Hi,
Ik kan sinds een paar dagen geen youtube of netflix zien op mijn smart TV (maar wel met mijn laptop of mobiel). Met mijn mobiel of laptop heb ik een betere wifi, maar soms tijdens online meetings de wifi is erg traag (met mijn laptop). Ik haal wel de download en upload snelheid dat ik met mijn abonnement heb.
Ik heb alles geprobeerd met de modem (resetten, herstarten, alles dat op de online gids staat). De connectbox staat in de woonkamer, vlakbij mijn laptop en ongeveer 4/5 meter van de TV. De modem staat in dezelfde plek in de kamer als altijd. Als ik de netwerk diagnose doet, krijg ik dit:
6 | De wifi signaalsterkte van het apparaat bc:-----:7c is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart. |
7 | De wifi signaalsterkte van het apparaat d0:5----40 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart. |
8 | De wifi signaalsterkte van het apparaat 60:1-----:d7 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart. |
9 | De wifi signaalsterkte van het apparaat 42:-----:ed is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart. |
10 | Plaats je wifi-apparaat zo dicht mogelijk bij de Connect Box. |
Een van de 4 apparaten is mijn laptop en ik sta 1 meter van de modem. Kan het zijn dat er is iets fout met de connectbox zelf?
Update: net nadat ik dit bericht heb geschreven heeft de modem zich plotseling hergestart.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het goed werken van een wifi signaal is van twee apparaten afhankelijk de modem/router en zoals dat heet de client bijvoorbeeld een laptop. Het signaal van de Connectbox kan sterk genoeg zijn, als de laptop een goedkope antenne heeft blijft de laptop het zwakke punt.
Een paar mogelijkheden de laptop is te verouderd en voldoet niet aan de meest recente specificaties, de wifi zender van de Connectbox kan defect zijn, dan moeten alle apparaten hier last van hebben. De algemene drukte om je heen kan ook nog mee werken.
Doorgaans is de wifi hardware van een TV niet het beste van het beste daarom ben ik voorstander deze altijd bedraad aan te sluiten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het goed werken van een wifi signaal is van twee apparaten afhankelijk de modem/router en zoals dat heet de client bijvoorbeeld een laptop. Het signaal van de Connectbox kan sterk genoeg zijn, als de laptop een goedkope antenne heeft blijft de laptop het zwakke punt.
Een paar mogelijkheden de laptop is te verouderd en voldoet niet aan de meest recente specificaties, de wifi zender van de Connectbox kan defect zijn, dan moeten alle apparaten hier last van hebben. De algemene drukte om je heen kan ook nog mee werken.
Doorgaans is de wifi hardware van een TV niet het beste van het beste daarom ben ik voorstander deze altijd bedraad aan te sluiten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.