1
Vraag
2
Reacties
Nylez

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ipv6 uitschakelen

Hi,

 

Is het mogelijk om op mijn modem ipv6 uit te schakelen?

Dus dat ik alleen nog ipv4 functionaliteit heb.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Nylez , ik heb het verzoek verzonden naar je modem om de verbinding om te zetten van IPV6 naar IPV4. Je modem zal in de loop van de middag vanzelf opnieuw opstarten (schrik hier niet van). Zodra je modem weer online is, is de verbinding ook automatisch aangepast 🙂 

Laat je het ons weten als wij je nog ergens mee kunnen helpen? 

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Maakt het modem gebruik van DS-Lite c.q. begint het IPv4-adres met 213.127?

 

Met IPv4 Only ontvang je een persoonlijk IPv4-adres en is port forwarding en DMZ mogelijk. Bij Full DS (niet beschikbaar in voormalig UPC-gebied) zijn zowel het IPv4-adres als de IPv6-prefix uniek en is omzetten naar IPv4 Only in de meeste gevallen niet nodig.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan het profiel omzetten naar IPv4 Only en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Nylez
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Thobias,

 

Thanks voor je reactie. Ik zal iets meer uitleg geven over wat ik wilde bereiken: ik wil over ipv4 port forwarden maar dat lukt mij niet. Nu las ik dat dat wel kan wanneer ipv6 uitgeschakeld is (en alleen ipv4 ingeschakeld is).

 

Ik heb mijn gegevens ingevuld en ik wacht de moderator af 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Bij DS-Lite is port forwarding en DMZ niet mogelijk en IPv4 Only is daarvoor inderdaad de oplossing.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Nylez , ik heb het verzoek verzonden naar je modem om de verbinding om te zetten van IPV6 naar IPV4. Je modem zal in de loop van de middag vanzelf opnieuw opstarten (schrik hier niet van). Zodra je modem weer online is, is de verbinding ook automatisch aangepast 🙂 

Laat je het ons weten als wij je nog ergens mee kunnen helpen? 

Nylez
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thanks Meindert!

Dat was m. Bedankt voor het snelle reageren 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic