1
Vraag
2
Reacties
kkevintje

Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

kan niet verbinden met 2.4G netwerk

vorige week hebben we de 2.4 router weggedaan en hebben we 2.4 en 5g via onze connectbox geleid, sinds deze verandering heb ik niet met de 2.4g kunnen verbinden.
De reden waarom ik hiermee wil verbinden en niet de 5g is omdat mijn werkkamer te ver van de connectbox is om een stabiel signaal te krijgen. ik krijg de volgende error als ik probeer te verbinden: kan geen verbinding maken met dit netwerk. Heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen? Ik heb het volgende geprobeerd:
Andere netwerken: het is alleen met dit netwerk:
ik heb ook geprobeerd mijn netwerk adapter (Intel(R) Wireless-AC 9560) te updaten en ook opnieuw geinstaleerd
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
kkevintje
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Be rt het bleek een restant te zijn van een oud experiment om mijn laptop op 2.4g te forceren. Een wifi macfiltering ofzo, voor een volgend topic zoals dit. Vraag misschien naar zulke "experimenten"

Bekijk in context

28 Reacties 28
RDS

Level 5
  • 125Posts
  • 0Oplossingen
  • 18Likes
Probeer eens de WiFi namen zonder (het streepje en) de punt. Begrijp dat je wel met 5G kunt verbinden. Succes.

[ Dus alleen letters en cijfers, als dat werkt kun je het weer uitbreiden met “vreemde” tekens, als het dan niet meer werkt weet je hoe het komt en heb je de oplossing. ]
kkevintje
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
RDS bedankt voor de reactie. ik heb het net geprobeerd, het lijkt helaas geen effect te hebben. aangezien geen andere apparaten in het huis geen problemen schijnen te hebben vind ik het probleem wel apart
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey kkevintje . Welkom hier!

De basis van je verhaal is me duidelijk, maar de volledigheid nog niet helemaal.

Om wat voor apparaat gaat het hier? En begrijp ik goed dat je met dit apparaat wel op de 5Ghz verbinding komt? En andere apparaten thuis kunnen dus vervolgens wel weer verbinden met de 2.4ghz ook?
Heb je het netwerk al eens "vergeten" en het wachtwoord opnieuw in gevoerd?

We horen graag van je!
kkevintje
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
sorry voor de late reactie Lycke Ziggo.
Het gaat om een lenovo legion y530
dit apparaat kan verbinden met de 5g verbinding maar de 2,4 verbinding wilt alleen op dit apparaat niet werken. op andere apparaten werkt deze dus wel ik heb het netwerk al vergeten
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik lees nergens of je de probleemoplosser in W10 al hebt gebruikt.

Ga naar instellingen > netwerk en internet > klik op probleemoplossing voor netwerken
kkevintje
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
KBX458 ik ben het veryeten te vermelden; ik heb deze gebruikt en ik heb ook de netwerkdrivers opnieuw geïnstalleerd (denk k)
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Je kunt ook eens kijken bij:
linksonder: type: netwerkeigenschappen > kijk eens in die lijst of je er iets bijzonders opvalt, met name onder het gedeelte WIFI connectiviteit.

Maak eventueel een screenprint en plaats deze hier. (win toets + print screen)
kkevintje
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
KBX458 moet ik hiervoor niet met het desbetreffende netwerk verbonden zijn?
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Als je de netwerkeigenschappen wilt bekijken is het idd nodig om tijdelijk je kabel even te "slopen" en dan te kijken in de lijst bij wifi of daar afwijkende zaken opvallen. Daarna kun je de utp weer aansluiten.
Maar neem je tijd. Jouw systeemconfig is rap genoeg.
Een screenprint kan anderen attenderen op zaken die wij over het hoofd zien.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ga eens naar netwerk en internet > status > verbindingseigenschappen wijzigen > automatisch verbinding maken binnen bereik
Zet die knop eens uit en probeer dan opnieuw verbinding te maken met je 2,4 Gb netwerk.
Ik denk dat daar de clou ligt.
kkevintje
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
is dit wat je bedoelt? het automatisch verbinden uitzetten werkte niet
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
De knop automatisch moet je kunnen uitzetten. Daarna kun je de door jou gewenste verbinding handmatig kiezen.
Kun je ook eens je Bluetooth verbinding op de laptop uitzetten? Kan zijn dat die ook van invloed is en daardoor je wifi niet operationeel is.
Wist niet dat je die had.
kkevintje
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
KBX458 ik bedoelde werkte niet in de zin van: Het had geen invloed op het kunnen verbinden of niet. bluetooth heeft al die tijd al uitgestaan voor zover ik weet.
even ter verduidelijking: als ik verbind met de 2.4g dan vraagt hij telkens om het wachtwoord, als ik die invul vraagt hij of ik gevonden wil kunnen worden door andere apparaten op dit netwerk. dan zegt hij netwerkvereisten controleren, er komt een witte omranding om netwerk en internet instellingen, alle netwerken verdwijnen, ze komen binnen 1 seconde weer terug, hij is nog tien seconden bezig en dan zegt hij dit:
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Misschien dat robbo een oplossing weet. Het is ongetwijfeld een kleinigheid, maar vindt het maar.....
Ik denk verder.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Baat het niet, schaadt het niet. Zou je de laptop uit willen zetten, niet in de slaapstand?
Vervolgens de stekker van het modem er 1 minuut uit, helemaal spanningsloos en daarna opnieuw inpluggen en laten opstarten? Pas daarna opnieuw de laptop opstarten.
Probeer dan eens opnieuw te verbinden met 2,4G
Dan is tegelijk ook je RAM geheugen opgeschoond.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Zo ik het zie: de melding is voor de apparaten die je hebt aangesloten in je netwerk/modem. Je kan dus gewoon bevestigen. ( apparaten gevonden op DIT netwerk. ) als ik de vraag goed begrijp☺
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Maar volg vooral de tip om eens handmatig ea in te stellen. 2.4 handmatig op kanaal 1 of 6 of 11. Even spelen wat voor jou buurt het rustigste is. 20 mgz voor de bandbreedte. En Wi-Fi modes (a) / b/g/n gemengd... dit even als basis. En wees zeker dat ww goed is ingevuld . Hoofdletter gevoeligheid en cijfer gevoelig. Bv ook al eens gezien 1 of hoofdletter I (i) hier ging het fout bij iemand. Etc etc
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Wat soms werkt, bij netwerk, adapteropties, de verbinding uit zetten, even wachten, aan zetten en dan met 2.4 verbinden.
kkevintje
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
robbo ik heb alle instellingen gezet zoals je zei. Hetzelfde geld voor de suggesties van KBX458 en van Havanna. Tot nu toe heeft het niet gebaat
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic