1
Vraag
2
Reageer en help mee
A-B

Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

ipv6 uitzetten

Hallo,

 

Kunnen jullie voor mij de ipv6 uitzetten? Ik heb problemen met de VPN.

 

Dank je wel.

16 Reacties 16
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @A-B ,

IPv4 only is (normaal gesproken) niet meer mogelijk.Een moderator kan wel checken of je Full dual stack hebt en het eventueel daar naar aanpassen.Binnen enkele dagen komt een moderator langs.

Het is ook mogelijk dat de VPN niet werkt door het type modem, heb je toevallig een witte?En kan je ook meteen een foto van het AOP plaatsen?Meestal is het AOP niet de oorzaak, maar liever te veel checken dan te weinig😉

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke 1e 6 cijfers staan er in in je IPv4 adres? What Is My IP? Shows Your Public IP Address - IPv4 - IPv6

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Hier ook ipv6 en mijn vpn verbinding werkt gewoon. Only ipv4 word zelden nog gegeven.

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Hi @Verwijderd account ,

 

Dank voor je bericht.

Ik heb inderdaad een wit modem. Het modem is aangesloten door een monteur van Ziggo zelf.

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

@tjhslangen Een bepaalde website kan ik de stream niet kijken. Volgens de VPN heeft dit te maken met ipv6

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Modem zou ipv4 en ipv6 moeten uitdelen. Maar waarschijnlijk zal ziggo ipv6 niet uit zetten. Oplossing tp link deco er achter en daar kan je ipv6 zelf uitzetten

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@A-B Welke 1e 6 cijfers staan er in in je IPv4 adres? What Is My IP? Shows Your Public IP Address - IPv4 - IPv6

Lebans

Level 4
  • 42Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Op je pc/laptop lokaal ipv6 uitzetten, anders gaat de stream via ipv6. En dat wil je niet. Ik had het ook en heb onder network settings (Windows)  ipv6 uit gezet. Wel gek dat ik het bij mijn Google Chromecast met Google TV niet hoef te doen, als het wel zou moeten dan zal ik ipv6 in mijn router uit moeten zetten.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Bepaalde site: welke?

De stream: welke?
De VPN welke?

 

Het klink mij in de oren als een van de vele commerciële VPN aanbieders die je privacy en anonimiteit beloven. Dat heb je niet nodig, en zorgt alleen maar voor problemen. Als ze niet met IPv6 uit de voeten kunnen is het ook nog eens een slechte dienst. Probeer de stream eens te kijken zonder VPN.

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

@efok zonder VPN gaat t zeker niet werken. Het is Surfshark die ik gebruik. Op mijn laptop werkt de stream wel via de VPN maar op mijn AndroidTV van Sony niet. Volgens Surfshark ligt het aan de ipv6.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

https://support.surfshark.com/hc/en-us/articles/360011550239-Does-Surfshark-support-IPv6-Do-I-have-i...

 

Zegt al genoeg. "Please disable IPv6"

Please don´t. Het is 2022. Surfshark zou hier gewoon mee uit de voeten kunnen.Het ligt dus aan je VPN provider.

 

Iets zegt me dat je de stream alleen via een VPN kan bekijken... Geo-blokkade omzeilen? Waar gebruik je surfshark voor?

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Blijkbaar vangt surfshark IPv6 niet af. Dat betekent dat je waarschijnlijk gewoon met je eigen IPv6 het web opgaat, en alleen IPv4 via de VPN stuurt.......

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

Ja, Geo-blokkade om sportwedstrijd te kunnen zien op een open kanaal.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ipv6 uitzetten op het modem wordt niet meer gedaan, je zou wel ipv6 uit kunnen zetten op het apparaat zelf (indien mogelijk)

A-B
Topicstarter
Level 8
  • 206Posts
  • 6Oplossingen
  • 75Likes

@MR_CHIP ik ga eens onderzoeken hoe dit werkt op een Android9 tv

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

op een android apparataat kan je ipv6 niet uitzetten wat je wel kan doen

is de dhcp type wijzigen in het modem zelf

 

veranderd het dan naar dhcpv6 (daarbij zou de android apparaat terug moeten vallen naar ipv4 )

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic