1
Vraag
2
Reacties
Lemar4

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

kosten monteur aansluiten nieuw modem

Ik kreeg op 21 juli j.l. een mail van ziggo waarin o.m. wordt gezegd dat mijn modem aan vervanging toe is.

Ziggo wil kostenloos een nieuw modem toesturen.

Dat heb ik toen aangevraagd via een link in die mail, dus op advies van ziggo

De doos met inhoud inmiddels ontvangen. Gelet op mijn leeftijd (80 jaar) lijkt het toch niet vreemd als ik zelf er niet doorheen zie om dat zelf te doen.

Ik heb daartoe gekozen dat er een gratis monteur zal langskomen. Bij de afspraak bevestigingsmail stond tot mijn verbazing dat er kosten van de monteur in rekening zullen worden gebracht! 

Vreemd daar in diverse folders hierover gesproken wordt van "komt u er zelf niet uit, vraag dan een gratis monteur"

Raar dat ik nu wel moet gaan betalen, immers ziggo upgradet zijn netwerk, waardoor het oudere modem niet meer of niet goed meer werkt.

Kijk ik huur bij ziggo apperatuur en ziggo moet als verhuurder zorgen dat mijn inkomend internet en ook tv signaal optimaal is, daar betaal ik ieder maand voor.

Het probleem van de verouderde modem ligt bij ziggo.

Indien ik het oude modem blijf gebruiken, dan krijg ik storing c.q. een niet goed werkend signaal volgens ziggo zelf. Dan is er toch sprake van storing, waardoor de monteur gratis e.e.a. dient op te lossen.

Er is door ziggo zelf geconstateerd dat het modem moet worden vervangen.

Ziggo stuurt een nieuw modem

Optie óf je plaatst het modem zelf

óf je laat het door een monteur doen.

In het laatste geval is het logisch dat het modem er al is als de monteur langskomt, dus is het geen Extra Service afspraak.

Ik wil dan ook dat het geheel kosteloos wordt vervangen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @Lemar4 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag aan de bel trekt! Ik ben hier even voor je ingedoken. Als een modem vervangen wordt door middel van een commerciele swap (nieuw abonnement met nieuwe hardware) dan kan er een gratis installatiemonteur ingepland worden via ons systeem. Is er sprake van een technische modemswap bij een reeds bestaande installatie dan wordt er een Extra Service monteur ingepland. In dit geval is het wel vreemd dat je een e-mail krijgt m.b.t. de Extra Service monteur. 

Ik stel daarom voor het monteursbezoek van 15 augustus 2022 even af te wachten, mochten er kosten berekend worden dan zorg ik ervoor dat dit gecorrigeerd wordt. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat je over 1 zin hebt heen gelezen, die in de mail staat:

 

Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening.

Lemar4
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bert

De zin van € 50 komt in mijn mail niet voor.! 

Er staat wel dat voor het eerste halfuur werk € 40 wordt berekend en elk volgend kwartier wordt er €15 berekend. Dus geen vast bedrag van € 50 !

 

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Dit komt door het systeem. Normaal gesproken bij wissel modem op aanvraag klant betaal je een extra service monteur. Het systeem plant dus een extra service monteur. Wat je kan doen is de monteur laten komen en dan met ziggo bellen om het te laten krediteren. Dit is geen menselijke fout dit is het systeem dat idd een extra service monteur in plant ipv van installatie monteur. Jou wissel van modem is niet op aanvraag van jou maar van uit ziggo. Zij zullen niet moeilijk doen om het te krediteren van de kosten.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Om te voorkomen dat je een tijdlang aan de telefoon je verhaal moet doen, kan een moderator je wellicht helpen met creditering van de monteurskosten.

Zodra je bericht ontvangt omtrent de kosten, trek je hier maar aan de bel.

Dat lijkt me de kortste klap.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Lemar4 Dat lijkt een nieuwe tekst in die mails.

Ben benieuwd ernaar.

Kun je de mail hier plaatsen met een schermafbeelding of copy paste?

Haal je naam weg, mocht die erin staan.

Lemar4
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi Bert

Bijgaand een deel van de betreffende mail

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@Bert die tekst die jij bedoel krijg je al er een storings monteur ingepland word. Dat is idd 50 euro als het aan de klant ligt.

 

40 euro is extra service monteur voorrijkosten en 30 min werk zit daar in. Alles na dat half uur is 15 euro per kwartier.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tjhslangen dan is het helemaal een vreemde mail, een installatiemonteur zou in principe gratis moeten zijn en is geen service monteur.

 

@Lemar4 "Ik heb daartoe gekozen dat er een gratis monteur zal langskomen."

Hoe heb je die afspraak gemaakt?

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@Bert klopt installatie monteur is gratis. Maar zoals ik al zij in vorige bericht. Het systeem plant een extra service monteur in bij een lsp swap. Dus als de klant vraagt om een ander modem. Helaas gebeurd dit ook bij wissel van oude modems terwijl ziggo aangeeft dat ze nieuw modem krijgen of moeten hebben. Daar lopen wij ook tegen aan in het veld. Daarom zij ik kosten laten krediteren.

Lemar4
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

 Via een chat met eem medewerker van Ziggo

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@tjhslangen  dus het computersysteem is de dwarsligger.  Dan lijkt het me verstandig te wachten tot de installatiemonteur is geweest en dat @Lemar4  dan hier opnieuw aan de bel trekt. Mogelijk dat een moderator iets kan betekenen.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@KBX458 dit klopt idd en ook hoe de vragen ingevuld door ks. Ks houd zich idd netjes aan de richtlijnen. Deel van ks krijgt het wel goed voor elkaar om gratis installatie monteur te sturen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @Lemar4 en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag aan de bel trekt! Ik ben hier even voor je ingedoken. Als een modem vervangen wordt door middel van een commerciele swap (nieuw abonnement met nieuwe hardware) dan kan er een gratis installatiemonteur ingepland worden via ons systeem. Is er sprake van een technische modemswap bij een reeds bestaande installatie dan wordt er een Extra Service monteur ingepland. In dit geval is het wel vreemd dat je een e-mail krijgt m.b.t. de Extra Service monteur. 

Ik stel daarom voor het monteursbezoek van 15 augustus 2022 even af te wachten, mochten er kosten berekend worden dan zorg ik ervoor dat dit gecorrigeerd wordt. 

Lemar4
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Paul

Alvast bedankt voor je inzet

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic