1
Vraag
2
Reacties
mattia

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

laag wifi signaalsterkte

Hi,

 

Ik kan sinds een paar dagen geen youtube of netflix zien op mijn smart TV (maar wel met mijn laptop of mobiel). Met mijn mobiel of laptop heb ik een betere wifi, maar soms tijdens online meetings de wifi is erg traag (met mijn laptop). Ik haal wel de download en upload snelheid dat ik met mijn abonnement heb.

 

Ik heb alles geprobeerd met de modem (resetten, herstarten, alles dat op de online gids staat). De connectbox staat in de woonkamer, vlakbij mijn laptop en ongeveer 4/5 meter van de TV. De modem staat in dezelfde plek in de kamer als altijd. Als ik de netwerk diagnose doet, krijg ik dit:

 

6De wifi signaalsterkte van het apparaat bc:-----:7c is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart.
7De wifi signaalsterkte van het apparaat d0:5----40 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart.
8De wifi signaalsterkte van het apparaat 60:1-----:d7 is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart.
9De wifi signaalsterkte van het apparaat 42:-----:ed is laag, ga dichter bij de Connect Box staan als je een langzame wifi verbinding ervaart.
10Plaats je wifi-apparaat zo dicht mogelijk bij de Connect Box.

 

Een van de 4 apparaten is mijn laptop en ik sta 1 meter van de modem. Kan het zijn dat er is iets fout met de connectbox zelf?

 

Update: net nadat ik dit bericht heb geschreven heeft de modem zich plotseling hergestart.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het goed werken van een wifi signaal is van twee apparaten afhankelijk de modem/router en zoals dat heet de client bijvoorbeeld een laptop. Het signaal van de Connectbox kan sterk genoeg zijn, als de laptop een goedkope antenne heeft blijft de laptop het zwakke punt.

 

Een paar mogelijkheden de laptop is te verouderd en voldoet niet aan de meest recente specificaties, de wifi zender van de Connectbox kan defect zijn, dan moeten alle apparaten hier last van hebben. De algemene drukte om je heen kan ook nog mee werken.

Doorgaans is de wifi hardware van een TV niet het beste van het beste daarom ben ik voorstander deze altijd bedraad aan te sluiten.

 

Bekijk in context

1 Reactie 1
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het goed werken van een wifi signaal is van twee apparaten afhankelijk de modem/router en zoals dat heet de client bijvoorbeeld een laptop. Het signaal van de Connectbox kan sterk genoeg zijn, als de laptop een goedkope antenne heeft blijft de laptop het zwakke punt.

 

Een paar mogelijkheden de laptop is te verouderd en voldoet niet aan de meest recente specificaties, de wifi zender van de Connectbox kan defect zijn, dan moeten alle apparaten hier last van hebben. De algemene drukte om je heen kan ook nog mee werken.

Doorgaans is de wifi hardware van een TV niet het beste van het beste daarom ben ik voorstander deze altijd bedraad aan te sluiten.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic