1
Vraag
2
Reacties
Migalis

Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ipv6 uitzetten

Hallo Ziggo,

 

Kunnen jullie ipv6 voor mijn thuisnetwerk uitzetten

 

gr, MM

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1494Posts
  • 98Oplossingen
  • 314Likes

@Bert goede vraag maar yes, die staat uit. Net nog even een check gedaan, bij de klant staat IPv4 nu actief. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59361Posts
  • 3987Oplossingen
  • 14803Likes

Wat is de reden?

Heb je er last van of kun je nu geen port forward toepassen?

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Migalis
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, 

Ik heb issues met portforwarding.

Tevens heb ik issues met het laden van internet pagina's waar veel foto's op staan. Zoals bv ad.nl

Speedtest is prima en de modem geeft ook aan dat alles goed is. 

 

= MM

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59361Posts
  • 3987Oplossingen
  • 14803Likes

Staat port forwarding niet in je modem of krijg je het niet ingesteld zoals je wil?

Migalis
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi,

 

De port forwarding staat ingesteld in mijn modem. En indien ik de betreffende poort aanspreek vanuit buiten dan werkt het niet constant. Ik heb twee poorten ingesteld (de port forwarding van deze poorten gaan niet naar dezelfde apparatuur op mijn Intranet) en beide hebben dit probleem. Modem is al gestart.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59361Posts
  • 3987Oplossingen
  • 14803Likes

Welke poorten heb je open gezet voor wat voor iets?

Migalis
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi,

 

De volgende poorten staan open:

62447 naar mijn laptop voor downloads en

54321 naar mijn Raspberry voor remote VPN, indien ik zelf op een onbekende WiFi zit kan ik een VPN opzetten naar mijn eigen Internet.

 

Buiten de port fowarding heb ik ook nog steeds dat bv AD.nl langzaam laadt en soms maar voor de helft (foto's worden niet gedisplayd) dit op verschillende Browsers. En dat lokaal dus niet via de VPN.

En daarom wil ik graag de ipv6 uithebben staan op mijn modem.

 

gr, MM

 

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1494Posts
  • 98Oplossingen
  • 314Likes

@Migalis dankje voor de toelichting.

Hier vind je nog wat meer informatie. Kan je er iets mee? Als je wil dat wij nog één en ander voor je doen, dan hoor ik het graag! 
 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59361Posts
  • 3987Oplossingen
  • 14803Likes

@Jacob heb je IPv6 al verwijderd op verzoek van @Migalis 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 1494Posts
  • 98Oplossingen
  • 314Likes

@Bert goede vraag maar yes, die staat uit. Net nog even een check gedaan, bij de klant staat IPv4 nu actief. 

Migalis
topicstarter
Stamgast
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

 

Ik zie op mijn modem dat ik een sw upgrade heb gehad, ik zie nu een logo van upc. Volgens mij had ik dat logo eerder niet.

Ik ga het testen en laat het weten, kan enige tijd duren want ik ga binnen kort naar het buitenland voor enige tijd.

Bedankt voor de medewerking.

 

=mm

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.