Ik kreeg op 21 juli j.l. een mail van ziggo waarin o.m. wordt gezegd dat mijn modem aan vervanging toe is.
Ziggo wil kostenloos een nieuw modem toesturen.
Dat heb ik toen aangevraagd via een link in die mail, dus op advies van ziggo
De doos met inhoud inmiddels ontvangen. Gelet op mijn leeftijd (80 jaar) lijkt het toch niet vreemd als ik zelf er niet doorheen zie om dat zelf te doen.
Ik heb daartoe gekozen dat er een gratis monteur zal langskomen. Bij de afspraak bevestigingsmail stond tot mijn verbazing dat er kosten van de monteur in rekening zullen worden gebracht!
Vreemd daar in diverse folders hierover gesproken wordt van "komt u er zelf niet uit, vraag dan een gratis monteur"
Raar dat ik nu wel moet gaan betalen, immers ziggo upgradet zijn netwerk, waardoor het oudere modem niet meer of niet goed meer werkt.
Kijk ik huur bij ziggo apperatuur en ziggo moet als verhuurder zorgen dat mijn inkomend internet en ook tv signaal optimaal is, daar betaal ik ieder maand voor.
Het probleem van de verouderde modem ligt bij ziggo.
Indien ik het oude modem blijf gebruiken, dan krijg ik storing c.q. een niet goed werkend signaal volgens ziggo zelf. Dan is er toch sprake van storing, waardoor de monteur gratis e.e.a. dient op te lossen.
Er is door ziggo zelf geconstateerd dat het modem moet worden vervangen.
Ziggo stuurt een nieuw modem
Optie óf je plaatst het modem zelf
óf je laat het door een monteur doen.
In het laatste geval is het logisch dat het modem er al is als de monteur langskomt, dus is het geen Extra Service afspraak.
Ik wil dan ook dat het geheel kosteloos wordt vervangen.