Nadat er in april werkzaamheden zijn geweest aan het ziggo netwerk is mijn verbinding er niet beter op geworden, voorheen een download snelheid van 980 Mb/s waar bij de snelheid vaak rond de (piek)1020 Mb/s was.
Na de werkzaamheden 940 Mb/s en de snelheid komt niet meer boven de (piek) 1000 Mb/s.
Daarbij elke dag partial bonding DS (na herstart weer een tijdje weg) en veel uncorrecctable's. Net een herstart gedaan en na 5 min weer partial bonding DS.
In de meterkast is door mij niets veranderd want voorheen had ik hier geen last van.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoe nu verder,
Wanneer we bij u in de buurt werken
Datum: 21 april 2022
Werktijden: Van 1:00 tot 6:00 uur
Wat het u oplevert?
Na de werkzaamheden werkt uw verbinding net zoals daarvoor. (niet dus) Deze vernieuwing is noodzakelijk om de komende jaren de toenemende drukte op het netwerk aan te kunnen. Zodat u ongestoord van onze diensten kan blijven genieten.
Na deze werkzaamheden geniet ik niet maar heb ik stress en voor iedere keer dat er een monteur komt kost mij dit ook nog een halve snipperdag.
Goedemorgen @Jansat, wat enorm balen dat de situatie nog niet verbeterd is. De vorige monteur geeft aan dat het vermoedelijk in ons netwerk zit. Om die reden ga ik een monteur inplannen, die een lijnmeting gaat starten. De afspraak staat ingepland op 12-08 tussen 17:00-22:00 uur. Daarmee voorkom ik hopelijk dat je opnieuw een halve snipperdag op moet nemen.
Dat laatste zat er niet helemaal in, vrijdag is dezelfde monteur geweest als de 8e hij heeft weer wat metingen verricht en als het goed is komt woensdag ochtend een monteur die in de wijkkast het e.e.a. kan bekijken en aanpassen, had zaterdag avond het modem maar weer opgestart i.v.m. Verbonden (partial bonding DS)) zondag de gehele dag niks geen probleem en vandaag (maandag) om 17:43 MDD message timeout en weer partial bonding DS.
Laat het nu maar even zo tot woensdag.
De monteur van Ziggo is geweest en kon mij bij binnen komst al vertellen wat de oorzaak van de storing is, hij had dit al gezien op zijn laptop. Er zat een slechte multietab in het systeem hij heeft deze vervangen, ook heeft hij de andere aansluitingen gecontroleerd en bleken de binnen aders te lang en krom te zijn van de F connectors, hij heeft de overlengte afgeknipt.
Mijn moden staat nu ongeveer 30 min. aan en dit is het resultaat. heb nu zelfs geen Event log's meer.
Dit was de oplossing, topic kan gesloten worden.
Fijn om te lezen dat het vervangen van de multitap het probleem opgelost lijkt te hebben.
Wil je even kijken naar de factuur die ik nu ontvang van €50,00 naar aanleiding van een monteur bezoek op 17-8-22 hij heeft een tab vervangen in de wijkkast en deze hoef ik toch niet te betalen.
Daarnaast heb ik nergens getekend dat ik akkoord ga met de gemaakte kosten.
Goedemorgen @Jansat, goed dat je het hier aangeeft. Dit is inderdaad een foutje vanuit onze kant, ik heb de kosten (€50,-) vergoed. Geniet van je dag en alvast een heel fijn weekend!
Hallo @lotte bedankt voor recht zetten voor dit.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.