1
Vraag
2
Reacties
karsina2

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

kan dahua ip camera niet '' zien '' in netwerk / benaderen via app

Hoi , heb een ziggo connect box icm een netgear nigthawk R7000 ; altijd goed gewerkt.

Kan ziggo connect box niet benaderen dmv een eternet kabel. ( alle 4 de lan poorten geprobeerd)

Via klantenservice contact gehad met ziggo en die vertelde dat de wifi vd ziggo modem uit staat.

 

Ip camera support vertelde dat de camera geen automatisch ip adres van het modem krijgt.

 

Wie heeft hier ervaring mee ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Dave schrijft het antwoord zo... er wordt gesproken om de Netgear er tussen uit te halen. Vervolgens de Connectbox als router te gaan gebruiken. Daarom schrijft hij de LAN kabel in het modem te doen.
Gaat de Netgear er niet tussenuit dan uiteraard de kabel van de camera in de Netgear.

Bekijk in context

9 Reacties 9
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Hallo,
Hoe staat de ConnectBox icm de Netgear ingesteld? Staat de Connectbox in bridge of router. Indicator hiervoor kan ook het lampje aan de voorzijde zijn als het modem volledig is opgestart. Wit: routermodus; Groen: bridge
Bij beide varianten hoort een ander IP adres om de ConnectBox te benaderen.
In routermodus is het gebruikelijke adres om in te loggen: 192.168.178.1
In bridgemodus is dit: 192.168.100.1
In bridge is er maar 1 van de 4 poorten van de Connectbox actief. Dus als dit het geval is kan de Connectbox bedraad en draadloos via de Netgear benaderd worden.

Als de wifi uitstaat van de ConnectBox dan lijkt het erop dat dit geregeld wordt door de netgear. Dus dat de camera verbonden moet worden met het netwerk wat door de netgear wordt uitgezonden. Als andere apparaten er al mee verbonden zijn zou het ook met de camera moeten lukken.


karsina2
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi , dank voor je info.

Heb net via forum geprobeerd via : 192.168.100.1 en dat is gelukt .

Groene lampje brand dus dat betekend bridge modus dus dan als ik het goed begrijp. 

Kan zelf niks veranderen als ik inlog op het modem en zie alleen dat de wifi uit staat / internet + telefoon aan

 

Dus als ik nu de netwerk kabel vd ip camera rechtstreeks in de netgear router stop zal dit moeten werken volgens jou expertise ?

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Ja dat denk ik wel. Bridge is bevestigd nu. Dus de COnnectBox is alleen nog maar de internet toegangspoort zeg maar. De netgear dat is de verdeler en die regelt verder alles zoals het uitdelen van IP adressen. Dus daar zullen alle instellen gedaan moeten worden dus ook als het nog is een eventuele portforwarding.

karsina2
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dus kortom :  ethernet kabel van camera in de router vd netgear steken en dan instellingen aanpassen eventueel.

 

Misschien gek gedacht maar , stel dat ik de netgear router  helemaal verwijder en de bridge mode laat uitzetten en de wifi vd connect box aan laat zetten dan zou ik de ip camera ook op dat modem kunnen aansluiten of is dat te kort door de bocht ?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@karsina2  schreef:

dus kortom :  ethernet kabel van camera in de router vd netgear steken en dan instellingen aanpassen eventueel.

 

Misschien gek gedacht maar , stel dat ik de netgear router  helemaal verwijder en de bridge mode laat uitzetten en de wifi vd connect box aan laat zetten dan zou ik de ip camera ook op dat modem kunnen aansluiten of is dat te kort door de bocht ?


Klopt dan kan je die op de Lan Poort van modem doen en inschakelen. Maar als je wifi cam hebt kan dat ook, of via een Switch. Je zal zien dat nu in Bridge ook in je modem bij verbonden apparaten je Camera evengoed het IP Adres heeft. Als jij de wifi van je Nighthawk beter vind dan je modem, laat hem dan zo, anders kan je altijd nog je modem door de moderators uit Bridge halen en je wifi uitlaten.

karsina2
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ok alvast bedankt , maar eternet kabel ip camera in lan aansluiting netgear router doen toch ?

Heb jij per ongeluk modem ingetikt ipv de netgear ?

Camera is bedraad 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Dave schrijft het antwoord zo... er wordt gesproken om de Netgear er tussen uit te halen. Vervolgens de Connectbox als router te gaan gebruiken. Daarom schrijft hij de LAN kabel in het modem te doen.
Gaat de Netgear er niet tussenuit dan uiteraard de kabel van de camera in de Netgear.

karsina2
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ok , is mij nu duidelijk ; ga het morgen even

uitproberen ; laat weten of het gelukt is ; allemaal alvast bedankt voor support ! 

karsina2
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

allen super bedankt !!  het werkt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic