1
Vraag
2
Reacties
Egobooster

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

lange coax? - voor connectbox in woonkamer - doen/advies


  • mijn wandcontactdoos (umu-01) zit in de meterkast
  • ik wil mijn connectbox (modem) daar eigenlijk niet plaatsen (slecht wifi signaal)
  • maar Ziggo adviseert om deze binnen 1 meter van de wandcontactdoos te plaatsen
  • waarom zou ik geen lange data coax kabel gebruiken om de connectbox in de woonkamer neer te kunnen zetten?
  • hoe krijg ik een zo sterk mogelijk signaal in mijn woonkamer
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

  • maar Ziggo adviseert om deze binnen 1 meter van de wandcontactdoos te plaatsen
  • waarom zou ik geen lange data coax kabel gebruiken om de connectbox in de woonkamer neer te kunnen zetten?
  • hoe krijg ik een zo sterk mogelijk signaal in mijn woonkamer


Langere coax geeft veel grotere kans op storingen, en je demping wordt groter waardoor je signaal zwakker wordt . Maar het kan wel goed werken. Probeer het eens.

Wat is de afstand naar de woonkamer? Wifi kan als je een beetje speelt met 2,4 en 5 ghz en plaats van de modem (beetje naar links /rechts/omhoog/zakken) best goed gaan.

Bekabeld heeft altijd de voorkeur.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

  • maar Ziggo adviseert om deze binnen 1 meter van de wandcontactdoos te plaatsen
  • waarom zou ik geen lange data coax kabel gebruiken om de connectbox in de woonkamer neer te kunnen zetten?
  • hoe krijg ik een zo sterk mogelijk signaal in mijn woonkamer


Langere coax geeft veel grotere kans op storingen, en je demping wordt groter waardoor je signaal zwakker wordt . Maar het kan wel goed werken. Probeer het eens.

Wat is de afstand naar de woonkamer? Wifi kan als je een beetje speelt met 2,4 en 5 ghz en plaats van de modem (beetje naar links /rechts/omhoog/zakken) best goed gaan.

Bekabeld heeft altijd de voorkeur.
Egobooster
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

  • afstand vergt ongeveer 14 meter coax - die ook een paar bochten om moet...
  • als beste oplossing denk ik nu: ethernetkabel naar woonkamer en daar een router plaatsen (access point)
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Dat is dan de beste oplossing. Maar dat had je vast al bedacht voordat je dit topic maakte.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Wifiboosters via het stopcontact zijn ook nog een mogelijkheid.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Egobooster
Zoals hier al geschreven is: lange coax kan prima werken.

Wat is je risico? Er kan iets aan de hand zijn met je Internetverbinding dat niks te maken hoeft te hebben met die lange kabel. Ziggo (telefoon,chat) zal je dan vragen tests uit te voeren met een korte coax-aansluiting. Een te hulp geroepen monteur, zou dat willicht ook willen doen.
Dat kan gedoe worden.

Door de suggestie van Jan te volgen, verbeter je de te beperkte Wifi dekking van een kort aangesloten Ziggo-kastje, waarvan de Wifi desgewenst gebruikt kan blijven worden in dat deel van je huis, waar die nog goed werkt.

Kies bij voorkeur voor een Booster via een UTP-kabel (wordt ook wel 'internetkabel' genoemd).
Ziggo heeft interessante 'probeer maar uit' aanbiedingen:
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/
Daar staat de suggestie van Jan ook bij.

Gr Han
piccolo

Level 6
  • 135Posts
  • 6Oplossingen
  • 4Likes
Bespaar je veel moeite en kijk even hier: https://www.allekabels.nl/antenne/antenne_versterker.html of nog beter bij https://www.kabelmaxx.nl/televisie/tv-versterkers .
Ik heb meer dan 20 meter kabel, met de juiste versterker kun je gewoon per aansluiting versterken. Bovendien heb je ook nog retour geschiktheid. Dit is belangrijk omdat je anders je TV / mediabox niet kunt aansturen omdat over een langere afstand... Het inregelen kost een beetje draai en test werk maar eenmaal gedaan ben je voor jaren klaar. Gelukkig kun je de signaalsterkte display in je horizon gebruiken.
Let er wel op dat je niet gebruikte aansluitingen met een afsluit weerstand afsluit!!
En let op de kabel lengtes, de langste kabel moet aan de aansluiting voor de langste kabel (30 meter is zelfs mogelijk).
Eenmaal ingeregeld werkt het super.

:wink:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic