Vraag
Reacties
Oplossing
kkevintje
Level 1

kan niet verbinden met 2.4G netwerk

vorige week hebben we de 2.4 router weggedaan en hebben we 2.4 en 5g via onze connectbox geleid, sinds deze verandering heb ik niet met de 2.4g kunnen verbinden.
De reden waarom ik hiermee wil verbinden en niet de 5g is omdat mijn werkkamer te ver van de connectbox is om een stabiel signaal te krijgen. ik krijg de volgende error als ik probeer te verbinden: kan geen verbinding maken met dit netwerk. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen? Ik heb het volgende geprobeerd:
Andere netwerken: het is alleen met dit netwerk:
ik heb ook geprobeerd mijn netwerk adapter (Intel(R) Wireless-AC 9560) te updaten en ook opnieuw geinstaleerd
0 Kudos
28 Reacties 28
Meldingen
Aan Uit
robbo
Level 20
T.E.A.M.
kkevintje Ok even verder denken en om alles even uit te sluiten: Hoe zijn de instellingen van je netwerkkaart? En geef aan hoe. Is netwerkkaart nog up to date? Doe eens een analyse in het programma problemen oplossen> bij het onderdeel netwerk.

Zet ook eens de netwerkkaart eens uit en weer aan.

Gr Rob
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Even hardop denken: ik zie nog een spatie in je 2,4 SSID naam.
Kun je die eens weghalen?
En mogelijk kan dit nog helpen, dit helpt bij veel apparaten:
Problemen met trage/slechte verbinding
robbo
Level 20
T.E.A.M.
:thumbsup:Oeps een goeie Be rt
kkevintje
Level 1
Topicstarter
bedankt voor de tips, ik zag dit opeens
0 Kudos
kkevintje
Level 1
Topicstarter
het blijkt te werken! bedankt voor het meedenken allemaal!
Bert
Level 21
T.E.A.M.
kkevintje Wat blijkt de oplossing te zijn?
0 Kudos
kkevintje
Level 1
Topicstarter
Be rt het bleek een restant te zijn van een oud experiment om mijn laptop op 2.4g te forceren. Een wifi macfiltering ofzo, voor een volgend topic zoals dit. Vraag misschien naar zulke "experimenten"
0 Kudos
Ga naar reactie
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Bij wijzigingen van apparatuur kan dit de goede vraag zijn.
Soms gebeurd dat wel, maar vaak als laatste, allerlei Wifi problemen en adapter problemen zijn de grootste boosdoener.
Uiteindelijk zou iemand wel gevraagd hebben om je modem te resetten en opnieuw in te gaan stellen, maar dat is de laatste stap, meestal.

In ieder geval, veel internetplezier gewenst.:relaxed:kkevintje
KBX458
Oud Community-lid
Goed om te lezen dat je probleem met vereende krachten is opgelost.
Veel plezier met je verbindingen.