Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hi,
Na problemen met vpn en thuiswerken geeft de helpdesk van mijn werkgever aan dat ipv6 in ziggo modems uitgezet moet worden.
Wie kan dit voor mij verzorgen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@RickSmit1878 Zoals @tobiastheebe al heeft uitgelegd ontvangt het modem binnen 24 uur een reset opdracht en wordt het voorzien met een IPv4-adres. Misschien overbodig om te vermelden maar tijdens de reset heb je even geen internet. Voor nu wens ik je een fijn weekend!
De connectbox mag ook in bridge modus. Ik kan dat zelf niet instellen. Ik weet alleen niet of ipv6 dan ook uitstaat?
Gebruikelijk is IPv4 Only alleen nodig bij Dual-Stack Lite, dat voornamelijk in voormalig UPC-gebied in gebruik is.
Kun je de eerste helft van je IPv4-adres vermelden? Bij DS-Lite zou dit met 213.127 beginnen.
Voor bridge mode heb je een eigen router nodig. De beschikbaarheid van IPv6 hangt in dat geval ook af van het gebied en de configuratie van de eigen router. Voor de aanvraag is een formulier beschikbaar.
Waar staat het ipv4 adres?
ik zie alleen ipv6 zaken en ook dat ipv6 ds lite status is ingeschakeld.
Zie bijvoorbeeld deze site: www.ip-adres.nl.
Volgens whatsmyip.org begint ip4 met 104.28
Dit is geen IP-adres van Ziggo. Waarschijnlijk is de VPN-tunnel actief, kun je die uitschakelen?
Het is 213.127
iClous blokkeerde het ip adres.
Zoals verwacht is DS-Lite actief, ik heb de moderators gevraagd om dit uit te schakelen c.q. om te zetten naar IPv4 Only. Zodra dit is verwerkt, ontvangt het modem binnen 24 uur automatisch een reset-opdracht, waarna tijdens opstarten een nieuwe boot file met IPv4 Only-configuratie voor de eRouter wordt ingeladen en deze een uniek IPv4-adres ontvangt.
@RickSmit1878 Zoals @tobiastheebe al heeft uitgelegd ontvangt het modem binnen 24 uur een reset opdracht en wordt het voorzien met een IPv4-adres. Misschien overbodig om te vermelden maar tijdens de reset heb je even geen internet. Voor nu wens ik je een fijn weekend!
Dank je wel. Alles was is doorgevoerd, helemaal blij!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...