Max/Louise

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

koppelen Atag slimme App thermostaat

Koppelen slimme Atag thermostaat App. Sinds vorige week nw mediabox Next met daarbij een nieuw los Ziggo modem. (ik had een mediabox XL en alles werkte). Gisteren nieuw Ziggo modem EN DecoM4 (TPlink) geïnstalleerd (alles onder de Ziggo modem naam, dus ook de Deco booster). Alles werkte, behalve de slimme thermostaat app. Volgens ATAG moet de de Wifi (Deco) versterker eerst afgekoppeld worden en Ziggo helpdesk moet wifi splitsing aanbrengen tussen 2.4 en 5 ghz en zetten op 2.4. Daarna zou ik app kunnen koppelen. Vervolgens zou ik daarna de Deco wifi versterker weer kunnen verbinden met het Ziggo modem.

Vanochtend 2 verschillende Ziggo helpdesk mdw gesproken: het huidige NIEUWE Ziggo modem kan niet worden gesplitst (onmogelijk) en ik moest de vraag maar voorleggen aan Community. Volgens ATAG moet het gewoon kunnen anders zou geen enkele slimme app meet werken.

Ik had de booster al wel even op 2.4 gezet, maar ik kan nog steeds niet koppelen. Het schijnt dus dat eerst de booster moet worden verwijderd en daarna de splitsing door ziggo op het modem op 2.4 ggz moet worden gezet. ???

1. Hoe ontkoppel ik de Deco booster en heb dan gewoon weer alleen ziggo modem wifi werkend?

2. Hoe/wie zet m'n Ziggo modem op splitsing op 2.4 (tijdelijk) zodat ik app kan koppelen 

 

 

Uitgelicht
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Reacties
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Vanochtend 2 verschillende Ziggo helpdesk mdw gesproken: het huidige NIEUWE Ziggo modem kan niet worden gesplitst (onmogelijk) en ik moest de vraag maar voorleggen aan Community."

 

Jammer dat deze helpdesk medewerkers niet weten hoe een Ziggo modem werkt.

 

Je kunt 2,4 en 5 GHz prima splitsen in je modem.

Log in in het modem en ga naar Geavanceerde instellingen -> Draadloos -> Draadloos signaal en zet SmartWifi op uitgeschakeld -> Instellingen opslaan.

 

Laat 5 GHz uitgeschakeld en schakel 2,4 in -> Instellingen opslaan.

 

Klik links op Beveiliging, daar kun je je eigen Wifi-naam invullen en Wifi-wachtwoord.

 

Bedenk hierbij dat de wifi van het modem niet samenwerkt met de mesh van de Deco's.

 

Loop even de stappen door die voor een juiste installatie van de Deco's van belang zijn.

In de instellingen van de Deco's moet access point aanstaan: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

 

Stap 11: Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Bewerkingsmodus” en kies voor “Access point”, u druk vervolgens op “Oke” waarbij uw Deco opnieuw opgestart wordt

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Vanochtend 2 verschillende Ziggo helpdesk mdw gesproken: het huidige NIEUWE Ziggo modem kan niet worden gesplitst (onmogelijk) en ik moest de vraag maar voorleggen aan Community."

 

Jammer dat deze helpdesk medewerkers niet weten hoe een Ziggo modem werkt.

 

Je kunt 2,4 en 5 GHz prima splitsen in je modem.

Log in in het modem en ga naar Geavanceerde instellingen -> Draadloos -> Draadloos signaal en zet SmartWifi op uitgeschakeld -> Instellingen opslaan.

 

Laat 5 GHz uitgeschakeld en schakel 2,4 in -> Instellingen opslaan.

 

Klik links op Beveiliging, daar kun je je eigen Wifi-naam invullen en Wifi-wachtwoord.

 

Bedenk hierbij dat de wifi van het modem niet samenwerkt met de mesh van de Deco's.

 

Loop even de stappen door die voor een juiste installatie van de Deco's van belang zijn.

In de instellingen van de Deco's moet access point aanstaan: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

 

Stap 11: Ga in de Deco APP naar “Meer-Geavanceerd-Bewerkingsmodus” en kies voor “Access point”, u druk vervolgens op “Oke” waarbij uw Deco opnieuw opgestart wordt

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Max/Louise, welkom op de Community!

 

Wat ontzettend vervelend dat de slimme thermostaat en het nieuwe modem van Ziggo geen zin hebben in een samenwerking met elkaar. Toch moet dat wel mogelijk zijn. Goed dat je hier de Community voor hebt gevonden. 

Had je de reactie van @Bert ook gezien om je hierbij te helpen? 

Roeland80

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb dus sinds gisteren een ATAG ZONE thermostaat en krijg op geen manier verbonden met de WiFi router hij blijft heel lang hangen in de installatie en zegt dan dat hij geen verbinding kan maken met internet/wifi router heb de TP deco m4 al op alleen 2.4ghz en dan zelfde melding….. allerlei stappen plannen gevonden maar het werkt nog steeds niet…. Is het jouw wel gelukt?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Roeland80 heeft inmiddels een eigen topic waar al een reactie is: ATAG Zone one thermostaat en TP DECO M4 hotspots w... - Ziggo Community

Uitgelicht topic