1
Vraag
2
Reacties
JB1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ipv6 uitschakelen

Beste Moderators, kan mijn ipv6 ook omgezet worden naar ipv4?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@JB1 bij deze is ook de tweede stap gelukt 🙂 Binnen nu en 24 uur heb je een IPv4 only profiel. 

Bekijk in context

25 Reacties 25
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Hallo @JB1, welkom op de community 😉

Dat kunnen we voor je regelen! Wil je nog je adresgegevens toevoegen aan je account (dit is alleen zichtbaar voor moderators)? Dan maak ik het voor je in orde. 

JB1
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

heb ik toegevoegd

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @JB1,

 

Sorry voor de late reactie, je bericht was tussen wal en schip beland: Het moet in jouw situatie in twee stappen, ik heb zojuist de eerste stap in werking gezet. Ik verwacht dat we morgen of maandag IPv6 voor je kunnen uitschakelen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

@JB1 bij deze is ook de tweede stap gelukt 🙂 Binnen nu en 24 uur heb je een IPv4 only profiel. 

Goldwing_fan582

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kan die voor mij ook uitgezet worden dat ik ook een IPv4 profiel only krijg.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Yes @Goldwing_fan582 ik heb het voor je gefikst 🙂 

verhie

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Moderator, willen jullie ook mijn IPv6 uitzetten?
Alvast bedankt!

verhie

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Thanks!!

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@verhie, als het goed is zou het nu goed moeten staan inderdaad 🙂 

verhie

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Maud helaas zie ik nog een IPv6 adres staan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@verhie Begint het IPv6 adres met FE80 ?

verhie

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Bert, nee helaas. Als ik in beheer > informatie kijk op de connectbox zie ik een publiek IPv6 adres aan de WAN kant waarvan de whois zegt dat ie van Ziggo is:
2001:1c00:2600:0:XXXX:XXXXX:XXXX:XXXX/128
Ik heb vanmorgen nog een reboot gedaan, maar dat @Maud volgens de uptime dinsdag ook al gedaan.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Heel bijzonder @verhie

 

Ik heb nu nogmaals 1 laatste aanpassing gedaan in de achterliggende systemen. Wil je het morgen nog eens testen? 🙂

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Jamyla is ipv4 only nog wel mogelijk bij mij weten wordt elk modem nadat het op ipv4 only is gezet omgezet naar full dual stack ?

verhie

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Jamyla helaas, nog steeds dual stack. Ik krijg heimwee naar mijn oude cisco...

Zijn er alternatieven, ik kan zo niet fatsoenlijk werken vanuit huis?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@verhie, ik heb het nog even nagekeken en ik zie dat je een IPv4 en IPv6 adres hebt. We kunnen dit niet meer aanpassen helaas.. Heb het even nagevraagd. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

is het ook niet zo dat elke aanvraag tot ipv4/al aanwezige ipv4 only regel er cq tot leidt dat het profiel full dual stack wordt ?

verhie

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dankje @Maud , dat heb je inderdaad goed gezien.
Niets persoonlijks, maar ik ga dan maar iets anders verzinnen, of dat wel of niet bij Ziggo zal zijn dat zien we dan wel weer. Blijkbaar is hiermee de kous af.
<rant>
Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat dit zo gegaan is en dat jij nu namens Ziggo doodleuk zegt "We kunnen dit niet meer aanpassen helaas". Ik heb dit namelijk meerdere keren duidelijk tegen jullie support medewerker gezegd toen ik hem aan de telefoon had.  Mijn internet lag eruit en mijn oude cisco modem/router kwam niet meer op: "Als ik een nieuwe/andere modem krijg dan wil ik alleen een publiek ipv4 adres en GEEN IPv6", want nodig voor mijn werk. Dat was prima, kwam in orde zo zei hij... Dus, geen CGNAT ofzo maar een publiek IPv4 adres (met een lease van 7 dagen effectief een vast eigen IP adres, zolang je mac adres niet verandert). En dus vooral geen dual stack. Als ik met Ziggo die afspraak maak, waarom wordt die dan niet nagekomen? 'helaas' is geen oplossing. Mijn gesprek is vast en zeker opgenomen voor trainings- en kwaliteitsdoeleinden, ik stel voor dat jullie in het kader van kwaliteit eens terugluisteren en dan die kwaliteit leveren zoals afgesproken...
</rant>
Het begint met willen...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic