Vraag
Reacties
Oplossing
anoniem18
Level 2

kan DNS niet vinden

ik heb een  laptop die kan de  DNS server niet vinden      een ip krijgt hij wel van DHCP  meer de DNS blijft een probleem  ik kan een alternatieve dns instellen maar welke zou dat kunnen zijn met een   modem afkomstig van ziggo ? of hoe zit dit ? 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Kingdorp
Level 5

Heb je nog eventueel gekeken naar een driver update? (Waarschijnlijk zit de laatste versie er al op) Soms wil het herinstalleren van de netwerkkaart al voldoende zijn. En is het eventueel voor deze laptop een idee om hem statisch in te stellen bij de TCP/IP instellingen? Wat gebeurd er als je een netwerkkaart op USB in de laptop doet? Krijgt deze dan wel een DNS via DHCP? 

Bekijk in context

anoniem18
Level 2
Topicstarter

er was nog een update voor die laptop die  hij niet zelf had geinstaleerd proleem is verholpen maar bedankt  voor het mee denken    het  ging juist om een usb   wifi ontvanger et driver geinstaleerd 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Steefb
Level 20

Foutmeldingen met dns erin hebben vaak niets met je dns te maken maar hebben een andere oorzaak.

Ook helpdesks zetten je nogal eens op het verkeerde been.

Dns problemen komen in Nederland maar zelden voor en zijn dan nog meestal van korte duur.

0 Kudos
anoniem18
Level 2
Topicstarter

de help desk kwam met geen antwoord stuurde me hier naar de community   ik krijg van windows geen fout melding over dns op auto dus die kan kloppen alleen me browsers kan de dns niet vinden   maar  windows verzend allen maar pakketten en ontvangt niks terug dus er klopt waarschijnlijk toch iets niet met een server   samen met de melding van de browser kan dns niet vinden   dacht ik de dns  klopt niet   

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

heb je het modem al eens gereset naar zijn fabrieksinstellingen ?

zowel de dns van google 8.8.8.8 en 8.0.0.8

als cloudflare 1.1.1.1 en 1.0.0.1 kun je gebruiken er zijn nog meer alternatieve dns servers

je kunt ze handmatig invoeren in de netwerk ipv4 instellingen van windows en of mac os ios

0 Kudos
anoniem18
Level 2
Topicstarter

modem heb ik een paar minuten zonder voeding gehad    ziggo klanten service  zegt dat dhcp aan staat het is  het is alleen de laptop die dit heeft een pc en   telefoons werken  zo als hoort 

anoniem18
Level 2
Topicstarter

aleen de laptop  kan dns niet vinden bedoel ik dan 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@anoniem18 Welke laptop is het precies met welke systeemsoftware en versie?

0 Kudos
anoniem18
Level 2
Topicstarter

toshiba  satelite pro 6070 (sp6070 )    met windows xp home versie   ( ik weet het is  al niet zo nieuwe meer haha maar het moet toch nog gwn op internet kunnen   ik weet ook dat het  beveilig al niet zo veilig meer is maar dat is toch mij eigen risico   

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dan wordt het een heel lastige zoektocht als er iets mis zou zijn in de instellingen en die instellingen weet ik echt niet meer, als ze nu nog te gebruiken zijn met een Windows die nu vrijwel helemaal open ligt en door hackbots al gehackt kan zijn, die allerlei instellingen wijzigen, zoals DNS.

Mogelijk helpt deze pagina je verder: DNS Server Configuration (Windows XP)

Veel succes er verder mee gewenst.

0 Kudos
Steefb
Level 20

Met die leeftijd van laptop is een defect aan de netwerkkaart of andere hardware niet onwaarschijnlijk.

Als windows geen verbinding kan maken geeft het oa. kan dns niet vinden als foutmelding.

0 Kudos
anoniem18
Level 2
Topicstarter

oh oke het zou de netwerk kaart ook kunnen zijn  niet aan gedacht   ik  ga daar wel is  zoeken op die nog op ok staat de status  bedankt voor de info en  die site in ook interessant  ook daar bedankt voor 

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

start, alle programma’s, bureau accessoires, opdrachtprompt

in het zware venster “ipconfig” type dan enter toets

0 Kudos
anoniem18
Level 2
Topicstarter

ik weet opdracht prompt te vinden hah  maar   de lan en wifi heb ik  maar puur de dns kan steed niet worden gevonden 

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

kun je een foto maken van de melding

0 Kudos
Kingdorp
Level 5

Heb je nog eventueel gekeken naar een driver update? (Waarschijnlijk zit de laatste versie er al op) Soms wil het herinstalleren van de netwerkkaart al voldoende zijn. En is het eventueel voor deze laptop een idee om hem statisch in te stellen bij de TCP/IP instellingen? Wat gebeurd er als je een netwerkkaart op USB in de laptop doet? Krijgt deze dan wel een DNS via DHCP? 

anoniem18
Level 2
Topicstarter

er was nog een update voor die laptop die  hij niet zelf had geinstaleerd proleem is verholpen maar bedankt  voor het mee denken    het  ging juist om een usb   wifi ontvanger et driver geinstaleerd