1
Vraag
2
Reacties
Sneepie55

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ipv6 uitzetten

Hallo Ziggo,

 

Kunnen jullie ipv6 voor mijn thuisnetwerk uitzetten

 

gr, Sneepie55

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De problemen die je ervaart, hoeven niet met IPv6 te maken te hebben. Als test kun je de DHCPv6-server op 'stateful' instellen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Omdat Full Dual-Stack (uniek IPv4-adres en unieke IPv6-prefix voor elke router) beschikbaar is in het gehele verzorgingsgebied, wordt IPv6 gebruikelijk niet meer globaal uitgeschakeld op eRouter van het modem.

 

Ervaar je problemen?

Sneepie55
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor de snelle reactie.

Ik ervaar inderdaad problemen sinds ik de ConnectBox in gebruik heb genomen. Als mijn smartphone (en die van mijn partner) zich aanmeldt op het wifi netwerk dan duurt het heel lang voordat apps reageren. Mijn netwerk icoontje geeft aan dat de verbinding OK is.

Als ik in de netwerk eigenschappen kijk, dan zie ik dat ik een ipv4 en een ipv6 adres heb gekregen via DHCP met de bij behorende DNS gegevens. Als ik bij andere mensen (familie / vrienden) op het wifi netwerk inlog dan werkt alles direkt snel. Als ik dan in de eigenschappen kijk heb ik alleen ipv4 gekregen.

Als mijn smartphone na een half uur (!) snel is geworden zie ik ook alleen ipv4 gegevens.

Mijn voorzichtige conclusie was dat het met ipv6 op het LAN te maken heeft vandaar mijn vraag.

Graag jullie reactie.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb genoeg smart home producten en alles werkt heel snel

 

 

je zou nog een andere dns kunnen instellen zoals 1.1.1.1 en 8.8.8.8

 

 

voorbeeld

robinjoo19_0-1662798961774.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De problemen die je ervaart, hoeven niet met IPv6 te maken te hebben. Als test kun je de DHCPv6-server op 'stateful' instellen.

Sneepie55
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goeie tip, dit heeft geholpen!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic