even een vraagje
kan iemand zien of er vreemde dingen te zien zijn in deze gegevens van de ziggo connectbox
dit zijn de gegevens van de ziggo connectbox
dit zijn de downstream upstream en netwerk historie gegevens
Opgelost! Ga naar oplossing.
komt omdat de modem op de splitter is aangesloten. ik zie dit vaker bij werkzaamheden van monteurs van een paar jaar terug. maar tegenwoordig zouden ze dit niet meer zo aansluiten. een moderator zal een poa-01-b moeten opsturen, tenzij je die toevallig bewaard hebt (waar ik niet vanuit ga)
dan ziet jouw situatie er als volgt uit:
aop > poa erop > 1 kabel rechtstreeks naar het modem / 1 kabel naar de versterker (die met een rode en groene rand, die nu van het aop naar de splitter loopt)
de splitter die nu links hangt + die zwarte kabel verdwijnt dus
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zie veel T3 Timeouts, te veel.
Wat ervaar je?
Op zoek naar een mogelijke oorzaak:
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Het internet is zo traag niet alleen de WiFi maar ook bekabeld heb het internet max en tv max pakket alles is in de meterkast aangesloten, alles werkte perfect alles is door een ziggo monteur aangesloten, alle kabels zijn vervangen en opnieuw goed aangesloten alle aansluitingen zijn vervangen, de AOP is ook vervangen, iets langer dan 3 jaar geleden is dit allemaal aangesloten
komt omdat de modem op de splitter is aangesloten. ik zie dit vaker bij werkzaamheden van monteurs van een paar jaar terug. maar tegenwoordig zouden ze dit niet meer zo aansluiten. een moderator zal een poa-01-b moeten opsturen, tenzij je die toevallig bewaard hebt (waar ik niet vanuit ga)
dan ziet jouw situatie er als volgt uit:
aop > poa erop > 1 kabel rechtstreeks naar het modem / 1 kabel naar de versterker (die met een rode en groene rand, die nu van het aop naar de splitter loopt)
de splitter die nu links hangt + die zwarte kabel verdwijnt dus
met splitter er tussen heeft het perfect gewerkt, en wordt nog steeds aanbevolen door ziggo zelf
alles werkte perfect toen, mijn verbinding was super snel, het nieuwste
van het nieuwste is toen bij mij aangesloten ook de wifi werkte perfect, de problemen zijn pas begonnen toen corona nederland binnen kwam, tijdens de eerste lockdown begonnen de problemen half november heb ik dit pakket 4 jaar in 2018 ben ik aangesloten op het adres waar ik woon
dan nog is dit niet meer de manier waarop het tegenwoordig wordt aangesloten. die splitter is onnodig en dempt dus ook onnodig veel. hoe dan ook zal het modem eerst dmv een poa moeten worden aangesloten om te kijken of de up-en downstream beter worden. je kunt het ook tijdelijk testen door het modem rechtstreeks in het aop te doen en dan de down en upstream te controleren
dit bedoel je
Eerste keer internet installeren | Klantenservice | Ziggo
kan een moderator een POA-01-B op sturen naar mij
die splitter (poa-01-b) heb je nodig inderdaad. de splitter die je nu in de meterkast hebt hangen (links op de foto) verdwijnt dan dus.
kan een moderator dit even op pakken
kan een moderator mij even een POA-01-B sturen
je kunt in de tussentijd wel al even testen hoe het modem functioneert als je deze rechtstreeks in het aop doet ipv op de splitter die er nu hangt. dan weten we ook wat meer over het modem/aop
Ik zie geen verschil tussen de werkzaamheid van een ESX-02 splitter en een POA-01 splitter.
De F-connectors werden in oud-UPC gebruikt en de IEC connectors in oud-Ziggo.
@SBK Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Goedemorgen @SBK, het is een paar dagen later maar hier ben ik! De splitter komt naar je toe, binnen 2-3 dagen heb je deze in huis. Hou je ons op de hoogte?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.