Vraag
Reacties
Oplossing
Inducatvius
Level 1

ipv6 uitzetten

kun je ipv6 ook uitzetten?

van mijn werkgever moet dit uitstaan ik wil thuis gaan werken

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Super @Inducatvius! Bij deze heb ik het profiel op je modem geforceerd naar IPv4 Only! Dit is binnen nu en een uurtje verwerkt. Zo ben je helemaal ready voor het thuiswerken. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Meldingen
Aan Uit
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Inducatvius 

Een goede vraag! Dit is afhankelijk of je modem nu staat ingesteld op een IPv6 DS Lite of Full Dual Stack profiel. Bij IPv6 DS Lite kunnen we je modem wel forceren naar een IPv4 Only profiel. Helaas kon ik niet direct een kijkje achter de schermen nemen, aangezien je geen adresgegevens hebt ingevuld bij je Community profiel. Wil je dit doen en mij een seintje geven? Dan doe ik een dubbelcheck voor je en kan ik concreet aangeven wat er bij jou mogelijk is. 

Inducatvius
Level 1
Topicstarter
Cecilia Ziggo wrote:

Hey @Inducatvius 
aangezien je geen adresgegevens hebt ingevuld bij je Community profiel.

gedaan @Cecilia Ziggo 

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Super @Inducatvius! Bij deze heb ik het profiel op je modem geforceerd naar IPv4 Only! Dit is binnen nu en een uurtje verwerkt. Zo ben je helemaal ready voor het thuiswerken. 

tom.jonathans
Level 1

@Cecilia Ziggo  zou je mijn ipv6 ook uit kunnen zetten?

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @tom.jonathans 
Ik heb zojuist gereageerd in jouw eigen topic. Ik stel voor om daar verder te gaan, zodat het overzichtelijk blijft.

0 Kudos
baszwolle
Level 1

@Cecilia Ziggo Zou je mijn ipv6 ook uit kunnen zetten?

0 Kudos
Kay Geurts
Level 1

Ik heb problemen met het verbinden met VPN van mijn organisatie. De interne IT afdeling adviseerdde om IPV6 uit te laten zetten door Ziggo. Via de klantenservice op de community terecht gekomen.

@Cecilia Ziggo Zou je mijn ipv6 ook kunnen uitzetten?

Hartelijk dank.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @baszwolle 
Zeker wil ik je hierbij helpen. Ik moet dit bij jou in 2 handelingen uitvoeren. Stap 1 is uitgevoerd en ik geef je een seintje als ook stap 2 is uitgevoerd. 

@Kay Geurts Jij hebt al via een andere weg contact gehad en je modem staat nu ingesteld op IPv4 Only 

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @baszwolle 
Hierbij het seintje! Stap 2 is uitgevoerd. Binnen nu en maximaal 24 uur beschikt jouw modem over een IPv4 Only profiel.

0 Kudos
Cynthia4
Level 1

Ook ik heb deze vraag. Ik werk thuis, en heb allerlei technische issues met applicaties. Zou voor mij ook de ipv6 uitgezet kunnen worden? Door de klantenservicemedewerker werd ik hiernaartoe doorverwezen. Jullie zijn hiervoor gemachtigd. Zij niet vertelde ze. Dank je wel! 

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Cynthia4 
Sinds een klein halfuurtje staat je modem op IPv4 Only. Het is dus al geregeld. 😊

0 Kudos
Cynthia4
Level 1

Hartelijk dank! Mijn computer doet nu echter helemaal niets meer. Hoelang duurt het eer dit helemaal is gewijzigd? De klantenservicemedewerker had het namelijk over 24 uur. 

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Cynthia4
De wijziging is inderdaad vrij snel verwerkt! Heb je op dit moment helemaal geen verbinding? Dan het advies om je modem even terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Je kunt dit doen door het resetknopje op de achterzijde van je modem even 30 seconden ingedrukt te houden met een paperclip of ander puntig voorwerp.

0 Kudos