1
Vraag
2
Reageer en help mee
Francois83

Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

Kabelbreuk tussen de aop en de straatkast

@Paul helaas is mijn kabelbreuk nog niet op gelost in huis is het op orde 

AOP is vervangen 

Spliter is vervangen 

kabelbreuk in de kruipruimte is gemaak zie mijn vorige topik

Re: storing signaal op de kabel - Ziggo Community

dit is een vervolg van de stooring 

 

maar helaas zit er nog ergens een breuk vermoedelijk in de straatkast er zijn werksaamhede geweest op Datum: 21 april 2022
Werktijden: Van 1:00 tot 6:00 uur ( Werk aan jullie netwerk )

sints dien is het weer brak met de netwerk 

zeeker met regenweer is het nog slechter 

 

aan de modem is niet veel bezonders te zien zo als vorge keer 

maar als ik op me 

Hirschmann HMV41kijk

zit 3 ledjes 

1e led is uit volgen Hirschmann geeft dat aan [ Laag ingangssignaal, slecht of geen signaal ]

voor de storing  was 1e led altijd aan 

 

@Paul  ik hoop dat dit redelijke kote wijze nog opgelost kan worden 

en eerlijk gezecht zit ik nu niet te wachten op 5 montuurs zo als de vorge keer 

en ja ik begrijp dat dit weer goed moet doorgemeten moet worden dus ik hoop dat er dan de juiste persoon komt met wat uigebrijder apratuur en niet de standaart montuur 

 

 

118 Reacties 118
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Zou je nogmaals de downstream, upstream en historie van het modem kunnen plaatsen?

Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

36180000003.437.4QAM2563
16020000003.937.6QAM2561
26100000003.337.6QAM2562
46260000003.537.6QAM2564
56340000002.637.6QAM2565
66420000003.137.4QAM2566
76500000002.137.6QAM2567
86580000003.238.6QAM2568
96660000002.437.6QAM2569
106740000002.637.6QAM25610
116820000002.637.4QAM25611
126900000002.137.6QAM25612
136980000002.537.6QAM25613
147060000001.337.4QAM25614
157140000001.837.6QAM25615
167220000000.537.4QAM25616
177300000001.137.4QAM25617
187380000000.637.6QAM25618
197460000000.937.6QAM25619
207540000001.437.4QAM25620
217620000001.337.4QAM25621
227700000002.837.6QAM25622
237780000001.837.4QAM25623
247860000003.437.6QAM25624
268020000002.837.6QAM25626
278100000002.437.4QAM25627
288180000002.537.4QAM25628
298260000002.437.6QAM25629
308340000002.837.6QAM25630
318420000003.738.6QAM25631
328500000003.337.6QAM25632



ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Lock Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

3Locked37.35598800
1Locked37.63627600
2Locked37.63627600
4Locked37.63627600
5Locked37.63627600
6Locked37.35598800
7Locked37.63627600
8Locked38.60537700
9Locked37.63627600
10Locked37.63627600
11Locked37.35598800
12Locked37.63627600
13Locked37.63627600
14Locked37.35598800
15Locked37.63627600
16Locked37.35598800
17Locked37.35598800
18Locked37.63627600
19Locked37.63627600
20Locked37.35598800
21Locked37.35598800
22Locked37.63627600
23Locked37.35598800
24Locked37.63627600
26Locked37.63627600
27Locked37.35598800
28Locked37.35598800
29Locked37.63627600
30Locked37.63627600
31Locked38.60537700
32Locked37.63627600



D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33964K1860QAM4096879


D3.1 Downstream kanalen

Kanaalnummer Lock Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33Locked402.344609430
Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
14520000042.85120 KSym/sec64QAM3
23840000042.55120 KSym/sec64QAM4
35200000043.35120 KSym/sec64QAM2
458800000445120 KSym/sec64QAM1


ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1US_TYPE_STDMA0030
2US_TYPE_STDMA0000
3US_TYPE_STDMA0000
4US_TYPE_STDMA0000
Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

Netwerk historie

die pagina is blanco 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik zie aan de gegevens geen enkele indicatie dat er nog steeds een kabelbreuk is. Van de hoge CER en lage MER die eerder op een aantal kanalen speelde (instraling van 4G en 5G) is niets meer te zien. Daarnaast is het vermogen nagenoeg perfect.

Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

tog merk ik dat mijn probleemen en dat de signaal te zwak is volgens

Hirschmann HMV41Laag ingangssignaal, slecht of geen signaal 

en dan weer goed signaal het is zeer bezonder dat somige momenten wel de signaal goed is en dan weer niet 

het enige wat ik kan bedenken is dat in de strratkast daar een breuk zit en dat daar veel last van heb

sins de laste keer dat ziggo op 21 april 2022 onderhoud aan het netwerk heeft vericht is de Laag ingangssignaal, slecht of geen signaal  

ik merk het voornamlijk aan het internet en niet aan de tv 

 

daarbij moet ik wel zeggen dat de ziggo modem weer vandaag is aangesloten en die pas 2 uur weer actief is 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Je kunt de downstream en upstream in de gaten houden om te controleren of het vermogen fluctueert, een moderator kan dit ook controleren.

Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

de Downstream vermogen was op eigen modem iederdag anders 

de Fouten voor RS en Fouten na RS was op me eijgen moedem oke redelijk veel oplopen 

ik plaats morgen nog wel de downstream kanalen met daarbij hoorende rs fouten dit doe ik dan als de modem 24 uur aanstaat 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Enige fluctuatie van het vermogen (zeker in de downstream) is normaal onder invloed van buitentemperatuur, maar als het downstream-vermogen bijvoorbeeld in de min komt te staan dan kan dat in dit geval wel op een probleem duiden.

 

'Fouten voor RS' zijn correctable errors en mogen oplopen, mits zonder uitschieters op specifieke kanalen. 'Fouten na RS' zijn uncorrectable errors en moeten 0 zijn.

Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

bij eigen modem kwam aantal kanaalen wel onder 0 of er net tegen 

de rs voor snap ik

maar ik heb het spesefiek over de rs na die groeien narmaaten de modem aanstaat 

 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Ik zie dat een aantal kanalen inderdaad een vermogen van net boven 0 dBmV heeft. Dat is geen enkel probleem, 0 dBmV is optimaal, het vermogen dient tussen -8 en 11 dBmV te liggen.

 

Uncorrectable errors c.q. 'fouten na RS' zijn een aandachtspunt.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Francois83! Ik zie dat jij en @tobiastheebe al aardig wat dingetjes met elkaar gedeeld hebben! Hoe gaat het op dit moment met de verbinding? 

Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

@Carlien nog steet slecht ik merk dat de modem regelmatig zijn verbinding voledig kwijd raakt door tezwak signaal 

dit zie ik terug aan de online tijd van de modem 

veder zie ik ook het volgende apparatuur  

Hirschmann HMV41

zit 3 ledjes warvan de 1e ledje regematig uit is dit hoort contenu te branden maar dat is momenteel niet zo 

1e led is uit volgen Hirschmann geeft dat aan [ Laag ingangssignaal, slecht of geen signaal ]

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Is de event log inmiddels beschikbaar en zo ja, zou je deze willen plaatsen?

 

@Carlien Misschien zou jij een meerdaagse meting naar het modem kunnen opstarten?

Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

@Carlien en @tobiastheebe helaas geen log zichtbaar

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Blijft een vervelende bug van het SmartWifi modem Giga. Eventueel zou je het modem opnieuw kunnen opstarten, daarna zou tenminste een gedeelte log beschikbaar moeten zijn.

Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

via https://smartwifiweb.ziggo.nl/nl/network-info/network-status.html  kan ik dit zien via de modem niet 

Netwerklogboek

Tijd Prioriteit Beschrijving
27-05-2022
15:16:01
criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:f8:99:84;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-05-2022
07:18:06
errorDHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:f8:99:84;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-05-2022
07:15:50
warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=e4:57:40:f8:99:84;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-05-2022
01:37:35
warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=e4:57:40:f8:99:84;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-05-2022
00:48:39
infoCM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:f8:99:84;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-05-2022
00:46:14
criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:f8:99:84;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
26-05-2022
12:53:51
warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=e4:57:40:f8:99:84;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
26-05-2022
02:38:04
criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:f8:99:84;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
25-05-2022
13:58:36
warningMIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=e4:57:40:f8:99:84;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
01-01-1970
01:01:33
criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:f8:99:84;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
01-01-1970
01:01:21
criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:f8:99:84;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
01-01-1970
01:01:19
criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:f8:99:84;CMTS-MAC=00:01:5c:88:c4:4a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Interessant dat het via SmartWifi Web wel lukt om de log te bekijken. Ik zie hierin overigens geen problemen, alleen een aantal resets.

Francois83
Topicstarter
Level 11
  • 607Posts
  • 31Oplossingen
  • 201Likes

@Carlien @Paul 

ik ervaar nog steets probleemen met slecht verbinding of wegvalent verbinding 

meschien is het een idee om een ander modem te probeeren mijn voorkuur gaat dan uit naar: Ubee UBC1318ZG

en ja ik weet dat die geen wifi heebt maar ik gebruik mijn unifi wifi

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic