gth3107

Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

krijg geen mail meer binnen met outlook Office 2021

Sinds 1 week krijg ik geen mail meer binnen van Ziggo. Ik gebruik hiervoor microsoft outlook 2021. Ik gebruik hiervoor IMAP. mt het synchroniseren gaat het fout en krijg de melding dat ik geen verbinding met de server ga krijgen. Contact met klantenservers opgenomen en de indtellingen gecontroleerd en dat is allemaal goed. Ik heb wel begrepen dat er aan de kant van Ziggo wijzigingen hebbenplaats gevonden t.a.v. beveiliginging

Fout bij verzenden en ontvangen is: 

gth3107_0-1660399849438.png

Wie kan mij hierbij helpen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
gth3107
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb gisteren windows 10 vanaf scratch opnieuw geinstalleerd . Eerst alle updates opgehaald en toen office 2021 opnieuw geinstalleerd. Tot op heden werkt nog alles maar het is afwachten of dat zo blijft . Ik kwam bij Microsoft ook niet verder. Heb hier al 4 x contact mee gehad en uiteindelijk werd er gezegd dat ik contact met de beheerder van Ziggo op moest nemen. Je weet het antwoord hier vast wel van.

Bekijk in context

22 Reacties 22
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Kun je screenshots plaatsen van de IMAP- en SMTP-instellingen met het e-mailadres onherkenbaar gemaakt? Welke Windows-versie gebruik je?

gth3107
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

ik gebruik windows10

gth3107_0-1660403522349.pnggth3107_1-1660403576281.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

De instellingen zien er goed uit, eventueel kun je STARTTLS proberen voor SMTP. Gebruik je het volledige e-mailadres als de gebruikersnaam?

gth3107
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Dat werkt ook niet   

 

gth3107_0-1660407698496.png

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Dit lijkt op een probleem met het Outlook-profiel en niet met de Ziggo-mailbox.

 

Kun je een nieuw profiel aanmaken met de instructies op deze pagina en de mailbox vervolgens aan het nieuwe profiel toevoegen?

gth3107
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

krijg de volgende foutmelding:  Ik had dit al geprobeert. Hij kan geen verbinding met Ziggo server maken. Of dit een beveiligingsprobleem is?  Ik heb begrepen dat er bij Ziggo wat gewijzigd tbv beveiliging

gth3107_0-1660414167181.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Er is inderdaad een wijziging geweest in de beveiligingsinstellingen, de SMTP-server accepteert geen verbindingen via TLS 1.1 meer, alleen nog TLS 1.2. In jouw geval gaat er iets anders mis, gezien de melding betrekking heeft op de IMAP-server.

 

Kun je wel inloggen via webmail?

gth3107
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

ja dat kan ik wel en ontvang ook op mijn iphone de mail wel. Misschien moet ik maar weer over gaan op POP

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30767Posts
  • 2150Oplossingen
  • 15382Likes

Om na te gaan of het probleem bij Outlook ligt, kun je tijdelijk een andere mailapplicatie als Thunderbird installeren en proberen de mailbox daar toe te voegen.

 

Ik gebruik zelf ook Office/Outlook 2021 en Windows 10 en heb net als test mijn Ziggo-mailbox (deze gebruik ik niet) toegevoegd via de wizard, dus geen instellingen behalve wachtwoord ingevoerd. Ging probleemloos.

gth3107
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

ik heb de vorige week  een nieuw email aangemaakt met POP ook in office 2021 en deze werkt wel. Het lijkt op de combinatie met outlook 2021 en Ziggo Imap

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5734Posts
  • 681Oplossingen
  • 2387Likes

Goedemorgen @gth3107

 

Heb je de tip van tobiastheebe eens geprobeerd door Thunderbird te installeren en de mailbox hieraan toe te voegen?

Hoe gaat het daarmee? Is het inmiddels al verholpen?

gth3107
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb sinds enkele dagen weer problemen met de mail die ik niet kan ophalen. Krijg het synchroniseren de fout dat IMAP of POP geen verbinding met de server kan maken. Diverse keren met ZIGGO gebeld en zij kunnen mij niet helpen. Ik heb vandaag contact met Microsoft gehad en hebben op mijn PC ingelogd en meegekeken voor de instellingen. Zij zeggen dat de Provider het probleem op moet lossen en dat het probleem op de SERVER van ZIGGO is. Dus ik kom hier niet verder mee. Ik heb wel begrepen dat er bij ZIGGO wijzigingen zijn aangebracht tbv de beveiliging. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @gth3107, zo te lezen gaat het nog niet zoals verwacht. We zijn inmiddels een tijdje verder en ik ben benieuwd of het gelukt is? Anders zou je zoals @tobiastheebe al aangaf Tunderbird kunnen proberen. 

gth3107
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Het gaat inderdaad niet zoals verwacht . Ik heb al 2 keer met Microsoft contact gehad en ze krijgen het ook niet voor elkaar. Het vreemde is dat ik op een andere laptop ook 2021 outlook gebruik en daar een nieuw Ziggo Email account heb aangemaakt met IMAP  en deze wel werkt.  Tunderbird had ik wel geprobeerd maar deze heb ik er weer afgegooid. Morgen neem ik weer contact met Microsoft op en zal dan nogmaals op deze PC een nieuw email Ziggo account aanmaken en kijken of die het wel doet.  Wordt vervolgd

Gio2903

Level 17
  • 3111Posts
  • 160Oplossingen
  • 2213Likes

enige verschil tov de stappenplan van ziggo is dat je bij uitgaande mail niet voor automatisch hebt gekozen, wellicht als je dit doet dat het wel werkt?

img.png

 

gth3107
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Alle combinaties geprobeerd maar het werkt niet. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat lastig. @gth3107
Van alles gedaan, maar niets lijkt te werken. Het gekke is dat het op andere apparaten geen enkel probleem oplevert. Begreep ik goed dat je zelfs outlook 2021 op een ander apparaat hebt getest en dat het daar wel werkt?
Je kunt het programma anders nog eens verwijderen en opnieuw installeren. Mocht dat ook niet werken, zijn mijn opties helaas een beetje op. 

gth3107
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Dat heb ik helaas al diverse keren gedaan . In eerste instantie kan ik de mail weer binnen halen en na verloop van tijd krijg ik weer dezelfde problemen

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Even vanuit een andere hoek bekeken.

Welk antivirus gebruik je?

Uitgelicht topic