling van 4G zichtbaar (DCID 25 en 26).
Kun je het modem direct op het AOP aansluiten (dus zonder de splitter POA-01-B), opnieuw opstarten en na enkele uren nogmaals de downstream/upstream-gegevens plaatsen?
Hallo Tobias,
Voordat ik het modem direct op de AOP heb aangesloten heb ik nog even een screenshot gemaakt tijd 17.40 na het wisselen van de aansluiting ook nog even tijd 17.45 zal het vanavond en morgen zo laten en kijk morgen weer.
Weinig uncorrecctable's vandaag maar wel weer partial bonding ds.
Die kabel van de splitter naar de versterker is niet in orde zo te zien.
Je kan via 0900-1884 een rood-groene modemkabel aanvragen, die is geschikt hiervoor volgens mij.
De eerder aanwezige instraling van 4G zie ik niet meer terug, vermoedelijk werd deze door de binnenhuisinstallatie veroorzaakt, ik denk dan aan de TV-kabels op de versterker en/of de contactdozen + kabels elders in huis.
De log vermeldt een OFDM-probleem (NCP FEC lock loss) en uitval van SC-QAM CID 9 (MDD timeout).
Verder onderzoek van het signaal en eventueel een meerdaagse meting naar het modem lijkt mij wenselijk, dit kan een moderator oppakken.
Voor de versterker is inderdaad een nieuwe IEC/F-kabel aanbevolen.
Zou kunnen dat er instraling is maar sinds augustus 2021 een UBC1318ZG en nooit geen last gehad van zoveel uncorrecctable's (en daarvoor ook niet) zal een kabel aanvragen of ik wacht even op een moderator die mij er een kan sturen.
Het partial bonding ds en de andere problemen is eigenlijk begonnen na de werkzaamheden van 21 april toen was er ook een afname van de download snelheid.
Zal morgen weer kijken en mijn bevindingen posten.
De log laat zien dat er meer speelt dan alleen de instraling, er zijn ook signaalproblemen wanneer het modem direct op het AOP is aangesloten. Deze kunnen met de werkzaamheden te maken hebben.
Vandaag weer een screenshot gemaakt op dit moment geen uncorrecctable's alleen partial bonding ds.
Hi @Jansat ,
Wat als je hem reset terwijl hij zonder splitter aangesloten is?
Je reset hem door het resetgaatje met een pinnetje 15 seconden in te drukken.
Zo te zien heb je gisteren om 19:07 het modem weer via de splitter aangesloten? Ik zie op dat moment een reset in de log. Na de reset was er uitval van een bepaald SC-QAM-kanaal (MDD timeout) om 19:27, welke vermoedelijk de trigger was voor de melding partial bonding, al is daar nu geen sprake meer van. Hierna zie ik nog OFDM profile FEC lock loss, vandaag om 1:10 en diverse keren NCP FEC lock loss tussen 12:53 en 14:17.
@Verwijderd account Het modem is eerder al direct op het AOP aangesloten geweest. De OFDM events bleven daarna voorkomen.
Zal het modem even op nieuw opstarten door de netspanning er 1 min. af te laten na het opstarten zal in weer de screenshots uploaden
Dat was gisteren idd rond 19.07.
Hierbij de screensots direct na het opstarten.
Het resetten van het modem doormiddel van het resetknopje zal ik morgen even proberen.
Vooralsnog geen MDD timeout in de log, dus nog geen 'partial bonding'. Fabrieksinstellingen terugzetten is niet zinvol, dit heeft geen betrekking op het modem of het signaal.
hier de screenshots van vandaag, ga nu het modem opnieuw starten.
Er is sinds gisteravond geen kanaaluitval (MDD timeout) meer geweest, de status 'partial bonding' kan ik dus niet verklaren. Verder zie ik opnieuw OFDM NCP FEC lock loss tussen 13:37 en 14:00, geen nieuwe bijzonderheden.
vandaag (na restart gisteren) bijna 24 uur een normale verbinding.
Dat ziet er goed uit, na gisteravond zijn er geen (OFDM) events meer geweest.
Nog steeds normale verbinding, wel een MDD warning en ineens weer uncorrecctable's, er is hier niets gewijzigd in de installatie.
Er is opnieuw instraling van 4G uplink zichtbaar.
Je kunt voor de versterker in elk geval een nieuwe IEC/F-kabel aanvragen (kosteloos), maar ik vermoed dat de instraling bij (een van) de TV-kabels wordt veroorzaakt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.